Gå til innhold

Bidrag til oktoberfest|35 mm F2.0|magneska


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg savner noe her. Men klarer ikke helt å sette fingern på hva. Hvordan blir dette i et kontrastfullt S/H?

9624372[/snapback]

Takk for kommentar :thumbup:

Tror kanskje jeg savner noe sjøl, men synes det ble et pent bilde. Måtte bare ta et når jeg så jakka henge der...

Skal prøve å lage en ny versjon ved anledning!

Endret av magneska
Lenke til kommentar

Bildet fra 3. oktober tror jeg ville blitt bedre dersom du hadde gjort det i svarthvitt og forsøkt å få det til å se litt skittent ut, med litt uskarphet og slikt. Tror det kunne gjort seg.

 

Komposisjonen er fin, kanskje burde du kuttet vekk litt til venstre i bildet og litt av forgrunnen før benken. Men ikke for mye! Ser frem til morgendagens bilde, dersom det kommer et i morgen.

Lenke til kommentar
Bildet fra 3. oktober tror jeg ville blitt bedre dersom du hadde gjort det i svarthvitt og forsøkt å få det til å se litt skittent ut, med litt uskarphet og slikt. Tror det kunne gjort seg.

 

Komposisjonen er fin, kanskje burde du kuttet vekk litt til venstre i bildet og litt av forgrunnen før benken. Men ikke for mye! Ser frem til morgendagens bilde, dersom det kommer et i morgen.

9627377[/snapback]

Takk for kommentarer! Bildet er ikke beskåret, og blir det nok heller ikke?! Noe av det jeg prøver å formidle med bildet er hvor utrolig fin dagen i dag har vært. Med det som utgangspunkt tror jeg nok det blir uaktuelt med svarthvitt :D

 

Satser på at det kommer noe i morra også!

Lenke til kommentar

Torsdag 4. oktober

 

Tittel: EGFP

 

post-89191-1191609709_thumb.jpg

 

Hadde ikke tid til å knipse noe med mitt eget kamera, men bildet er i alle fall tatt med et fastobjektiv. Bildet viser kreftceller i kultur som lager et grønt fluoriserende protein som opprinnelig stammer fra Aequorea victoria

Endret av magneska
Lenke til kommentar
Det var en ny vri , Magneska. Bilder tatt med fastopptikk av andre :) Stilig bilde. EGFP? EGFR?

9645321[/snapback]

Tok da bildet sjøl, men som sagt ikke med mitt eget kamera! Brukte derimot et kamera montert på et mikroskop. EGFP er forøvrig en forkortelse for enhanced green fluorescent protein, som er en velkjent markør for folk i bransjen.

Endret av magneska
Lenke til kommentar
Mandag 8. oktober

En fin morgen på balkongen!

 

Tittel: Kongeutsikt

 

post-89191-1191834043_thumb.jpg

ISO 100, F/5.0, 1/2.2s

9661244[/snapback]

 

Flott bilde, hvor er det tatt? Eneste negative er at det er litt uskarpt. Det ser ut som det er bevegelsesuskarphet, brukte du stativ?

9661751[/snapback]

 

Dette var et nydelig bilde. Posterkandidat uansett om du blir valgt ut eller ikke!

Fikk en sterk "Harald Sohlberg" følelse!

Endret av Sojourner2
Lenke til kommentar

9661244[/snapback]

Flott bilde, hvor er det tatt?  Eneste negative er at det er litt uskarpt.  Det ser ut som det er bevegelsesuskarphet, brukte du stativ?

9661751[/snapback]

Takk for alle positive kommentarer :D

Bildet er tatt fra balkongen vår på Hovseter. Brukte stativ, men mulig det ikke var satt opp helt stabilt?

Lenke til kommentar

9661244[/snapback]

Flott bilde, hvor er det tatt?  Eneste negative er at det er litt uskarpt.  Det ser ut som det er bevegelsesuskarphet, brukte du stativ?

9661751[/snapback]

Takk for alle positive kommentarer :D

Bildet er tatt fra balkongen vår på Hovseter. Brukte stativ, men mulig det ikke var satt opp helt stabilt?

9662362[/snapback]

 

Dessverre er det ikke alltid stativ er nok. Billige stativ er ikke så veldige stabile heller :( Jeg har et i "et par tusen kr klassen", men det er langt fra stabilt nok.

 

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...