Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Disk kommer opp som unallocated space


Anbefalte innlegg

Hei

En av mine hardisker vil ikke vise innholdet men kommer opp som utildelt(unallocated space) etter at jeg har tatt hardisker inn og ut av kabinnettet,reinnstallert windows osv.

Er det noen muligheter for å få frem innholdet igjen?

Det er en gammel IDE disk som har fungert fint i mange år.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Bumper denne tråden, da jeg har lignende problemer. Jeg har en ekstern hd på 500 gig, hvor jeg tok backup av alt før jeg installerte win7 beta på pcen. Så røyk den eksterne...

 

Den dukker opp i Disk Manager, men ikke i explorer.

 

Har kjørt programmet du nevner, som også finner disken. Legger ved txt-filene. Det er disk 2 som er problemet.

 

Jeg prøvde å kjøre programmet som hårek tipset om slik som guiden tilsa. Kommer frem til steg 6, men der er det slutt. Valgene jeg har er: A: add partition, L: load backup, enter: to continue. Når jeg trykker "enter" får jeg feilmeldingen: "no partition found or selected for recovery". Forøvrig står det under steg 5 "partition: read error" (hvor screenshoteksempelet sier "no partition is bootable").

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å redde viktige dokumenter og alle bildene jeg har tatt de siste par årene?

MBRlist.txt

BPB2list.txt

Zero2list.txt

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale testdisk på det varmeste. Fungert utmerket for meg de gangene jeg har trengt det. Skal du kun gjenopprette noen få filer kan photorec være verdt en titt

 

Det er Testdisk jeg har prøvd nå, ja. Fulgte guiden til hårek så lenge det gikk. Dette tyder vel på at det er noe verre enn at partisjonstabellen er slettet. Har forsøkt forskjellige programmer for å finne igjen filene. Recuva fant ingenting, og Recover My Files måtte jeg stanse i sitt dypsøk etter 1 døgn uten at den hadde funnet noe (på dette tidspunkt var søket langt fra ferdig, men jeg var nødt til å bruke pcen til andre ting).

 

Hvilke andre valg kan jeg teste i Testdisk? Ønsker ikke å formatere harddisken før jeg har gjort mitt beste for å få ut de viktige filene.

 

Er det noen sjanse for at jeg kan finne tilbake noen filer etter jeg har formatert disken? ...ved hjelp av et recover-program, altså...

Lenke til kommentar
Kan du se om det går an å lese disken og kopiere noe sectorer? (se vedlegg)

Zipe filen du lagrer før du vedlegger.

 

Bare for se.

dsk.zip

 

Ser mørkt ut, dessverre. Først summet den og gikk leeeenge etter jeg hadde valgt sector 0-4000. Så låste programmet seg. Da jeg forsøkte igjen, fikk jeg feilmelding om invalid sector.

 

Begynner å lure på om disken vil fungere i det hele tatt, selv om jeg formaterer. Er ikke sikker på om den kan formateres. Den lager en svak, taktfast lyd konstant når strømmen er i gang. 2 svake klikk, så pause 2 sek før den lager lyden igjen. Tror egentlig ikke den har fått noe støt som skulle slå skjev hverken plate eller lesehode heller, men kjipt er det uansett. Får vurdere om det er verdt å bruke firma for å hente ut dataene på disken, hvis ikke noen har andre gode ideer til feilsøk.

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...