Gå til innhold

Test: Nokia 6500 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom du aldri har brukt Nokia før, burde det fortsatt være en smal sak å forstå menyene.

 

Merkelig formulering her. Burde det ikke heller stått "Selv om du aldri (...)"?

 

På Javaytelsesgrafen ser Nokiaen puslete ut, selv om dere sier den yter bra. Den trenger da ikke sammenlignes med HTC Touch, S710, SE P1i og de druserne der?

Lenke til kommentar

Har hatt planer om å kjøpe denne en stund nå, men for øyeblikket er den ikke på lager hos noen av mine lokale forhandlere.

For min del skal den fungere som en sekundær mobil jeg bruker når jeg ikke vil drasse med meg N95'en. Og da siden den i hovedsak vil bli brukt til samtale ble jeg litt skremt av det du skriver i testen:

For det første har telefonen en altfor kort batterilevetid. Å lade telefonen hver dag er ingen lek, spesielt ikke om du skal på tur. Dessuten er lydnivået under samtaler såpass lavt at enhver enhver samtale blir ganske omstendelig.

Hva mener du med altfor kort batterilevetid? Den oppgitte tiden fra Nokia virker jo grei nok (dog er vel disse sjelden representative?). Hvordan er batterilevetiden i forhold til N95?

Lavt volum under samtaler? Høres merkelig ut.

 

Jeg får kjøpe den hos Elkjøp, så har jeg mulighet til å returnere den innen 30 dager om jeg ikke er fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar
I tillegg mangler det også et eksternt kamera for videotelefoni. Akkurat denne mangelen er stygg, siden dette til og med er standard på 3G-telefoner i lave prissjikt.

Hvor mange er det egentlig som bruker videotelfoni veldig mye? Hvor mange er det som vil savne det mye? Synes ikke denne mangelen er stygg, selv om andre billigere telefoner har det. Det er ikke veldig mange som har klaget mye på at f.eks. E65 ikke har videotelefoni.

Lenke til kommentar

En forutsetning for å teste en telefon burde være at man satte seg inn i hvilke funksjoner telefonen har.

Jeg har selv akkurat kjøpt en slik telefon og noe av de første jeg gjorde var å lese bruksanvisningen.

 

Når det gjelder snarveier så har telefonen ikke bare menytastene.

Den blanke fine ringen rundt menyknappen er ikke bare til pynt men den fungerer også som en fireveis menytast med programmerbare snarveier til akkurat det du måtte ønske.

I tillegg kan du selvsagt programmere de to menytastene akkurat til de du måtte ønske.

A gi en dårlig karakter på en telefon fordi man ikke har giddet å lese bruksanvisningen er rett å slett for dårlig.

 

Jeg har selv ganske store fingre men har ingen problemer med å treffe de tastene jeg skal. Disse tastene ligger heller ikke "gravd ned" i telefonen men stikker faktisk opp over resten av fronten på telefonen.

De fine blanke detaljene på hver knapp er faktisk ikke bare til pynt de heller, men en del av knappen.

 

 

Når det gjelder lydvolumet synes jeg personlig at det ikke er problemer å høre de som jeg snakker med godt, selv når det er endel støy rundt meg.

 

At skjermen som er innkapslet i aluminium skulle være utsatt for trykk mens den ligger i lommen har jeg også vanskelig for å forstå. den er vel ikke mer utsatt enn andre telefoner skulle jeg tro.

 

Taletiden på telefonen er også hel ok, jeg trenger ikke å lade den mer enn hver 3 dag og det er etter ganske mye trykking, surfing og tale.

Dette er verken dårligere eller bedre enn de fleste telefonene på markedet.

 

Jeg har bare hatt telefonen i en uke og må si meg meget godt fornøyd med den.

Jeg bruker den hovedsaklig til å ringe med og litt sms så det at kameraet er dårlig og at lyden når man spiller musikk ikke er topp, gjør meg ingen ting.

 

Jeg gikk for et klassisk utseende når jeg kjøpte denne og må si meg meget godt fornøyd sålangt.

Lenke til kommentar
Hvor mange er det egentlig som bruker videotelfoni veldig mye? Hvor mange er det som vil savne det mye?

 

Spør personer med hørselsskader eller døve så vil de understreke at dette er svært viktig for deres mobilbruk.

 

Se der ja, noen har kjøpt seg Sonyericsson igjen......anmelderen tenker jeg på da. Til og med en 12 åring hadde klart å være mer objektiv, stå på!!

 

Rimelig sikkert at nye K850 får en sekser fra denne anmelderen i hvertfall.

 

En test vil aldri kunne være objektiv. Det ligger i sakens natur at noe vil oppfattes forskjellig. Vår jobb er å rapportere våre funn, gjøre en grundig test, ha balanserte meninger og være kritisk til alle mangler vi finner, uavhengig produsent. Men selvfølgelig, saklig debatt om testene ønsker vi hjertelig velkommen, og innfrir ikke vi i testingen så er det viktig at folk påpeker det. Forøvrig har jeg selv Nokia E65 som jeg bruker til daglig.

 

En forutsetning for å teste en telefon burde være at man satte seg inn i hvilke funksjoner telefonen har.

Jeg har selv akkurat kjøpt en slik telefon og noe av de første jeg gjorde var å lese bruksanvisningen.

 

Når det gjelder snarveier så har telefonen ikke bare menytastene.

Den blanke fine ringen rundt menyknappen er ikke bare til pynt men den fungerer også som en fireveis menytast med programmerbare snarveier til akkurat det du måtte ønske.

I tillegg kan du selvsagt programmere de to menytastene akkurat til de du måtte ønske.

A gi en dårlig karakter på en telefon fordi man ikke har giddet å lese bruksanvisningen er rett å slett for dårlig.

 

Dette er helt riktig og er standard på de fleste av Nokias telefoner. Men det vi etterlyser i testen er -dedikerte- snarveistaster, noe 6500 Classic ikke har. Men ellers har du helt rett i det du sier.

Endret av levlex
Lenke til kommentar
Har hatt planer om å kjøpe denne en stund nå, men for øyeblikket er den ikke på lager hos noen av mine lokale forhandlere.

For min del skal den fungere som en sekundær mobil jeg bruker når jeg ikke vil drasse med meg N95'en. Og da siden den i hovedsak vil bli brukt til samtale ble jeg litt skremt av det du skriver i testen:

For det første har telefonen en altfor kort batterilevetid. Å lade telefonen hver dag er ingen lek, spesielt ikke om du skal på tur. Dessuten er lydnivået under samtaler såpass lavt at enhver enhver samtale blir ganske omstendelig.

Hva mener du med altfor kort batterilevetid? Den oppgitte tiden fra Nokia virker jo grei nok (dog er vel disse sjelden representative?). Hvordan er batterilevetiden i forhold til N95?

Lavt volum under samtaler? Høres merkelig ut.

 

Jeg får kjøpe den hos Elkjøp, så har jeg mulighet til å returnere den innen 30 dager om jeg ikke er fornøyd. :thumbup:

 

er nok ikke 30 dagers returrett på mobiltelefoner hos elkjøp:)

Lenke til kommentar
Har hatt planer om å kjøpe denne en stund nå, men for øyeblikket er den ikke på lager hos noen av mine lokale forhandlere.

For min del skal den fungere som en sekundær mobil jeg bruker når jeg ikke vil drasse med meg N95'en. Og da siden den i hovedsak vil bli brukt til samtale ble jeg litt skremt av det du skriver i testen:

For det første har telefonen en altfor kort batterilevetid. Å lade telefonen hver dag er ingen lek, spesielt ikke om du skal på tur. Dessuten er lydnivået under samtaler såpass lavt at enhver enhver samtale blir ganske omstendelig.

Hva mener du med altfor kort batterilevetid? Den oppgitte tiden fra Nokia virker jo grei nok (dog er vel disse sjelden representative?). Hvordan er batterilevetiden i forhold til N95?

Lavt volum under samtaler? Høres merkelig ut.

 

Jeg får kjøpe den hos Elkjøp, så har jeg mulighet til å returnere den innen 30 dager om jeg ikke er fornøyd. :thumbup:

 

er nok ikke 30 dagers returrett på mobiltelefoner hos elkjøp:)

30-dagers returrett gjelder ikke hvis du kjøper mobil med abbonnement nei, men om du kjøper mobil uten noen form for binding så gjelder vel returretten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skjønner ikke helt hva du mener med dårlig batteri tid, "lade hver dag".

er på dag 7 nå og må lade den idag.

så batteri tiden synes jeg er veldig akseptabel.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Har hatt planer om å kjøpe denne en stund nå, men for øyeblikket er den ikke på lager hos noen av mine lokale forhandlere.

For min del skal den fungere som en sekundær mobil jeg bruker når jeg ikke vil drasse med meg N95'en. Og da siden den i hovedsak vil bli brukt til samtale ble jeg litt skremt av det du skriver i testen:

For det første har telefonen en altfor kort batterilevetid. Å lade telefonen hver dag er ingen lek, spesielt ikke om du skal på tur. Dessuten er lydnivået under samtaler såpass lavt at enhver enhver samtale blir ganske omstendelig.

Hva mener du med altfor kort batterilevetid? Den oppgitte tiden fra Nokia virker jo grei nok (dog er vel disse sjelden representative?). Hvordan er batterilevetiden i forhold til N95?

Lavt volum under samtaler? Høres merkelig ut.

 

Jeg får kjøpe den hos Elkjøp, så har jeg mulighet til å returnere den innen 30 dager om jeg ikke er fornøyd. :thumbup:

 

er nok ikke 30 dagers returrett på mobiltelefoner hos elkjøp:)

30-dagers returrett gjelder ikke hvis du kjøper mobil med abbonnement nei, men om du kjøper mobil uten noen form for binding så gjelder vel returretten?

 

Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og personlig pleieprodukter.

Lenke til kommentar
Hvor mange er det egentlig som bruker videotelfoni veldig mye? Hvor mange er det som vil savne det mye?

 

Spør personer med hørselsskader eller døve så vil de understreke at dette er svært viktig for deres mobilbruk.

Er det mange nok personer som er døve eller har hørselsskader til at det er en stygg mangel. Bra at du skriver at den ikke har det, men å kalle det en stygg mangel synes jeg er litt å ta i....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...