Gå til innhold

Trøbbel for CS3 på Leopard?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som det i enkelte miljøer/yrker er en uskreven regel at Photoshop og Mac er standarden. Men hvor mange prosent av Photoshop-brukerne bruker Photoshop på Mac? Er det bare meg eller er det flere som har inntrykk av at prosentandelen har vært synkende lenge? Altså at flere og flere Photoshop-brukere går over til Windows?

Lenke til kommentar

Jeg har gode efaringer fra developer seed 9A527...men noen ub programmer er buggete på intel macs. Har hørt at det er stabilt på G5. Photoshop fungerer greit ved generell bildebehanding, men jeg ikke brukt den hardt. Noen tredje parts filtre krasjer. Har ikke brukt de andre programmene i CS3 pakken. Alt av apple virker stabilt.

Endret av bender
Lenke til kommentar
Det virker som det i enkelte miljøer/yrker er en uskreven regel at Photoshop og Mac er standarden. Men hvor mange prosent av Photoshop-brukerne bruker Photoshop på Mac? Er det bare meg eller er det flere som har inntrykk av at prosentandelen har vært synkende lenge? Altså at flere og flere Photoshop-brukere går over til Windows?

9527643[/snapback]

 

Har ikke inntrykk av at photoshop-brukere går over til windows. Det virker som om det er flere som går andre veien, siden andelen Apple-brukere generelt ser ut til å vokse.

 

Men det er kanskje flere windows-brukere som har tatt i bruk PS for windows enn tidligere?

Lenke til kommentar

Dette er typisk adobe-sutring. De brukte alt for lang tid på å utvikle CS3, og la da skylden på at Apple ikke hadde utviklerverktøy som kunne håndtere så "store" programmer som photoshop.

Nå sutrer de igjen fordi de ikke har fått teste CS3 på den siste versjonen av det nye OS'et... Har de glemt at de har fått en gjevn strøm betaer siden slutten av 2006?

De siste betaene har stort sett tatt for seg ikondesign og annet kosmetisk snadder, så det skulle vel være fullt mulig for et så kompetent firma som Adobe, og teste CS3 på de siste betaene.

 

Nei, det er tider da jeg skulle ønske at alle programmer ble laget av de samme tyskerene som lager Maxon Cinema 4d. De hadde UB versjon av sitt program før intel macene kom i butikkene. Ikke noe sutring der nei.

Lenke til kommentar

Adobe og Microsoft må ha de mest ubrukelige Mac utviklinksmiljøene verden noen gang har sett! De bruker sykt lang tid og leverer stort sett kun produkter som kun funker halveis.

 

Da Apple gikk over til Intel så sa Adobe at de skulle være først ute med å få programmene sine over til UB. Sannheten er vel mer at de var sist og programmene er fortsatt fulle av bugs!

Lenke til kommentar
Det virker som det i enkelte miljøer/yrker er en uskreven regel at Photoshop og Mac er standarden. Men hvor mange prosent av Photoshop-brukerne bruker Photoshop på Mac? Er det bare meg eller er det flere som har inntrykk av at prosentandelen har vært synkende lenge? Altså at flere og flere Photoshop-brukere går over til Windows?

9527643[/snapback]

Det var vel slik for noen år tilbake da OS X og XP nettopp hadde blitt lansert. Da var OS X ekstremt treigt og Adobe pakka funket utrolig dårlig på Mac.

 

Nå er det derimot motsatt. Merker flere og flere som vil ha Mac både til proff og privat. Det å kunne kjøre både Windows og OS X samtidig er jo genialt.

Lenke til kommentar
Tjah, får håpe de greier å få orden på det til release datoen, selv om jeg er langtifra avhengig av å ha CS3, så er det sikkert andre som blir småirritert hvis det ikke funker.

9530730[/snapback]

Dette er vel bare et utrykk for at Apple og Adobe, rasler litt med sablene mot hverandre. Adobe kan jo ikke få tilgang på en fullversjon som ikke er klar enda, men det vil selvsagt ikke bli så store endringer mellom fullversjon og betaen at det vil skje noen problem med kompatibiliteten. Det å skape litt usikerhet rundt Apple, er vel Adobes måte å si i fra at de ikke var så veldig begeistret for at Apple har sluppet pro-aps som konkurerer direkte med Adobe. Slik som Final-Cut og senere, Aperture.

 

Adobe prøvde jo en periode og holde Apple utenfor ved å slutte og utvikle deler av program porteføljen for Apple, men har vel innsett at Apple er et såpass stort marked på kreativ produksjon, at de ikke kan ta seg råd til å holde seg utenfor. Siden de nå igjen lager Premiere til Mac OS.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...