Gå til innhold

Omtale av Blue Dragon (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker BD jeg... er enig i at fortellingen er langt fra episk og gjerne litt barnslig, men dette er en veldig bra "mellom-ting" mens en venter på de større JRPG spillene som lanseres senere i år og neste år (både på 360 og PS3). Eternal Sonata blir nok et hakk mer seriøst, og GT.com sin review av spillet virket nok så lovende.

 

At det er (og kommer) så mange JRPG'er til 360'en er ialtfall en god ting... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+241541

Veldig enig med karakteren. Har akkurat blitt ferdig på ganske nøyaktig 51 timer. Helt grei underholdning, selv om man ikke sitter igjen med så mange tanker når spillet er ferdig. Blue Dragon byr ikke på så mye nytt, men det følger en fast "oppskrift" som stort sett funker. Produsentene har dog vært flinke til å ha med "cut-scenes" med jevne mellomrom, slik at man hele tiden får servert litt mer av historien. De fleste av disse er meget godt laget rent teknisk og samtidig underholdene, noe som til syvende og sist er drivkraften for å holde på til det hele er over.

 

Karakterene er helt ok, med unntak av Marumaro som rett og slett er grusomt irriterende, mye takket være at han er en karakter som skriker med en skingrende stemme i tide og utide . De øvrige skuespillerene som har voice-over gjør en godkjent jobb. Musikken holder også et bra nivå og for de som har spillt FF-serien kan man dra kjensel på stilen, noe som kan vekke gode minner :D Grafikken er meget bra, selv om jeg aldri ble helt fortrolig med "dybdeskarphet-effekten". Jeg ble til tider veldig sliten i øynene.

 

Spillbarheten skal ha en stor stjerne i boka. Gode,gamle turbaserte kamper, samtidig som man slipper tilfeldige kamper hvert 10 sekund. Du ser fiendene foran deg og kan selv bestemme hvordan du vil gå frem.

Samtidig sliter spillet med en vesentlig ting. Det er alt for lett. Selv om jeg ikke drev all verden med aktiv "level-gaining", ble jeg relativt fort utrolig mye kraftigere enn mine motstandere.

Jeg døde (game over) 1 gang i løpet av hele spillet og det var relativt tidlig før jeg hadde fått satt meg inn i alt. Selv bossene i spillet er alt for enkle. De har greit med HP men gjør for liten skade. De eneste som bydde på problemer var de som hadde en eller annen form for "status ailment" i angrepene sine (poison, petrify, instant K.O osv), men så lenge man får items som motvirker det er problemet løst.

 

Generelt skal det ikke mye til for å bli totalt overlegen i spillet, noe som dessverre gjør det lite utfordrene i lengden. Når selv de kraftigste fiendene pløyes ned på et slag, føles det fryktelig repeterende når du bare trenger å vente på at det skal bli din tur, så trykke på "attack" en gang og så er kampen ferdig. Det blir en ond sirkel av det hele ettersom EXP og SP (skill points) tyter inn og du stadig blir kraftigere og kraftigere, samtidig som spillet kaster ubrukelig fiender mot deg. Enden på visa er at kampene etterhvert bare føles som små tidsavbrekk i historien.

 

Blue Dragon er totalt sett en grei spillopplevelse, men ikke noe jeg vil tenke tilbake på og smile av om et par år. Historien er passe engasjerende, med en overraskelse eller to på lur ;) De små, velproduserte filmsnuttene man får servert med jevne mellomrom er et stort pluss og de blir en slags "gulerot" som driver deg fremover i historien. Jeg synes faktisk historien i seg selv er den største grunnen til å spille det, ettersom kampene rett og slett er for enkle.

 

Jeg sier meg enig med anmelder og gir Blue Dragon 7/10.

Endret av Slettet+241541
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...