Gå til innhold

Nytt spill fra City of Heroes-skapere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan bli VIRKELIG bra for dette er det perfekte konseptet for MMORPG`s. City of Heroes feilet med litt for dårlig grafikk og dårlig PVP muligheter. Det var eneste minuset med det. Gameplay messig var det konge i forhold til WoW, og forbedrer de det enda mer så blir dette kult. Bort med auto-attacks !

Lenke til kommentar

åååå! Dette er virkelig gode nyheter! Blir jo på en måte en ny verson av city of heroes. Synes det virkelig var på tide! Skal bli gøy å løpe rundt som noe annet enn dverg/alv med sverd eller bue igjen!

 

Var inne på siden og fant dette: "Every hero must have an archenemy. In Champions Online, you design your character's supreme adversary, choosing a name, powers and costume for a superpowered foe to bedevil your hero throughout his or her career." Noe som virket veldig spennende. For var vel det som manglet litt i CoH. En erkefiende som bare var din...

Endret av alfabanan
Lenke til kommentar

City of Goodguys/Badguys er et av de dårligste spillene jeg har prøvd i hele mitt liv, hvis de bygger videre på samme motor (noe det hintes til her, en forbedret versjon) så forventer jeg meg ingenting annet enn søppel denne gangen heller.

 

Trist at et så kult konsept ble så fullstendig ødelagt sist gang, får håpe det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Har ikke lyst til å.. utdype deg ? : p

 

Hvem, meg?

 

Jo, det kan jeg godt.

 

 

Det føles ut som du spiller en character som ikke har noen kobling til omverden. Du sklir igjennom miljø, du har en grusom interaksjon med fiender, egenskaper du bruker er helt statiske, alt av steder er helt likt, alle fiender er helt like, og mer kommer jeg ikke på da det var så lenge siden, og jeg har prøvd å slette minnene.

Lenke til kommentar
Har ikke lyst til å.. utdype deg ? : p

 

Hvem, meg?

 

Jo, det kan jeg godt.

 

 

Det føles ut som du spiller en character som ikke har noen kobling til omverden. Du sklir igjennom miljø, du har en grusom interaksjon med fiender, egenskaper du bruker er helt statiske, alt av steder er helt likt, alle fiender er helt like, og mer kommer jeg ikke på da det var så lenge siden, og jeg har prøvd å slette minnene.

 

Da er dette eneste MMORPGet du har spilt, for du må sammenligne det mot andre MMORPG`s. City of Heroes har mye drastiske forskjeller fra f.eks WoW. WoW er helt statisk, det er ingen fysikk eller interaksjon når du slår en fiende annet enn at ett damagetall popper opp over hodet hans.

 

I City of Heroes kan du sparke en fiende så han flyver bakover, du kan kaste en annen spiller fra en bygning og han tar falldamage. Altså det er mye banebrytende Cryptic har gjort med spillet her. Jeg var en del av US betaen og spilte det i mange år, men ble kjedelig da PvP ikke var noe de satset på. Spillerne betraktet det som ett casual spill som de spilte engang iblant, så dermed ble PvP dummet ned til spesielle soner.

Lenke til kommentar
City of Goodguys/Badguys er et av de dårligste spillene jeg har prøvd i hele mitt liv, hvis de bygger videre på samme motor (noe det hintes til her, en forbedret versjon) så forventer jeg meg ingenting annet enn søppel denne gangen heller.

 

Trist at et så kult konsept ble så fullstendig ødelagt sist gang, får håpe det går bedre denne gangen.

Jeg vil nesten garantere at det er en ny motor. Med mindre jeg har misforstått noe så har Cryptic, skaperene av City of Heroes, solgt både spillet og lisensen til NCsoft. Den eneste tilknytning de har nå er logoen sin et par steder.

 

Førfste gang jeg prøvde spillet hadde jeg nøyaktig samme mening som deg, men jeg prøvde en trial senere en gang og spillte så noen få måneder. De positive tingene som spillet har lagt til sjangeren er:

 

*utseende editoren

Denne kan ved første blikk virke veldig generisk og begrenset, men etterhvert som du legger tid inn i den blir det lettere å se hvor variert kreasjonene dine kan bli

 

*ragdoll fysikk

Andre MMO har hatt ragdolls og, men uansett så er det et kjennetegn ved CoX som sørger for noe mer variasjon i dødsanimasjoner og setter det tekniske nivået litt over snittet

 

*begrenset reise-timesinks

Standard løping fra oppdrag til oppdrag vil tar tid, men et par timer inn i spillet har man full tilgang til fri-flyging og andre raske framkomstmetoder som drastisk minimerer reisetid. På dette punktet er det mange spill i sjangeren som er skammelig frekke når det gjelder å tvinge spilleren gjennom venteperioder med reise.

 

*strømlinjeformet oppdragsystem

Har man gjort et oppdrag for en NPC så kan den kontaktes via telefon fra hvorsomhelst for å gi deg et nytt oppdrag. Dette eliminerer reising og gir bedre flyt. Så fort man er en hvis level blir man anbefallt en ny NPC fra den forrige kontakten. Oppdragene er riktig nok generiske, men en skal gi ros der det er fortjent.

 

*Tilfeldig genererte maps

Jeg tror Anarchy Online var først med dette, men likevel er det verdt å dra frem. Innholdet i hvert map er dessverre ikke tilfredstillende variert så det blir ikke den helt store opplevelsen, men potensialet er der til å bidra med mer variasjon og utfordringer enn ved statiske maps hvis de bare hadde gjort mer ut av map-databasen sin.

 

*sidekick systemet

Dette er nødt til å være CoX sitt største bidrag til MMOs. Har du en venn kan du bruke han som sidekick. Da kommet han opp på den level og de evnene han har tilgang til blir tilsvarende i styrke. Det er bakdeler med systemet, som f.eks at han ikke har tilgang til flere krefter som folk på den faktiske levelen har, men det er et lite offer for å kunne spille med venner og kjente til enhver tid uten at en av partene må vente på å samle experience, eller motsatt.

 

Forhåpentlig blir disse punktene forbedret og inkludert i det neste spillet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...