Gå til innhold

Hvor mye ram trenger jeg å kjøpe?


brune-ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jo mer jo ber  :smile:

 

Spøk vel? For mye er bortkastet, men husk at om et halvår kan det hende at til og med mer enn 512 mb totalt kan være nyttig til spilling osv. Da kan det være ugunstig å kjøpe mer på høsten, historisk er prisene stigende da.

 

Nå derimot har ramprisene falt mye bare siden nyttår, og de er fremdeles på tur ned. Så hvis du ikke har planer om å skifte hovedkort/minneteknologi i år, kan det lønne seg å kjøpe seg litt frampå...

Lenke til kommentar
Hvilken merke,størrelse og type ram bør jeg velge, har en 256 pc2700 Twinmos, Kjører CPUen på 10*170Mhz.

Tenkte enten 256 eller 512, pris er viktig, bør ikke være så veldig mye (ikke over 1000). Bruker pcen mest til spill som BF1942!

 

Jeg satt med samme dilemmaet for et par uker siden, og jeg bestilte en 512 brikke. Nå har jeg ikke prøvd boksen med BF 1942 etter det, men i Unreal 2 merket jeg STOR forbedring. Loading-tidene gikk drastisk ned, all hakking var historie osv.

Lenke til kommentar
Hvilken merke,størrelse og type ram bør jeg velge, har en 256 pc2700 Twinmos, Kjører CPUen på 10*170Mhz.

Tenkte enten 256 eller 512, pris er viktig, bør ikke være så veldig mye (ikke over 1000). Bruker pcen mest til spill som BF1942!

 

Jeg satt med samme dilemmaet for et par uker siden, og jeg bestilte en 512 brikke. Nå har jeg ikke prøvd boksen med BF 1942 etter det, men i Unreal 2 merket jeg STOR forbedring. Loading-tidene gikk drastisk ned, all hakking var historie osv.

Må bare spørre, hvor høy er fsben din? multiplyeren din?

Hvem merke kjøpte du? Hvor rask kjøpte du? Kjøpte du winbond? Hvor rask var din tidligere ram brikke?

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøper med winbond, vil det hjelpe når min brikke ikke har winbond? Og kan jeg bruke 3200 twinmos 512 med min 2700 twinmos 256?

 

Hvis du skal kjøpe en ny rambrikke for å overklokke og beholde den gamle i systemet ditt vil du klare å overklokke akkurat like mye som du har gjort før da den gamle rammen vil flate ut på akkurat det samme stedet. Skal du ha håp om å overklokke rammen noe høyere enn det du har fått til tidligere bør du kjøpe 2 nye identiske brikker hvis du vil ha 2 på 256.

 

Du kan, etter min mening, bruke 3200 sammen med 2700 men det er ikke å anbefale, du bør hvertfall da kjøre på 2700 hastighet.

 

Ta mine meninger med en klype salt på dette området da jeg ikke er så bevandret i det.

Lenke til kommentar

Hvis dere mener at 512 MB holder

så har vel jeg kastet bort mye penger :oops:

Jeg kjører nå 1,5 GB med

TwinMOS PC2700 DDR SDRAM @ 333 MHZ

CL.2.5 (3 x 512 MB brikker) sammen med en

Intel Pentium 4 2.53 Ghz "Nortwood " Boxed PC533

på et ASUS P4S8X HK.

 

Vel, vel..... jeg trenger da ivertfall ikke oppgradere ram med

det første :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...