Gå til innhold

AMD Pro Water Kit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har ikke dere satt viftene på radiatoren til å trekke gjennom luft fra utsiden av kabinettet?

 

Er det ikke kaldere luft på utsiden av kabinettet enn fra innsiden?

:razz:

 

_________________

AMD T-bird 1.33 GHz :smile:

MSI K7T- Raid Pro

Kingston 256 MB DDR RAM

MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile:

ViewSonic p95f Perfect Flat 19" :grin:

Chieftech kabinett :cool:

Mouseman Dual Optical mouse :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-07 06:19 ]

Lenke til kommentar

Hmm... så jo litt givanes ut faktisk .. 33 grader full load , maks volt .. 1733 hz.. lurer på hva jeg kunne utretta med en 156w peltier , og mitt Epox K8HA+ ja .. 200 fsb , 1850 mhz + kanskje ? *drømme*

 

Nei peltier er noe pes .. mye enklere uten , slipper være redd for kondens , og slipper all strømbruken.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 03:46, Kenny000 skrev:

Hvorfor har ikke dere satt viftene på radiatoren til å trekke gjennom luft fra utsiden av kabinettet?


Er det ikke kaldere luft på utsiden av kabinettet enn fra innsiden?

:razz:




Grunnen til det er at vi ville sammenligne det med Swiftech settet og der hadde vi viftene på samme måte.

Lenke til kommentar

hei jeg her sett litt på sidene til 3dfxcool.no og har sett en vanntank som de selger,men det jeg lurer på er : hvis man skal plassere pumpa inni vanntanken, må man ikke ha lokkket av da? og hehe det er jo ikke noe gøy når man skal på lan =)

Jeg lurer oxo på å kjøpe meg den radiatoren og jeg har et Chieftech server tower Sølv farget har noen noen ideer til hvor jeg kan plassere radiatoren?

Lenke til kommentar

Jeg har et Chieftech FT-01 kabinett.. Det går greit å installere radiatoren der... kuttet hull i toppen slik som de gjodr i artikkelen, men jeg kuttet også hull i bakenden av kabinette slik at de 2 "krokene" på kabinettet kom på baksiden. Da ble det bedre plass til vannrørene.

 

Slik ser kabinetttet mitt ut (originat vel å merke)^^

Lenke til kommentar

Dere har tidligere fått kritikk pga. av at stolpediagramene ikke begynner på 0.

Hvorfor begynner de på 25 her da? Det er jo misvisende, man får jo intrykket av at dette settet er mye bedre enn det andre, utifra stolpediagramene.

Ellers en veldig bra og etterlengtet test!

Lenke til kommentar

Denne testen er jeg litt i tvil på, dette settet skal liksom være så bra, men tempen avhenger nok litt på radiatoren her også. Swiftech fra microplex kommer jo ikke som et sett, men må bestilles del for del. Dvs. at man burde jo teste med samme radiator her. Det er jo enkelt å se at swiftech sitt sett er bedre kvalitet, og jeg skal ikke se bort ifra at med samme radiator vil det settet yte det samme.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 17:11, joda2k skrev:

Denne testen er jeg litt i tvil på, dette settet skal liksom være så bra, men tempen avhenger nok litt på radiatoren her også. Swiftech fra microplex kommer jo ikke som et sett, men må bestilles del for del. Dvs. at man burde jo teste med samme radiator her. Det er jo enkelt å se at swiftech sitt sett er bedre kvalitet, og jeg skal ikke se bort ifra at med samme radiator vil det settet yte det samme.


 

Det dreier seg jo også om en vesentleg prisforskjell her då !! ca. 600,- dyrare for Swiftec....med "dårligare" radiator !?!

Lenke til kommentar

Kan ikke noen prøve å montere radiatoren et mye kaldere sted, foreksempel i en fryseboks der temperaturen er -18 grader. Det burde da være mulig å holde -10 grader i prosessoren. Siden mange allerede bruker frostveske i kjølemediet burde ikke den lave temperaturen være et utgjøre et problem

 

Åge

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 17:07, petersveistrup skrev:

Dere har tidligere fått kritikk pga. av at stolpediagramene ikke begynner på 0.

Hvorfor begynner de på 25 her da? Det er jo misvisende, man får jo intrykket av at dette settet er mye bedre enn det andre, utifra stolpediagramene.

Ellers en veldig bra og etterlengtet test!


 

Det ville vært unaturlig at de begynnte på 0c. Grunnen til at de begynner på 25c er at romtempereraturen er 25c, temperaturen kan da umulig bli lavere enn 25c. Er du med?

Lenke til kommentar

då bør du ha ein HEFTIG bra radiator, siden vannet ikje får til til å "kjøle" av i vanntanken, men det er fullt mulig.

 

men det er då også stor fare for luftbobler i systemet, og det er ikje så veldig bra nai.

 

sikkert noen andre som har bedre svar enn meg :smile:

Lenke til kommentar

visst du har det kabinettet eg trur du har så har du mål til tank her:

 

170mm H - 100mm L - 180mm D

 

har sammen kabinettet og disse måla har slingringsmål på -2m til -5mm, altså gå god plass du har xtra i forhold til dei måla eg har satt opp.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 19:21, eSik skrev:

Quote:


On 2002-01-07 17:07, petersveistrup skrev:

Dere har tidligere fått kritikk pga. av at stolpediagramene ikke begynner på 0.

Hvorfor begynner de på 25 her da? Det er jo misvisende, man får jo intrykket av at dette settet er mye bedre enn det andre, utifra stolpediagramene.

Ellers en veldig bra og etterlengtet test!


 

Det ville vært unaturlig at de begynnte på 0c. Grunnen til at de begynner på 25c er at romtempereraturen er 25c, temperaturen kan da umulig bli lavere enn 25c. Er du med?

 

 

Det har da ikke så mye å si. Det stolpediagramet gir et feil bilde av forskjellen på de to. Hadde man begynt på 0c ville forskjellen mellom de to settene se mindre ut.. Er DU med? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...