Gå til innhold

Test: Samsung U700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hviletiden er oppgitt til i overkant av elleve døgn, mens taletiden er 5 timer i GSM-nettet. Dessverre stuper taletiden ned til 2,5 timer så snart du har 3G-eller super-3G-dekning."

 

I faktaboksen er det oppgitt følgende;

"Batteri: 9 timer tale (GSM), 3 timer tale (3G), 395 timer hviletid (16,5 døgn)"

 

Syntes ikke det kommer frem av teksten om taletiden dere nevner i testen er et resultat av dere egen måling?

Lenke til kommentar

"Når du lukker igjen telefonen slutter nemlig musikken å spille. Dermed må du først lukke telefonen, og deretter bla deg til musikkspilleren. Hvis du åpner telefonen for å svare på en SMS, vil musikken stoppe neste gang du lukker telefonen."

 

Dette må være forvekslet med U600, for hvis ikke har Samsung kommet med en oppdatering av programvaren som har fjernet dette problemet.

 

Jeg kjøpe nylig en U700, og har aldri merket dette problemet til tross for at jeg har forsøkt å framprovosere det.

 

Til dags dato fungere det slik at musikkspilleren legger seg på "skrivebordet" til du manuelt avslutter den, enten du bruker andre funksjoner samtidig eller åpner og lukker telefonen. Dette er et system som fungerer knirkefritt og er veldig praktisk.

 

Ellers vil jeg si at U700 er en utrolig flott mobil, men at styretaster og ordlister (for den kunne vært bedre) trenger litt tilvenning.

Endret av Fakeshade
Lenke til kommentar

Har hatt U700 i noen uker nå og er stort sett fornøyd.

 

Det dere klager over på musikkspilleren løses ved å velge spillerinstillinger (valg --> musikkspillerinstillinger når man er inne i musikkspilleren) og skru bakgrunnsavspilling på. Da avsluttes alle programmer når man lukker mobilen, men musikkspilleren legger seg på "skrivebordet"

 

Noen negative ting kan jeg også legge til: Bruker mobilen som musikkspiller daglig via bluetooth headset, dette trekker strøm da jeg har på bluetooth hele tiden. Må gjerne lade den hver 2. eller 3. dag. Også er bluetooth-overføring treigt, selv om den skal ha USB 2.0.

 

Tross noen ulemper vil jeg anbefale denne!

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar

Dere kan fjerne "upraktisk mp3 spiller" fra minus-siden i denne testen. Velger du i innstillingene til mp3 spilleren at den kan spilles i bakgrunnen, vil mp3 spilleren ikke forsvinne når du lukker telefonen. Men andre programmer vil fortsatt gjøre det. Da kan du også skrive meldinger eller gjøre andre ting på mobilen mens musikk spilles.

Synes det er dårlig av amobil å ikke finne ut av dette. Spesielt når så mye av testen tar opp dette problemet, og det har til og med havnet på minus-siden i konklusjonen. Her skal man på en måte skrive det "verste" som telefonen mangler. Merkelig at amobil lister opp en ting som ikke stemmer. Håper det ikke var mp3spiller-feilen (men som ikke er feil likevel) som trakk telefonen ned til 4. Fordi jeg har denne telefonen selv og er kjempefornøyd. Jeg gir den terningkast 5.

Lenke til kommentar
Noen andre som har denne som synes den er alt annet enn "lynkjapp i menyene"? Min er direkte laggy, og kameraet hakker som bare det. Hva kan dette forårsakes av?

9572584[/snapback]

Min er ikke "lynkjapp" men den er ikke direkte treig heller...

 

Hvordan er lyden fra headsettet? hvordan kan man skaffe overgang?;)

9573615[/snapback]

Hvis du mener headsettet som følger med så vil jeg si at den er grei nok, verken mer eller mindre. Overgang får du sikkert kjøpt hos de som selger samsung-telefoner.

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar
Sklir deres utgaver opp og igjen helt glatt? min på dyttes ut den siste biten og "hakker" litt...

9556129[/snapback]

 

Ved å slå ned telefonen kan man oppleve et lite "hakk" man må dytte telefonen helt ned ja. Ikke forstyrrende dog. :) (Sikkert vi som er for forsiktige med å lukke den igjen)

 

Noen andre som har denne som synes den er alt annet enn "lynkjapp i menyene"? Min er direkte laggy, og kameraet hakker som bare det. Hva kan dette forårsakes av?

9572584[/snapback]

 

Ikke de raskeste menyene nei, men heller ikke forstyrrende. Kameraet skal jeg ikke si så mye om da jeg ikke har prøvd det godt nok.

 

Min mening; Mobilen er helt ok, Samsung gjennomfører en god telefon med få mangler. "Touch-knappene" synes jeg fungerer helt fint, noe som mislikes av testpanelet. MEN det er EN stor ting som irriterer meg grenseløst!

 

Mobilen støtter ikke andre formater enn MIDI i bruk som meldingslyd. Prøvd alt, ingenting annet enn de fire forhåndsinstallerte lydene fungerer; skuffende. :p

Lenke til kommentar
"Mobilen støtter ikke andre formater enn MIDI i bruk som meldingslyd. Prøvd alt, ingenting annet enn de fire forhåndsinstallerte lydene fungerer; skuffende."

 

Bruk en converter på lydfilene du vil bruke. Du finner mange av desse i et enkelt søk i google;)

9575824[/snapback]

 

Er ikke mulig å konvertere en mp3-fil til midi så enkelt. Midi er bare en "samling av toner som er lagt på hverandre" om du skjønner hva jeg mener. :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Jeg har mobilen og jeg hadde den i lomma ute og nå blir den speilvendt og får neggative farger hele tiden. Tuchen funker nesten ikke heller. Mobilen tåler nesten ingen ting før belegget begynner å falle av på skjermen. Jeg kan ikke anbefale mobilen no særlig.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...