Gå til innhold

ASUS G1S:God allround bærbar til en rimelig penge!


Torgard

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bestilt meg en ASUS G1S fra multicom for noen dager siden. Idag sjekket jeg sidene deres igjen og oppdaget at prisen har sunket fra 14447,- til 12420,-. Ringte inn og fikk rabatt tilsvarende dette beløpet. Stock kommer denne med:

 

-15,4" skjerm

-1680x1050 oppløsning

-8600 GT med GDDR3 VRAM (bedre enn 8600GT i f.eks compal IFL90+ og Acer aspire 5920G)

-HDMI-utgang

-160 GB 5400 rpm HD

-2,2 GHz prosessor C2D (T7500)

-2 GB RAM

-Gigabit ethernet

-nyeste wireless-versjon: ABGN

-kommer med mus og ryggsekk for de som trenger det

-Windows Vista Ultimate følger med

 

Alt i alt en meget bra maskin som oppfyller mine krav. Eneste som kan utsettes synes jeg, er batterikapasiteten og designet. Ellers er det meste med av hva man kan ønske seg.

 

Jeg oppgraderte imidlertid min til

 

-2,4 GHz prosessor C2D (T7700)

-160 GB 7200 rpm HD

-4 GB RAM

 

Dette måtte jeg legge ut ca 2000 for. Maskinen min endte da opp på den nette sum av ca 14500,-

 

Finnes det noen bedre tilbud der ute nå? Med alle disse mulighetene? For min del tviler jeg på det.

 

HER er en link til en post lenger ned som har en del bilder av ASUS G1S

 

Review her

 

-T

Endret av Torgard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som en bra PC, men turde ikke å kjøpe den pga av feil i den.

 

(feilen går ut på at hvis du setter inn batteriet når det ikke er fulladet så synker CPU ytelsen med 50%)

 

Edit:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg skriver her for å informere om G1S sin AC adapter og hva som skjer når du plugger den i din G1S. Dette er dokumenterte fakta og du kan lese om dem på notebookreview.com

 

Hvis batteriet på din laptop er under 90% ladet eller der omkring og du plugger i AC adapteren så vil CPU ytelsen kuttes 50%!! Det betyr at den blir å kjøre på 1.1 / 1.2 Ghz i stedet for 2.2 Ghz. For øyeblikket har Asus ikke kommet med utalelser for hvorfor dette skjer eller hva de vil gjøre for å forbedre feilen.

 

Det spekuleres i at AC adapteren er for svak og at det kan være en feil i BIOS. F.eks at den prioriterer hurtig lading fremfor maks ytelse, noe som absolutt er en dårlig ting for en som skal ha en "Gaming Pc".

 

Annet enn dette så er dette en fantastisk laptop og ville normalt sett fått HØYESTE karakter, men pga en alvorlig feil så scorer den lavt.

Quota fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336663
Endret av magneman
Lenke til kommentar

har lest om dette på notebookreviews jeg også, og de har klart å komme med en foreløpig løsning inntil ny BIOS-oppdatering kommer. Får håpe at dette ordner seg raskt.

 

Her er hva en kar gjorde (lagt ved bilde):

 

Guys , test this please , it's working here !! USING RMCLOCK 2.30 remove those options, choose mobile cpu, apply and test it

 

link til forumet der de snakker om dette problemet

post-41704-1190821680_thumb.jpg

Endret av Torgard
Lenke til kommentar
Hei.

 

Har bestilt meg en ASUS G1S fra multicom for noen dager siden. Idag sjekket jeg sidene deres igjen og oppdaget at prisen har sunket fra 14447,- til 12420,-. Ringte inn og fikk rabatt tilsvarende dette beløpet. Stock kommer denne med:

 

9580606[/snapback]

 

Jeg ser at denne PC-en selges nå for 11843kr på Amentio.no

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...64;c:36159;r:pg

 

Prisforskjellen er på kun 600kr, men allikevel lavere.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Ja, så også at amentio har denne til en god pris. Jeg valgte simpelthen multicom fordi jeg har brukt dem før og fordi de har vært lenger i bransjen.

 

Jeg oppgraderte ved å ringe inn til multicom. Først sa dama som tok telefonen at dette var en maskin som man ikke kunne forandre noe på. Men hun satte meg over til en annen som ikke synes at dette var noe problem.

Lenke til kommentar
Ja, så også at amentio har denne til en god pris. Jeg valgte simpelthen multicom fordi jeg har brukt dem før og fordi de har vært lenger i bransjen.

 

Jeg oppgraderte ved å ringe inn til multicom. Først sa dama som tok telefonen at dette var en maskin som man ikke kunne forandre noe på. Men hun satte meg over til en annen som ikke synes at dette var noe problem.

9581246[/snapback]

 

14500kr for det oppsettet er det en drømmepris! Gratulerer! Takk for at du deler informasjonen med oss andre forumbrukere!

 

Du får jo en PC som er like kraftig som den nye kraftige Dell'en XPS M1730! (bortsett fra GPUen)

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
14500kr for det oppsettet er det en drømmeris! Gratulerer! Takk for at du deler informasjonen med oss andre forumbrukere!

 

Du får jo en PC som er like kraftig som den nye kraftige Dell'en XPS M1730! (bortsett fra GPUen)

9581441[/snapback]

 

Og det er vel ganske vesentlig når det er en spillemaskin da. :p

Ytelsesforskjellen er jo på godt over 1000 poeng i 3dmark 06.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
14500kr for det oppsettet er det en drømmeris! Gratulerer! Takk for at du deler informasjonen med oss andre forumbrukere!

 

Du får jo en PC som er like kraftig som den nye kraftige Dell'en XPS M1730! (bortsett fra GPUen)

9581441[/snapback]

 

Og det er vel ganske vesentlig når det er en spillemaskin da. :p

Ytelsesforskjellen er jo på godt over 1000 poeng i 3dmark 06.

9581461[/snapback]

 

Prisen blir jo nesten det dobbelte også da. Personlig mener jeg at det ikke er verdt det så jeg tror jeg kjøper denne PC-en i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Og det er vel ganske vesentlig når det er en spillemaskin da.  :p

Ytelsesforskjellen er jo på godt over 1000 poeng i 3dmark 06.

9581461[/snapback]

 

Jeg prøvde å sette sammen en Dell XPS på Dell's sider, men det lot seg ikke gjøre. Jeg vet ikke helt hvor bra 8700 GS yter i SLI, men jeg regner selvfølgelig med at det er bedre. Mitt poeng er at jeg vil ikke ha 17" pc. Dessuten har ASUS G1S-A1 dekket mange av de andre kravene jeg har utenom det å spille. For spille gjør jeg hovedsaklig på min stasjonære maskin. Jeg tenkte det var greit å ha et bra skjermkort til å spille på når jeg stikker og linker med noen venner innimellom.

 

Dessuten er jo prisen ganske signifikant vil jeg si da. 14500 for dette oppsettet er ingen overpris. Tror neppe Dell's 17" vil være i nærheten. Den er jo ganske enkelt i en helt annen klasse enn det jeg er ute etter. :)

Endret av Torgard
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite litt mer om det problemet med denne PC-en.

Det problemet at (hvis du setter inn batteriet når det ikke er fulladet så synker CPU ytelsen med 50%)

 

Ser du sa det finnes en workaround, kan du si hvordan det funker.

 

Og vil også gjerne vite om det noen gang kommer en oppdatering sånn at problemet blir fikset.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har bestilt meg en ASUS G1S fra multicom for noen dager siden. Idag sjekket jeg sidene deres igjen og oppdaget at prisen har sunket fra 14447,- til 12420,-. Ringte inn og fikk rabatt tilsvarende dette beløpet. Stock kommer denne med:

 

-15,4" skjerm

-1680x1050 oppløsning

-8600 GT med GDDR3 VRAM (bedre enn 8600GT i f.eks compal IFL90+ og Acer aspire 5920G)

-HDMI-utgang

-160 GB 5400 rpm HD

-2,2 GHz prosessor C2D (T7500)

-2 GB RAM

-Gigabit ethernet

-nyeste wireless-versjon: ABGN

-kommer med mus og ryggsekk for de som trenger det

-Windows Vista Ultimate følger med

 

Alt i alt en meget bra maskin som oppfyller mine krav. Eneste som kan utsettes synes jeg, er batterikapasiteten og designet. Ellers er det meste med av hva man kan ønske seg.

 

Jeg oppgraderte imidlertid min til

 

-2,4 GHz prosessor C2D (T7700)

-160 GB 7200 rpm HD

-4 GB RAM

 

Dette måtte jeg legge ut ca 2000 for. Maskinen min endte da opp på den nette sum av ca 14500,-

 

Finnes det noen bedre tilbud der ute nå? Med alle disse mulighetene? For min del tviler jeg på det.

 

Go ASUS :thumbup:

 

Review her

 

-T

9580606[/snapback]

 

 

Hei!

 

Jeg synes dette virker som en veldig rå maskin samtidig som prisen er fornuftig.

På Komplett.no må jeg ut med følgende for å oppgradere maskinen:

1.) Intel® Core™2 Duo Processor T7700 - Kr. 3.299,-

2.) 4GB DDRII 667MHz - kr 1.090,-

3.) 200 GB (7200 RPM) - kr 1.775,-

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å sette sammen en Dell XPS på Dell's sider, men det lot seg ikke gjøre. Jeg vet ikke helt hvor bra 8700 GS yter i SLI, men jeg regner selvfølgelig med at det er bedre.

9585842[/snapback]

 

Dell XPS M1730 med to 8700M GT klarer 8019 poeng i 3DMark06, altså godt over det dobbelte av hva en enslig 8600M GT-gpu klarer...

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har bestilt meg en ASUS G1S fra multicom for noen dager siden. Idag sjekket jeg sidene deres igjen og oppdaget at prisen har sunket fra 14447,- til 12420,-. Ringte inn og fikk rabatt tilsvarende dette beløpet. Stock kommer denne med:

 

-15,4" skjerm

-1680x1050 oppløsning

-8600 GT med GDDR3 VRAM (bedre enn 8600GT i f.eks compal IFL90+ og Acer aspire 5920G)

-HDMI-utgang

-160 GB 5400 rpm HD

-2,2 GHz prosessor C2D (T7500)

-2 GB RAM

-Gigabit ethernet

-nyeste wireless-versjon: ABGN

-kommer med mus og ryggsekk for de som trenger det

-Windows Vista Ultimate følger med

 

Alt i alt en meget bra maskin som oppfyller mine krav. Eneste som kan utsettes synes jeg, er batterikapasiteten og designet. Ellers er det meste med av hva man kan ønske seg.

 

Jeg oppgraderte imidlertid min til

 

-2,4 GHz prosessor C2D (T7700)

-160 GB 7200 rpm HD

-4 GB RAM

 

Dette måtte jeg legge ut ca 2000 for. Maskinen min endte da opp på den nette sum av ca 14500,-

 

Finnes det noen bedre tilbud der ute nå? Med alle disse mulighetene? For min del tviler jeg på det.

 

Go ASUS :thumbup:

 

Review her

 

-T

 

 

Hei!

 

Jeg kontaktet Multicom på e-post. Da fikk jeg beskjed om at det ikke er mulig å gjøre denne endringen.

Er du fremdeles fornøyd med maskinen?

 

KHH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...