Gå til innhold

Diskusjons egen casemod, dere bestemmer - kom med innspill!


Anbefalte innlegg

Ja, som topic sier, så har jeg tenkt å modde et kabinett basert dere brukeres innspill og mine egne tanker (og evt min egen lommebok). Jeg har tenkt å bruke min egen hardware, eller evt. hardware jeg får sponset. Videre har jeg tenkt at kabinettet skal være svart, eller en annen farge dere måtte ønske :) Hovedpoenget med modden er at den skal være inspirert av dere forumbrukere.

 

En idé jeg fikk for en liten tid tilbake, var å lage et såkalt "stealth"-kabinett, og idéen gikk ut på og ha et kabinett lakkert av litt kvalitet i matt sort, med en glassplate som sidevindu. Denne glassplaten skulle ifølge min hjerne være sotet, slik at du ikke ser noe igjennom den før du evt skrur på noen lys på innsiden av kabinettet.

 

Men, da er det bare å starte og tenke for dere brukere, for som sagt så skal modden være brukerinspirert! Jeg kommer tilbake med noen skisser opp etter hvert som idéene trømmer inn :)

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får jeg komme med forslag om et CM stacker som utgangspunkt?

Der har du plenty med plass å boltre deg på. Ville satset på et av den eldre typen. (liker ikke utseende på de nye, men ja har et selv)

Ja, det kan du ;) Har faktisk tenkt litt på det selv, det og Antec 900/P182/P182SE

*skrive opp på liste*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Personlig ville jeg ha satset på en stacker, dog det er lett og gå i fella og lage noe som alle andre har lagd.

 

Så derfor ville jeg muligens ha satset på noe mer utradisjonelt, muligens velge et kabinett som ikke er like vanlig dom det antec 900. P180/182 og den type kabinett, de er litt for vanlige i dag... Og siden du skal ha HWen din inn i det må det legges stor vekt på god kjøling, derfor er mange midi-tower ute av "spillet"

 

Muligens et lian.li cube case hadde passet godt med tanke på hvordan hw du skal ha inn i det? og da med tanke på de mulighetene for vannkjøling som ligger i det kabinettet.

 

Men sjekk ut case-mod delen av bit-tech sine forum, det ligger ganske mange syke case-mods der, og du vil nok få masse inspirasjon...

Lenke til kommentar

Slik kunne jeg tenkt meg en fet modd med stacker.. Tenker videre ut fra det folk har sagt til nå og det du foreslår i første post.

 

 

Jeg tenker at du tar et stacker. Lakkerer det svart også setter du inn et plexi vindu og dette froster du. Pusser litt ned slik at du ikke du ikke greier tydelig å se gjennom. Men ikke så mye at du ikke ser en shit.

Også inni hiver du opp en fett vannkjøling. Gjerne med svarte eller hvite slanger. Hvis slangene er hvite så setter du inn to UV-LED. Slik at de lyser opp^^

Og hvite-LED generelt i kabinettet.

 

Også på hovedkortet legger du en svart plexi plate over. Selvfølgelig slik at du sette GPU og har plastt til vannblokken på CPU. Men nederst i høyre gjørne setter du en 8x8cm vifte og det samme setter du øverst i venstre hjørne. Disse da går på 7volt slik at du bare får luft flyt over hovedkortet. Men ikke noe mer. Et inn sug og et ut sug selvfølgelig.

Også gjerne sette noe hvite LED bak svarte plexien over hovedkoret. Slik at man skimter noe bak.

 

Kan noe slik funke?

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Hvilke verktøy har du tilgjengelig for modding? Er du f.eks forhindret i å gjøre masse spenstig med metall eller treverk, plexiglass eller noe annet med det verktøyet du har?

 

Ellers så tror jeg det er lurt å se seg ut hvilken type bruker som skal få maskina. F.eks et barn, en ungdom eller en voksen. Og om maskina skal være spesielt tilrettelagt for spilling eller annet bruk.

Lenke til kommentar
Hvilke verktøy har du tilgjengelig for modding? Er du f.eks forhindret i å gjøre masse spenstig med metall eller treverk, plexiglass eller noe annet med det verktøyet du har?

 

Ellers så tror jeg det er lurt å se seg ut hvilken type bruker som skal få maskina. F.eks et barn, en ungdom eller en voksen. Og om maskina skal være spesielt tilrettelagt for spilling eller annet bruk.

Jeg har det meste trengende tilgjengelig. Alt fra dreiebenk til trykkluft :)

 

Type bruker er beregnet på hardcore gamer/en kommende hardcore gamer (dem skal tidlig krøkes, som du pleier og si ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...