Gå til innhold

HDR, cartoonifisering, gammelportrett og alt det derre


Anbefalte innlegg

Svirrer mye forskjellige oppskriften på måter å gjøre ett bildet interessant. HDR har jeg så vidt vært borti, men mye av det andre vet jeg ikke hva heter engang som igjen gjør at jeg ikke vet hva jeg skal lete etter for å finne svaret.

Kan noen hjelpe meg litt igang her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om eg finn noko, so finn eg det med Google, men det må no i so fall vere nokre filter, om det ikkje finst nokre plugins. Du kan no prøve noko slikt: Dupliser laget (Ctrl + J). På det nederste laget legg du til Filters --> Noise --> Median. Kva verdi som passer avheng av biletet. På det øvste laget legg du til Filters --> Stylize --> Find edges (eller noko liknande). Endre so blandingsmåten for det øvste laget frå Normal til Multiply (men det er berre å prøve med andre blandemåtar, og sjå kva som fungerer).

Lenke til kommentar

Jeg er ganske utolmodig ^^ og google er fin den, men det kommer bare pron og annet uggent som ikke har med det jeg vil ha.. du kan jo se selv hva som kommer frem hvis en skriver cartoon og bildet osv i søkemotoren :p

Problemet er at jeg ikke finner slik tegnerseriefisering oppskrifter...

Vet at det må mye lys til for at bildet skal bli bra. Lys fra sidene.

Kommer ikke på hvor jeg har dette ifra....

Lenke til kommentar

 

:) Arg.. hadde jeg bare vist hva det het det jeg leter etter da...

Beklager, men ingen av de 10 første treffene der er riktig, men det er ikke akkurat slik "cartoonifisering" fordi bildet skal se virklig ut samtidig som som det er tatt ut av en tegneserie, men ikke for mye tegneserie.. :ph34r:

Tror meg, jeg har søkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Svirrer mye forskjellige oppskriften på måter å gjøre ett bildet interessant. HDR har jeg så vidt vært borti, men mye av det andre vet jeg ikke hva heter engang som igjen gjør at jeg ikke vet hva jeg skal lete etter for å finne svaret.

Kan noen hjelpe meg litt igang her?

 

Mitt aller første vellykkede HDR-bilde ser faktisk litt cartoonishaktig ut, selv om det ikke er helt Dave Hill:

 

http://www.flickr.com/photos/audunbakkeandersen/268685316/

Lenke til kommentar

Digitaliseringen er enkel. (jada, jeg har brukt altfor mange timer foran photoshop)

Det som er så flott med Dave Hill er den flotte lys settingen hans.

Ser for meg mange timer med forarbeide før session for å planlegge det ferdige bildet.

Skulle bare ønske jeg hadde både hans erfaring og det utstyret han jobber med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...