Gå til innhold

Skal ha en laserskriver, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargelasere kan man få til langt under den prisen nå for tiden. Prisene har rast på den fronten også de siste årene. Den billigste med farge som jeg fant var Samsung CLP-300 til 1366 kr. Det er flere i prisguiden men vær obs på at mange av de overraskende bra prisene ikke stemmer fordi prissøkemotoren fanger opp tonerkassetter og annet i prislisten. Klikk deg derfor inn på hver enkelt og sjekk listen der. De billigste sort-hvitt laserskriverne koster fra ca 500 kr.

 

Du finner også nyttige linker til produsentens hjemmesider og de viktigste spesifikasjonene der.

 

Redigert: Jeg slenger meg med på anbefalingen av nettverkstilkobling, samt Lexmark E120n.

(Evt. Xerox Phaser 6120n (drivere/info) hvis du fikk lyst på farge likevel. Den er trolig fri for spionerende prikker)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Fargelasere kan man få til langt under den prisen nå for tiden. Prisene har rast på den fronten også de siste årene. Den billigste med farge som jeg fant var Samsung CLP-300 til 1366 kr. Det er flere i prisguiden men vær obs på at mange av de overraskende bra prisene ikke stemmer fordi prissøkemotoren fanger opp tonerkassetter og annet i prislisten. Klikk deg derfor inn på hver enkelt og sjekk listen der. De billigste sort-hvitt laserskriverne koster fra ca 500 kr.

 

Du finner også nyttige linker til produsentens hjemmesider og de viktigste spesifikasjonene der.

 

Redigert: Jeg slenger meg med på anbefalingen av nettverkstilkobling.

 

Er det sånn og forstå at det er 4 tonere i den samsungen? I så tilfelle er det like dyrt med nye tonere som skriveren koster. Tror jeg går for en svart/hvit. men kunne tenkte meg noen konkrete anbefalinger.

Lenke til kommentar
Tror jeg går for en svart/hvit. men kunne tenkte meg noen konkrete anbefalinger.

 

Var i samme situasjon som deg i høst - ønsket en grei s/h laserskriver til en rimelig penge. Anbefaler _ikke_ Lexmark, da tonerkassettene er oppgitt å vare ganske mye kortere enn andre produsenters, men koster (minst) like mye. Vurderte selv Lexmark 120n. Og toneren som følger med 120n er vel kun oppgitt å vare ca 500 sider...

 

Skal skriveren kun stå tilkoplet 1 pc, er ikke nettverkstilkopling et must.

 

Endte selv på denne: Samsung ML-2010R

 

Er svært godt fornøyd så langt. Gode og raske utskrifter. Har vel skrevet ut ca 1500 sider til nå.

Lenke til kommentar
Fargelasere kan man få til langt under den prisen nå for tiden. Prisene har rast på den fronten også de siste årene. Den billigste med farge som jeg fant var Samsung CLP-300 til 1366 kr. Det er flere i prisguiden men vær obs på at mange av de overraskende bra prisene ikke stemmer fordi prissøkemotoren fanger opp tonerkassetter og annet i prislisten. Klikk deg derfor inn på hver enkelt og sjekk listen der.

Er det sånn og forstå at det er 4 tonere i den samsungen? I så tilfelle er det like dyrt med nye tonere som skriveren koster. Tror jeg går for en svart/hvit. men kunne tenkte meg noen konkrete anbefalinger.

Jeg ser du har en del fordommer mot fargelasere (10 000 kr pr stk, vanvittige utskriftskostnader osv). Det er ikke meningen å presse på deg en fargelaserskriver men jeg synes det er på sin plass å oppklare feilaktige fordommer. Det vil gi deg et bedre beslutningsgrunnlag. Siden du stort sett bare skal skrive ut sort/hvitt så blir også forbruket av fargetonere minimalt og du slipper å bytte ut lite brukte tonerkassetter bare fordi du trenger mer sort. Å skifte ut kun sort toner koster 367 kr for 2000 utskrifter. Skal du skifte hele settet koster det 1043 kr. Dette er ikke høye driftsutgifter sammenlignet med andre merker og modeller. F.eks koster en toner til 3000 utskrifter til den sort-hvitt-skriveren anund anbefaler 562 kr. Altså ganske nøyaktig samme kostnad per utskrift.

 

Apropos faktura så vil jeg minne om at postens brevsenter i Oslo har svært gode priser på fakturautskrifter inkludert, utskrift, konvoluttering og porto. Prisen kan faktisk komme under en krone per faktura dersom det er snakk om svært store mengder. Posten er svært konkurransedyktig på akkurat det området. Men så har man jo også efaktura som er på vei inn i næringslivet også etter en treg start. Hvis firmaet ditt bruker noe nevneverdig med tid og penger på fakturautskrift og utsending så vil jeg anbefale seg å ta kontakt med Outmaster for å få hjelp til outsourcing av den tjenesten.

Lenke til kommentar
Fargelasere kan man få til langt under den prisen nå for tiden. Prisene har rast på den fronten også de siste årene. Den billigste med farge som jeg fant var Samsung CLP-300 til 1366 kr. Det er flere i prisguiden men vær obs på at mange av de overraskende bra prisene ikke stemmer fordi prissøkemotoren fanger opp tonerkassetter og annet i prislisten. Klikk deg derfor inn på hver enkelt og sjekk listen der.

Er det sånn og forstå at det er 4 tonere i den samsungen? I så tilfelle er det like dyrt med nye tonere som skriveren koster. Tror jeg går for en svart/hvit. men kunne tenkte meg noen konkrete anbefalinger.

Jeg ser du har en del fordommer mot fargelasere (10 000 kr pr stk, vanvittige utskriftskostnader osv). Det er ikke meningen å presse på deg en fargelaserskriver men jeg synes det er på sin plass å oppklare feilaktige fordommer. Det vil gi deg et bedre beslutningsgrunnlag. Siden du stort sett bare skal skrive ut sort/hvitt så blir også forbruket av fargetonere minimalt og du slipper å bytte ut lite brukte tonerkassetter bare fordi du trenger mer sort. Å skifte ut kun sort toner koster 367 kr for 2000 utskrifter. Skal du skifte hele settet koster det 1043 kr. Dette er ikke høye driftsutgifter sammenlignet med andre merker og modeller. F.eks koster en toner til 3000 utskrifter til den sort-hvitt-skriveren anund anbefaler 562 kr. Altså ganske nøyaktig samme kostnad per utskrift.

 

Apropos faktura så vil jeg minne om at postens brevsenter i Oslo har svært gode priser på fakturautskrifter inkludert, utskrift, konvoluttering og porto. Prisen kan faktisk komme under en krone per faktura dersom det er snakk om svært store mengder. Posten er svært konkurransedyktig på akkurat det området. Men så har man jo også efaktura som er på vei inn i næringslivet også etter en treg start.

 

 

Jeg har ikke nevnt fargelaser har pris på 10.000. Det var snakk om budsjett.... det jeg ville fram til var at jeg egentlig har "ubegrenset" budsjett, men ser ikke poenget i å kjøpe en til 10.000 når jeg kan få en bra til 1000. Som sagt så er dette en kontor skriver jeg skal ha, til fakturaer, og diverse dokumentasjon... Dokumentasjonen jeg snakker om kan fort bli mange tusen sider i mnd.

 

Men jeg er dog enig i at det finns mange ubegrunnede fordommer mot fargelaser......

Lenke til kommentar
... mange tusen sider i mnd.

Hvis dette er reelt, og ikke en kjempeoverdrivelse ytret i affekt over anbefalingene om i det minste å vurdere en fargelaser, så hadde jeg sett på noe ganske annet enn en skriver til tusen penger.

 

Nå kan det være at vi har forskjellig oppfatning av hva "mange tusen" er, men hvis vi legger lista på noe så lavt som det minste tallet med to siffer - altså 10-tusen, så blir dette nesten 500 sider i snitt per virkedag.

 

Bruken vil sjelden være helt lik fra dag til dag, hvilket betyr at du trolig har dager med > 1000 utskrifter. I så fall er du på jakt etter noe i en helt annen liga, og bare for å strø salt i såret: i den ligaen er farge nesten alltid standard i dag.

Lenke til kommentar
Fargelasere kan man få til langt under den prisen nå for tiden. Prisene har rast på den fronten også de siste årene. Den billigste med farge som jeg fant var Samsung CLP-300 til 1366 kr. Det er flere i prisguiden men vær obs på at mange av de overraskende bra prisene ikke stemmer fordi prissøkemotoren fanger opp tonerkassetter og annet i prislisten. Klikk deg derfor inn på hver enkelt og sjekk listen der. De billigste sort-hvitt laserskriverne koster fra ca 500 kr.

 

Jeg har hatt Samsung clp-300n i nærmere ett år og er veldig godt fornøyd. Ingen problemer så langt. Drivere til alle type OS. Barna kjører ut tenginger og bilder i et sett men har enda ikke byttet toner (men nå begynner den røde å bli lav). 64Mb minne i skriveren. Bra driver med mulighet for 'ukastmodus' som sparer på toneren.

 

Jeg har flere ganger anbefalt Samsungen på formumet her og gjør det gjerne igjen.

 

Tårdstartet skriver at han vil ha s/h, men dersom man til samme pris får en fargelaser med alt man trenger, så hadde ikke jeg vært i tvil.

Lenke til kommentar
Fargelasere kan man få til langt under den prisen nå for tiden. Prisene har rast på den fronten også de siste årene. Den billigste med farge som jeg fant var Samsung CLP-300 til 1366 kr. Det er flere i prisguiden men vær obs på at mange av de overraskende bra prisene ikke stemmer fordi prissøkemotoren fanger opp tonerkassetter og annet i prislisten. Klikk deg derfor inn på hver enkelt og sjekk listen der. De billigste sort-hvitt laserskriverne koster fra ca 500 kr.

 

Jeg har hatt Samsung clp-300n i nærmere ett år og er veldig godt fornøyd. Ingen problemer så langt. Drivere til alle type OS. Barna kjører ut tenginger og bilder i et sett men har enda ikke byttet toner (men nå begynner den røde å bli lav). 64Mb minne i skriveren. Bra driver med mulighet for 'ukastmodus' som sparer på toneren.

 

Jeg har flere ganger anbefalt Samsungen på formumet her og gjør det gjerne igjen.

 

Tårdstartet skriver at han vil ha s/h, men dersom man til samme pris får en fargelaser med alt man trenger, så hadde ikke jeg vært i tvil.

 

 

Jeg går nok for clp-300. Ser at komplett er billig på prisguiden..... men etter du har lagt skriveren i handlevognen så legger de på et miljøgebyr på 210,- SKAM SEG KOMPLETT.NO (så dem er høgre oppe på prisguiden enn de fortjener.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...