Gå til innhold

Overklokker GeForce 8800 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke du får klokket så veldig mye lengre på vnn enn på luft i alle fall uten en vmod.

Tror dette pga at jeg tror kortet er så kaldt allerede at det ikke er varmen som kommer til å stoppe det.

Slik var det i alle fall på mitt 7900gt kort...

Bare spekulasjoner.

 

Lurer foresten litt på hvem som gidder å kjøpe et fabrikksklokka kort for mer enn et stock klokka kort koster. De har jo ikke gjort noe annent enn å modde bios på kortet som regel, ergo like bra å klokke selv.

Endret av Tobbi
Lenke til kommentar

Nå er det vel på tide at ATI får noe som kan konkurere med Nvidia, dette er jo blitt enveiskjøring. Om neste kortet fra ATI skuffer like mye som forrige kortet, så tror jeg de kommer til å slite sterkt fremover. Det neste kortet må jo være rått om det skal kunne ha noe å si opp mot 8800GT.

 

Kjøpte selv et 8800GTS for bare en måned siden, angrer på det nå kan du si.

 

For under 4000 kan man få SLI med markedets råeste kort, om de lar seg klokke bra self. Det vil jeg si er en god deal.

Lenke til kommentar
jeg tror ikke du får klokket så veldig mye lengre på vnn enn på luft i alle fall uten en vmod.

Tror dette pga at jeg tror kortet er så kaldt allerede at det ikke er varmen som kommer til å stoppe det.

Slik var det i alle fall på mitt 7900gt kort...

Bare spekulasjoner.

 

Lurer foresten litt på hvem som gidder å kjøpe et fabrikksklokka kort for mer enn et stock klokka kort koster. De har jo ikke gjort noe annent enn å modde bios på kortet som regel, ergo like bra å klokke selv.

 

man får nok bedre vifte, samt at man får fabrikkgaranti ;)

Lenke til kommentar
med de kjerne og minnefrekvensene så er GT utgaven av 8800 serien er med andre ord et bedre grafikkort enn GTS utgaven som er dyrere? Har jeg forstått det rett? Kjøpte nettopp et en GTS 640mb utgave fra komplett og sitter her og er småirritert...

 

Ikke vær irritert, det er det samme som med all annen elektronikk for tiden: vent en måned, så kommer det noe bedre (og ofte billigere). Skulle du ventet på noe bedre hadde du aldri fått kort. Vær heller fornøyd med at du får deg et 8800GTS m/640MB RAM som yter veldig bra (litt bedre enn disse 8800GT-kortene gjør). Greit nok så koster det litt mer også, men det er i det minste også et bedre kort, som du har nå, istedenfor å vente x antall uker.

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
med de kjerne og minnefrekvensene så er GT utgaven av 8800 serien er med andre ord et bedre grafikkort enn GTS utgaven som er dyrere? Har jeg forstått det rett? Kjøpte nettopp et en GTS 640mb utgave fra komplett og sitter her og er småirritert...

 

8800GT er faktisk raskere enn GTS allerede FØR man overklokker.

Lenke til kommentar
med de kjerne og minnefrekvensene så er GT utgaven av 8800 serien er med andre ord et bedre grafikkort enn GTS utgaven som er dyrere? Har jeg forstått det rett? Kjøpte nettopp et en GTS 640mb utgave fra komplett og sitter her og er småirritert...

 

8800GT er faktisk raskere enn GTS allerede FØR man overklokker.

 

Er ikke fornøyd med å ha et kort som blir slått av et billigere kort en uke etter at jeg har fått det i posten.

Lenke til kommentar
med de kjerne og minnefrekvensene så er GT utgaven av 8800 serien er med andre ord et bedre grafikkort enn GTS utgaven som er dyrere? Har jeg forstått det rett? Kjøpte nettopp et en GTS 640mb utgave fra komplett og sitter her og er småirritert...

GT utgaven har vært annonsert i en god stund nå da..

Er jo akkuratt som utfasing av CPUer.. over nyttår kommer det jo 45nm mot dagens 65nm.

Kortet du kjøpte, bruker 95nm, mot gt sine 65nm.. Så det betyr jo at det har vesentlig bedre ytelsesmuligheter.

 

Om du kjøper når hw er helt ny, så betaler du for mye.

Om du kjøper når hw er "litt gammel"; så blir det byttet ut med noe bedre om ikke så lenge.

 

For en gangs skyld, ble det nå byttet ut med noe bedre; og til samme pris! Det er genialt for alle andre enn de som nettop kjøpte seg en GTS/GTX.

Lenke til kommentar
Hva med bruke angreretten da helnudsen?

 

Virker særdeles lovende de kortene, men tror jeg beholder GTS SLI og kjøper en harddisk eller to heller.

 

Blir vel snart et stort race om å få høyst 3DMark med de der. :p

Ja, jeg må si jeg gleder meg til et par mnd.. Når det blir aftermarket cooling, sli, overclocking... :p

blir sikkert en del som kommer til å knuse ultra-kortene, ville jeg tro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...