Gå til innhold

Test: Nokia N82


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nokia N95 har fått en verdig tronarving.

 

Les mer

 

Dere "glemmer" igjen å trekke for mangel av trykkfølsom skjerm...

Og dårlig GPS, og manglende RDS-radio, og manlende office verktøy som lar deg redigere officedokumenter, og ingen usb-lader. Samt tvilsom design og dårlig ergonomiske løsninger. Det er hva jeg kan lese hva andre mer nøytrale nettsteder trekker for. Men det er ingen tvil om at telefonen er god, men ingen 6-er.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Jeg har alt skrevet at jeg mener dette kanskje er tidenes telefon, men merket dere ikke noe til at telefonen stopper opp under uværen bruk av kamera og mp3 spiller samtidig? Jeg klarer til stadighet å låse telefonen ved tilsynelatende å hoppe frem og tilbake mellom aplikasjoner, uten at det er mange i bruk samtidig.

 

Ellers syns jeg dere burde nevne at dette er en telefon utelukkende laget i plastikk.

 

Men 6er, definitivt :)

Lenke til kommentar
Jeg har alt skrevet at jeg mener dette kanskje er tidenes telefon, men merket dere ikke noe til at telefonen stopper opp under uværen bruk av kamera og mp3 spiller samtidig? Jeg klarer til stadighet å låse telefonen ved tilsynelatende å hoppe frem og tilbake mellom aplikasjoner, uten at det er mange i bruk samtidig.

 

Ellers syns jeg dere burde nevne at dette er en telefon utelukkende laget i plastikk.

 

Men 6er, definitivt :)

 

Ja ikke sant. En velfortjent 6-er for en telefon som ikke virker engang... LOL

Lenke til kommentar
Nokia N95 har fått en verdig tronarving.

 

Les mer

 

Dere "glemmer" igjen å trekke for mangel av trykkfølsom skjerm...

Og dårlig GPS, og manglende RDS-radio, og manlende office verktøy som lar deg redigere officedokumenter, og ingen usb-lader. Samt tvilsom design og dårlig ergonomiske løsninger. Det er hva jeg kan lese hva andre mer nøytrale nettsteder trekker for. Men det er ingen tvil om at telefonen er god, men ingen 6-er.

Trykkfølsom skjerm kan jeg ikke skjønne skal være noe trekk da mange ikke vil ha det (deriblant meg selv) og det heller bør sees på som bonus hos de som har det, ikke trekk hos de som ikke har det. Amobil er ofte litt for glade i SE og nokia spør du meg så enig i at de ikke alltid er nøytrale. Mange er fornøygde med GPSen, hva er så dårlig med den?

 

Jeg synes testen var god, meget bra tlf som jeg akkurat bestilte meg. En av få velfortjente 6ere siden K750i mener jeg.

Lenke til kommentar

Du Poe du Poe!

 

Mangel for touchscreen? er ikke en mangel.. er ett alternativ..

 

SEk850i fortjener heller ikke og få 6 siden den mangler gps og

trådløs internett.. og det blir vell helt feil at denne telefonen

blir skrytt opp i skyene av amobil når f.eks phonearena

kun gir den 8.2 av 10 poeng og tytn2 fikk 4 på amobil

og fikk 9.8 av 10 på phonearena!

 

Du skrev: Ja ikke sant. En velfortjent 6-er for en telefon som ikke virker engang... LOL

Går ut ifra at den var ment mer som en spøk siden kanskje ikke telefonen til en

person ikke virket helt bra men kanskje test utgaven til amobil

virket perfekt!

 

Jeg syntes bare du er litt for vanskelig på det!

 

Men det hva skal til for at en telefon skal fortjene en 6er for deg?

Lenke til kommentar

La meg utbrodere bare en ltien anselse. Det som har skjedd...3 ganger er at jeg holder p å med enten mp3 spilleren eller kalenderen, og åpner linsedekselet, noe som automatisk sender meg til kameraapplikasjonen (as it should be). Når dette skjer har det hendt, et par ganger at jeg ikke får noen respons på noen knapper, og må skru av og på telefonen (tar jo bare noen sekunder, men anyways). Det er på ingen måte noen stor og fatal feil, men bare en pitteliten ting jeg ville trodd man skulle merke hvis det er problem med applikasjonene eller firmware eller noe.

 

Og jeg står fortsatt for at 6 er en helt kurant karakter for denne telefonen.

Lenke til kommentar
La meg utbrodere bare en ltien anselse. Det som har skjedd...3 ganger er at jeg holder p å med enten mp3 spilleren eller kalenderen, og åpner linsedekselet, noe som automatisk sender meg til kameraapplikasjonen (as it should be). Når dette skjer har det hendt, et par ganger at jeg ikke får noen respons på noen knapper, og må skru av og på telefonen (tar jo bare noen sekunder, men anyways). Det er på ingen måte noen stor og fatal feil, men bare en pitteliten ting jeg ville trodd man skulle merke hvis det er problem med applikasjonene eller firmware eller noe.

 

Og jeg står fortsatt for at 6 er en helt kurant karakter for denne telefonen.

K750i låste seg stadig rett etter at jeg kjøpte den, det skjedde og med den som flere venner av meg hadde. Betyr det at den ikke er verdig en 6er? Nei, etter et par firmware-updates var den helt fin og jeg opplevde aldri problemet lenger. Ingen tlf er perfekt uansett, alle har forskjellig smak og derfor vil noen uansett være misfornøyde samme hvor fornøyde majoriteten er.

Lenke til kommentar
Nokia N95 har fått en verdig tronarving.

 

Les mer

 

Dere "glemmer" igjen å trekke for mangel av trykkfølsom skjerm...

Og dårlig GPS, og manglende RDS-radio, og manlende office verktøy som lar deg redigere officedokumenter, og ingen usb-lader. Samt tvilsom design og dårlig ergonomiske løsninger. Det er hva jeg kan lese hva andre mer nøytrale nettsteder trekker for. Men det er ingen tvil om at telefonen er god, men ingen 6-er.

Trykkfølsom skjerm kan jeg ikke skjønne skal være noe trekk da mange ikke vil ha det (deriblant meg selv) og det heller bør sees på som bonus hos de som har det, ikke trekk hos de som ikke har det. Amobil er ofte litt for glade i SE og nokia spør du meg så enig i at de ikke alltid er nøytrale. Mange er fornøygde med GPSen, hva er så dårlig med den?

 

Jeg synes testen var god, meget bra tlf som jeg akkurat bestilte meg. En av få velfortjente 6ere siden K750i mener jeg.

 

Vel det med trykkfølsom skjerm var vel mer myntet på at amobil trekker gladelig på andre smarttelefoner for bagatellmessige mangler. Så den var ironisk ment... ;)

Vel, ser kun at de plages med treg fiks, og at skjermen er for liten til å få noe nytte av gps-en. Noen brukere melder om en "plastic-fantastick" opplevelse med denne telefonen. Men det er vel individuelt betinget.

Favoriseringen du snakker om har du muligens rett i, bortsett fra smarttelefoner. Der er det en klar favorisering av S60 og deres funksjoner. Jeg gremmes mer og mer med tanke på 4-eren Pi fikk her på amobil. Akkurat det beviser at amobil ikke behandler smarte telefoner likt, og helt klart favoriserer Nokia og S60. Ser at de lister opp dårlig radio i minusfeltet, og da kan man virkelig begynne å lure... Enten er de kjøpt og betalt, eller så er de fanboys av verst sort...

Lenke til kommentar

Okei, takk Blib. Lurer på om jeg ikke skal kjøpe mobilen på den måten :p

 

Men det er vel fullt lovlig og sånt? Blir vel bare å ringe inn etter å ha etablert abonnementet og si at jeg ikke ønsker det lenger, ikke sant? Vil helst ikke risikere at noe går skeis...

 

Forresten: Hvordan kan jeg forsikre telefonen? Kan man forsikre den gjennom innbo-forsikring eller hva?

Lenke til kommentar

Jada, det er helt lovlig å kjøpe en mobil med abbonement og så bryte det. Du kan godt ringe Chess kundeservice og forhøre deg først hvis du vil. De vil nok flire litt og si du har funnet deg en god deal elns, og be deg helst ikke spre det rundt :p (Antar Chess kanskje har gitt folk et litt vel bra tilbud her)

Lenke til kommentar

Vell poe! nå har P1, tytn2 og e90 samme karakter.. alle har 4er=) hehe!

 

E90 sin karakter ble byttet i dag!

 

EDIT: Sjekket igjen akkurat nå!

for en liten time siden gikk e90 fra 6 til 4 i karakter..

og SEk850i fra 6-5.. men nå har SE fått karakteren 6 igjen.. og e90 har gått opp til 5..

 

Tydeligvis noen forandringer på gang!

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar
Vell poe! nå har P1, tytn2 og e90 samme karakter.. alle har 4er=) hehe!

 

E90 sin karakter ble byttet i dag!

 

EDIT: Sjekket igjen akkurat nå!

for en liten time siden gikk e90 fra 6 til 4 i karakter..

og SEk850i fra 6-5.. men nå har SE fått karakteren 6 igjen.. og e90 har gått opp til 5..

 

Tydeligvis noen forandringer på gang!

 

Hehe... Flott at de skjønner at e90 ikke er en 6-er. Synes egentlig at både e90 og P1i skulle havne på en 5-er. Der P1i er svak, er e90 sterk, og omvendt. TyTn2 har imidlertid det beste og det meste, så den hører hjemme på en 6-er.

K850i er vel ikke noe 6-er det heller, slik som n82 heller ikke er det.

En N95 med god gps, forbedret skyvemekanisme og batteri som holder ei stund, kunne kanskje fortjent en svak 6-er.

Lenke til kommentar

Har ikke lest testen enda, bare en liten ting;

 

NB! Kun til avansert bruk!

Dette er en smarttelefon. Vi anbefaler ikke å kjøpe den om du ikke trenger multitasking, mobilt kontor eller ekstra programvare. Les hvorfor »

Denne her standardteksten er vel langt ifra passende på tester av f.eks. N82 og N95? Greit nok man har muligheten til det dere nevner, men det er nok mange kjøpere som kan anbefales disse (behov for kamera, gps, lagringsplass osv.) selv om personen ikke skal ha mobilt kontor.

Lenke til kommentar
Se på prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?product_id=84745

 

Beste tilbud der er med ChessGoldXtra. På Chess sine sider står det oversiktlig prisene jeg postet for å bryte kontrakten.

Ville overrasket meg om samme vilkår gjaldt for Chess GoldExtra som for alle andre Chess-abbonnement. Dette abb. er jo ikke annet enn en form for avbetaling hvor man betaler en viss sum på toppen av vanlig månedspris.

 

Står jo egentlig klart på Chess' sider: "Ved kjøp av telefon med nedbetaling binder du deg til nedbetalingen i 12 måneder." i tillegg til "Ved kjøp av telefon med GoldXtra binder du deg til Chess i 12 måneder. For andre abonnement er det ingen bindingstid."

 

Abbonnementet kan brytes, men man sitter igjen med nedbetalingen.

Lenke til kommentar

Hva?! Trodde det var som med alle andre abonnementer jeg, at telefonen er billigere fordi det følger med abonnement! Om det er som du sier er det jo nærmest bare en standard nedbetaling med merkelig navn...

 

Kan noen bekrefte/avkrefte den han sier? Sikker på at man må fortsette å betale etter at man har brutt avtalen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...