Gå til innhold

Compiz 0.6.0 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oiiii dette så bra ut

*skriveleif i fakta på siden*

Compuz Fusion

9619706[/snapback]

 

Takk, er nå rettet opp i...

 

Når sant skal sies så er jeg ikke sikker på om det er Compiz 0.6.0 som blir inkludert i Ubuntu 7.10 eller om det er Compiz 0.5.2. Feature freeze er jo over, noe som er grunnen til at den nye linux-driveren fra AMD og hele Xorg 7.3 ikke er med...

Lenke til kommentar

Kan OpenGL-klienter endelig få direkte akselerert "rendering"? Sist gang jeg prøvde en "compositing window manager" var Beryl med XGL (jepp, fglrx-drivere) . Da var det kun XGl som fikk direkte akselerert OGL-rendering. En annen måte å si det på er at maskinen var ubrukelig til noe annet enn tekstbehandling, siden ytelsen i f.eks spill stupte raskere enn en skadeskutt fugl.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Kan OpenGL-klienter endelig få direkte akselerert "rendering"? Sist gang jeg prøvde en "compositing window manager" var Beryl med XGL (jepp, fglrx-drivere) . Da var det kun XGl som fikk direkte akselerert OGL-rendering. En annen måte å si det på er at maskinen var ubrukelig til noe annet enn tekstbehandling, siden ytelsen i f.eks spill stupte raskere enn en skadeskutt fugl.

9621219[/snapback]

 

Dette har ingenting med Beryl eller Compiz å gjøre, men XGL. Det var rett og slett sånn XGL fungerte noe som gjør det tregere en Xorg med AIGLX, men til gjengjeld trengte du ikke driver støtte for å kunne bruke Beryl og lignende...

Lenke til kommentar
Skulle gjerne ha brukt Compiz, men jeg ga det opp etter en dags bruk. Det var nesten 1 sek lag i skifte av tab'er i Opera og det er ikke holdbart. Noen som vet om dette henger sammen med dårlig båndbredde mot skjermkortminnet, eller om det er noe som kan fikses?

9620982[/snapback]

Dette var for min del ikke et problem med Compiz, men med Emerald. prøv med standard window-decorator istedet. Selv om tabbing i ubuntu ikke er like raskt som i windows uansett, gjør emerald at det går betraktelig tregere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Når sant skal sies så er jeg ikke sikker på om det er Compiz 0.6.0 som blir inkludert i Ubuntu 7.10 eller om det er Compiz 0.5.2. Feature freeze er jo over, noe som er grunnen til at den nye linux-driveren fra AMD og hele Xorg 7.3 ikke er med...

9619732[/snapback]

 

Nå vet ikke jeg om compiz 0.6.0 kommer i Gutsy, men det er jo per i dag et 0.6 snapshot i Gutsy - altså er det som blir utgitt med Gutsy veldig mye nærmere 0.6.0 enn 0.5.2.

Lenke til kommentar
Compiz er egentlig veldig snill med maskinvarekrav så problemet bør ikke være der. Grafikkdriveren er vel stort sett problemet og da særlig til ATI-kort.

I noen tilfeller har jeg registrert at å deaktivere noen greier i X-serveren kan gjøre underverker på Compiz-ytelsen.

9621181[/snapback]

Jeg vill tro at før påske har ati langt bedre ytelse på kortene sine enn nvidia :D

Og i dag er vell ennda ati drivere uten støtte for å bruke compiz, det kan konfigreres selv, men ytelsen ellers blir da dårlig (vertfall til meg) og PC-en går bare på tryne og ender med at jeg ikke hadde grafisk grensesnitt i det hele tatt.. weee :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...