Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre D40 & sigma 30mm 1,4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt bilde dag nr 2:

post-50883-1191358938_thumb.jpg

 

Et lite vann i nærheten av Hadeland Glassverk. Jeg kjørte forbi og likte de sterke høstfargene i ettermiddagssola. 1/160 sek og f 6.3.

9622974[/snapback]

 

 

Setter du frimerke på har du et prospektkort!

 

Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. :ermm:

Lenke til kommentar

Bilde dag nr 4:

Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola:

post-50883-1191519473_thumb.jpg

1/160 sek, f 6.3

 

Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen.

Lenke til kommentar
Bilde dag nr 4:

Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola:

post-50883-1191519473_thumb.jpg

1/160 sek, f 6.3

 

Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen.

9636419[/snapback]

wow...ser igrunn ut som et hdr bilde. Så polarfilter er tingen asså...jaja må teste det.

Lenke til kommentar

Takk, hyggelig at noen tar seg bryet med å kommentere :) Jeg synes bilder med linjer som "forsvinner" utover som dette ofte blir interessante, fikk det delvis til her. Nå skal jeg ut i Oslos gater og se om jeg finner motiver til dagens bilde! Merker at dette rare dogme-aktige tiltaket har økt fotoaktiviteten min betraktelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...