Gå til innhold

16 nye videokameraer fra Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at flashminnemodellene FS100, FS10 og FS11, med 0, 8 og 16GB minne er priset med ca 8-900 kr mellomrom. Jeg vil bare minne om at man får 8GB SDHC minnekort til under 400 kr nå og siden man kan skifte de ut har man ubegrenset kapasitet med de. Kjøper man minne etter hvert som behovet øker i stedet for f.eks 16GB med en gang så vil man også få fordel av prisfallet som stadig pågår.

 

Sammenligner man med de nye Sony-kameraene så må man også huske at Sony ikke støtter standard SD-kort men kun sine egne memorystick-formater. Minnekort som er mye dyrere enn SD.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Du kan fint få et fullverdig 1080P opptak med HV20/30 hvis du dropper å lagre på tape og kjører direkte inn på en PC med f.eks. et Blackmagic Intensity kort.

 

Forskjellen mellom HV20 og HV30 er dog heller liten. Største forskjellen er vel den nye svarte fargen og muligheten for å ta opp i 30P (NTSC), vet ikke hva PAL støtter + bedre skjerm i dagslys.

Lenke til kommentar
Du kan fint få et fullverdig 1080P opptak med HV20/30 hvis du dropper å lagre på tape og kjører direkte inn på en PC med f.eks. et Blackmagic Intensity kort.

Hvordan har du tenkt å overføre dette da? Det følger nok neppe med noe høykvalitets HD-SDI på HV30 ;)

Og om det hadde gjort det, så har du vel heller ikke med deg en datamaskin på location?

Lenke til kommentar
Og om det hadde gjort det, så har du vel heller ikke med deg en datamaskin på location?
Vil jo fungere til studioting da. Ellers er ikke en bærbar PC med diger ekstern harddisk det verste å dra med seg, dersom man har tilgang til strøm og har en noenlunde stasjonær kameraplassering. Ingen av delene er utenkelig i en del settinger.
Lenke til kommentar
Hvordan har du tenkt å overføre dette da? Det følger nok neppe med noe høykvalitets HD-SDI på HV30 ;)

Og om det hadde gjort det, så har du vel heller ikke med deg en datamaskin på location?

 

Gjennom HDMI-porten=) Signalet som kommer ut av HDMI-porten er ukomprimert og *før* HDV-komprimeringen, og en får derfor et 1920x1080 signal i 4:2:2 i stedet for HDV 4:0:0 og 1440x1080. En kjører selvfølgelig ikke ukomprimert direkte inn på PC-en, da dette vil kreve enormt med harddiskplass + lynraske raid-systemer... Men kan da velge komprimeringen en vil ha gjennom Blackmagic kortet.

 

Det er en god del som holder på slik, se særlig hv20.com.

 

Angående å bære en pc med seg: Det er vel mest egnet entusiasten og hobbyfilmeren ja... Men det går an å få den rimelig liten: http://hv20.com/showthread.php?t=906

 

(jeg vet en må registrere seg/logge inn for å se bildene.. så det var kanskje litt unødvendig å linke til den posten.. men anyway:P)

Lenke til kommentar

Canon har hvertfall to vidvinkelobjektiv til HV20/30, de har sikkert til de andre også. Det finnes òg tredjepartsvidvinkler du kan sette på Canon's kameraer som kanskje er litt billigere.

 

Det med AVCHD har jeg ikke peiling på:p Men jeg ville regnet med at Elements får støtte for AVCHD snart? Evnt kan du alltids bruke et annet program som støtter AVCHD og rendere til MPEG der... men litt tungvindt kanskje.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Skuffet ble jeg, meget skuffet. Det blir nok ingen HF 10 på meg nei!

 

Jeg sier meg også enig med Jockey på linken:

Take the viewfinder. There is no eyepiece, so one should rely solely on LCD. This may not be the worst thing ever, but consider shooting in brignt light conditions, like in Arizona desert or on a ski slope. You will barely see the image on the LCD

 

Det er mange ganger vanskelig å se et klart bilde på en LCD under sterke lysforhold.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...