FreshyG Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hei, jeg har fått et lite problem med den stasjonære vistaen min... i går klarte jeg å koble meg til nettet helt fint, men ikke i dag.. jeg klarer ikke å finne ut problemet. Jeg vet jeg er tilkoblet til et lokalt netverk, jeg klarer fint å snakke med folk på msn. ALT ANNET INTERNETT FUNKER IKKE... jeg tok å printscreenet et bilde av cmd -> ipconfig. Og her står det som følgende: cmd -> ipconfig http://bildr.no/view/123670 TUSEN TAKK FOR SVAR..+
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jeg regner med at du har DNS-problemer. Hva skjer om du manuelt setter DNS-server til 195.159.0.100? (Powertech)
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Jeg regner med at du har DNS-problemer. Hva skjer om du manuelt setter DNS-server til 195.159.0.100? (Powertech) hmm, hvordan gjør jeg det?
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jeg må være ærlig å innrømme at meg og Vista går langt fra hånd i hånd. På fredag fikk jeg rett og slett ikke til å deaktivere en nettverkstilkobling på en virtuell maskin som gikk suppetregt. Det gikk rundt og rundt i de samme menyene uten at jeg fant hvor dette gjøres, så her får du forklaringen for XP: Start->Settings->Network Connections->Local Area Connection->Properties->dobbeltklikk på Internet Protocol (TCP/IP) i listen->skriv DNS-server inn i det øverste av de to DNS-feltene.
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Jeg må være ærlig å innrømme at meg og Vista går langt fra hånd i hånd. På fredag fikk jeg rett og slett ikke til å deaktivere en nettverkstilkobling på en virtuell maskin som gikk suppetregt. Det gikk rundt og rundt i de samme menyene uten at jeg fant hvor dette gjøres, så her får du forklaringen for XP: Start->Settings->Network Connections->Local Area Connection->Properties->dobbeltklikk på Internet Protocol (TCP/IP) i listen->skriv DNS-server inn i det øverste av de to DNS-feltene. takk uanz.. jeg skal teste ut, men tror ikke at det kommer til å funke på vista!
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 (endret) Det er seriøst umulig å finne det ut på VISTA. :| Det hadde vært greit å vite hvis du kunne kjør/cmd til local area connection elrns. Endret 20. november 2007 av FreshyG
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 yaah.. jeg kom inn ... ;d der sto det IPv6 og IPv4 .. på IPv6-adresse, skal jeg skrive der: 195.159.0.100?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå