Gå til innhold

Generell resultat og bildetråd fra TG08


Anbefalte innlegg

Ja, da sitter jeg her med mitt elskede benchemonster og installerer Server 2008. På tide, er det det er.

Ved sidenav meg sitter Knopflerbruce og mater sin old-school masing med tørris, på andre siden sitter Todda7 og leker seg med det han får kloa på, og jeg må si det sånn at vi har det ganske OK.

Dermed tenkte jeg at vi satt opp en egen resultat og bildetråd for OC rekka på TG08, og de som er på TG må gjerne stikke innom på Rad 1. Dere ser oss :p

 

Let teh tråd begin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Eg er i alle fall ferdig for i dag. Endte med å selge røret mitt til Lucifer89 og eg kjøpte "gubben" av stoolman. Med det potet klarte eg 8,896 sek med ein E8400 under tørris. Mistenker at det er hket som ikkje vil lengre då det er allereie oppe på 575 FSB...

 

Så har eg kjørt 3dmark05, og målet var 25k, og det klarte eg med tørris på CPU og luft p GPU. Aquamark var benchstable ved 5085 mhz, og med skjermkortet på stock fekk eg 275,xxx poeng.

 

Har vore veldig opptatt med å klokke, så det vart ikkje nokon bilde, men skal få tatt nokon tl i morgon.

 

Det som var irriterande idag var at eg hadde tatt av dekselet på Ultra kortet mitt, og eg la det på benken med skruene i. Når eg skulle finne den igjen, så var ikkje den der, men på en annan plass, og skurane var ikkje der. Eg veit ikkje kven som har gjort, men nå får eg i alle fall ikkje RMA på kortet...

Lenke til kommentar

Kjemper hardt om WR for 3800+ Venice, men 3887 mhz er jammen ingen walk in the park med coldbugga amd! 3869 var det høyeste jeg så, høyeste validering er 3851, som ligger på benchedisken.

 

Ellers prøvde jeg 3700+'en, men var uråd å få den over 3830 som var gammel pers. WR for den er 3871.

 

Mulig jeg starter litt "soft" i morra, og prøver noen (forhåpentligvis) litt enklere rekorder.

Lenke til kommentar
Oppdaterte to av ine gamle rekorder:

 

3400+ sempron

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=332420

 

3500+ Venice

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=332415

Grattis med ny rekord knopflerbruce! Meget imponerende det dere har klart til nå! Gi ett lite hint neste gang dere skal leke dere, har lyst til å se på:D

 

HOldt på med Opty 180 da du skrev den der, og det ble WR (som forventet igrunn). CPUen stoppet ca her: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=332526 (valideringen på 3851 var korrupt)

 

Valideringslink-frekvensen ble satt på 1,63v! Mer volt hjalp lite (dvs 20mhz ekstra på 1,67v), av en eller annen grunn. Skal tyne den mer ved en senere anledniong, den spiser opp all tørrisen min om jeg prøver mer.

 

Får se hva jeg bestemmer meg for å benche i morra. Litt lyst til å teste 152en jeg har, greide 3750 på 1,55v sist gang jeg hadde den i maskina. Burde greie 3900 (minst) med mindre den er like håpløs med volt som 180'en.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Mine overklokkingar idag: E8400 @ 5,3 (sucidescreen), superpi1m på 5,22 som gav 8,76 sek. Alt dette vart gjort på tørris, og har plana om å teste dette med LN2 imorgon.

Si ifra før du begynner da;) så kommer jeg å ser på.. har ett lite håp om å lære litt mer så jeg kan nå 4ghz

Lenke til kommentar

Jeg og Tharsan hadde 8,4s i SPI i går med en 8500 på rundt 5,4Ghz. Dette var på ett x38 hovedkort, så ble ganske imponert over FSBen. Kjørte litt 05 etterpå med ett 3870x2, fikk rundt 30k.

1

Kjørte Tharsan sin 8400 litt i dag på det samme hovedkortet og fikk da helt opp i 594 fsb! Skulle klokke litt mer på min cpu etter det, men kom ikke noe videre før Sturla stakk av med utstyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...