Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre D40 & sigma 30mm 1,4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette var et artig initiativ, så jeg slenger meg også med! Kjøpte sigma 30mm 1.4 for en snau måned siden, så jeg driver fortsatt å gjør meg kjent med objektivet. Skal prøve å legge ut et bilde hver dag, men tviler på om jeg klarer det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Første bidrag fra meg:

post-50883-1191267623_thumb.jpg

Gikk en tur langs Akerselva i kveld og tok noen bilder av fosser o.l. Men dette bildet av en trikk på vei nedover Vogtsgate var på en måte kulere. Exif: 2 sek, f 4.5, 200 iso

Endret av sverrelerre
Skrevet

Ja folk hadde gjort seg. Tenk om det stod en (statisk) person i forgrunnen...Men uansett; synest dette er et godt teknisk utført bilde med flere interessante element (og farger)

Skrevet

Dette likte jeg. Det at trikken er med dit den er det passet veldig godt inn. Som regel bruker jeg å mene at slike bilder bør ha "stripene" etter lyset hele veien, men her er det helt perfekt.

Skrevet (endret)

Mitt bilde dag nr 2:

post-50883-1191358938_thumb.jpg

Et lite vann i nærheten av Hadeland Glassverk. Jeg kjørte forbi og likte de sterke høstfargene i ettermiddagssola. 1/160 sek og f 6.3.

Endret av sverrelerre
Skrevet
Mitt bilde dag nr 2:

post-50883-1191358938_thumb.jpg

Et lite vann i nærheten av Hadeland Glassverk. Jeg kjørte forbi og likte de sterke høstfargene i ettermiddagssola. 1/160 sek og f 6.3.

9622974[/snapback]

Setter du frimerke på har du et prospektkort!

Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. :ermm:

Skrevet
Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. ermm.gif

På det neste bildet kom det en liten overlastet robåt med fiskere inn i forgrunnen. Det var kult med forgrunn, men båten ødela dessverre den fine speilblanke vannoverflaten. Så jeg valgte dette i stedet...

Skrevet

Bilde dag nr 3:

Holdt meg stort sett innendørs i kveld, så færre gode motiver dukket opp. Men jeg tok dette av meg selv mens jeg ventet på at fruen skulle komme hjem :) La oss døpe det "venter":

post-50883-1191441161_thumb.jpg

1,6 sek, f 1.4

Skrevet

Bilde dag nr 4:

Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola:

post-50883-1191519473_thumb.jpg

1/160 sek, f 6.3

Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen.

Skrevet
Bilde dag nr 4:

Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola:

post-50883-1191519473_thumb.jpg

1/160 sek, f 6.3

Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen.

9636419[/snapback]

wow...ser igrunn ut som et hdr bilde. Så polarfilter er tingen asså...jaja må teste det.

Skrevet

Takk, hyggelig at noen tar seg bryet med å kommentere :) Jeg synes bilder med linjer som "forsvinner" utover som dette ofte blir interessante, fikk det delvis til her. Nå skal jeg ut i Oslos gater og se om jeg finner motiver til dagens bilde! Merker at dette rare dogme-aktige tiltaket har økt fotoaktiviteten min betraktelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...