Gå til innhold

Oktoberfest for k-ryeng - D70s med 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Her skal det komme bilder fra meg i løpet av oktober. Kan ikke love ett bilde hver dag (jobber, studerer og pusser opp leilighet som skal innflyttes i oktober, så det blir nok hektisk), men skal gjøre mitt for å få til 3-4 hver uke, kanskje flere hvis muligheten byr seg (bedre med få bra bilder, enn mange dårlige ;o)

 

Kameraet blir et Nikon D70s med Nikkor 50mm f/1.8... Legger ingen andre føringer på bildene, men noen blir kanskje S/H hvis det passer seg.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt første bidrag fra oktober, et blomsterbilde, kanskje litt kjedelig, men synes det var et fint motiv, og det er ikke mange blomster igjen i Tromsø nå, denne rødkløveren klamrer seg fast til den siste lille rest av sommeren. I bakgrunnen og omkring ser vi høsten som er på vei, døde blader og høstfarger...

 

 

 

Bildet er tatt med 50mm@f/2.5, lukkertid 1/320s, ISO200 og uten blitz.

Lenke til kommentar
Flott bilde! Jeg synes gulfargen illustrerer høsten godt, men den er kanskje litt uheldig plassert? Ellers er det meget skarpt.

 

Men hva har skjedd med omrisset til det ene bladet med gul bakgrunn? Er det en komprimeringsfeil, eller er det en effekt som skyldes objektivet?

Kan være oppskarpingen som har vært litt for hard... Bildet har vært så vidt innom Photoshop for en liten omgang USM, og skalering selvfølgelig.
Lenke til kommentar

Her kommer 4. oktoberbidraget fra meg...

 

Tittelen sier seg vel selv, dette er et utendørskunstverk på nye Hålogaland Teater.

 

 

Exif ligger i bildet, for de late er det ISO200, f/11 og 1/25s (tatt med stativ). Når jeg så det på stor skjerm, så jeg at jeg skulle valgt et annet referansepunkt for de loddrette linjene, nå ble det venstrekanten av skiltet og mursteinkantene på den siden, skulle jeg tatt bildet på nytt, ville jeg heller latt høyrekanten av skiltet vært i lodd...

 

Var veldig usikker på hvilken utgave (tok det med en rekke forskjellige blenderåpninger) jeg skulle velge, men endte til slutt opp med denne. Hadde et par andre stilige motiver også, men de får jeg ta på bildekritikken når denne måneden er over :o)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Det er 5. oktober, og det blir et utsiktsbilde om kvelden fra meg i dag... Er nok kanskje ikke det _helt_ store bildet, men tenkte jeg skulle forevige kveldsutsikten fra stedet jeg bor nå, da vi flytter om ikke så veldig lenge.

 

 

 

Eksponeringen er med ISO200, f/4 og 5.5 sek lukkertid (tatt på stativ).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...