Gå til innhold

Mulig Anfield-tur for Diskusjons LFC-supportere?


Hewitt

Anbefalte innlegg

I sorgen over at LFC tapte to poeng og at skolen begynner igjen i morgen, trenger jeg å gjøre noe og ha noe å glede meg over. Lager derfor dette emnet for å holde litt liv i Veritas_ sitt forslag om en liten gruppetur til Anfield for Diskusjons Liverpool-supportere. Synes det blir mer ryddig om vi tar dette i et eget emne isteden for i Liverpool-tråden, hvor det ofte er mange diskusjoner samtidig og innlegg vil da drukne litt bort.

 

Jeg siterer noen aktuelle poster fra Liverpool-tråden i tilfelle folk ikke har lest det tidligere.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lurte litt på om jeg skulle lodde stemningen for at en gjeng fra hw.no tar en tur til anfield og ser en kamp og det som hører med, noen som kunne tenkt seg det?
Ja, har ennå ikke vært på Anfield. Og jeg MÅ på Anfield mens det ennå er mulig!
Hvis vi greier å fikse noe slikt, når er det eventuelt snakk om? Denne sesongen, neste sesong?
Forøvrig er vel de fleste billettene til årets hjemmekamper utsolgt, så burde vel satse på neste sesong i så fall synes jeg. Kanskje på høsten?
Vel, det finnes mange muligheter til å skaffe reise allerede denne sesongen. Reiseshop, som er veldig seriøse ut ifra hva jeg har hørt, har fortsatt billetter til majoriteten av kampene. Men om det ville blitt i år eller neste år er i så fall opp til dere andre eventuelle deltakere.
Ja Hewitt, men har de nok til en gruppe med folk? Jeg stemmer for at vi hører med Tage i TIA-travels til neste sesong jeg altså! Han kan jo ordne med gruppereiser og sånt tror jeg.

 

Edt: http://www.tiatravels.com/tia/index.html

 

Tror han kan ordne med sånt noe, blant annet han som tar imot gjengen som reiser fra KopForum så vidt jeg har forstått. Går nå hvertfall ann å høre, han er en del på KopForum har jeg sett.

Eg er veldig interessert. Har aldri sett Liverpool før, så er nødt til å komme meg til Anfield før den nye stadion kommer.

 

Osv osv. De som ønsker å lese alle poster kan lese dem i Liverpool-tråden, side 338 og 339 (hvis dere bruker samme sideoppsett som meg, hvert fall).

 

Jeg er veldig keen på dette, da jeg aldri har vært på Anfield før. Maser på kompiser om å ta en tur hver sesong nærmest, men det blir liksom aldri noe av det, med skole, penger, osv. Og jeg har lovet meg selv å dra på Anfield minst én gang før vår kjære stadion er historie!

 

I første omgang ønsker jeg å kartlegge følgende to ting:

1) Meld din interesse her dersom du kunne tenke deg å være med på en slik tur og tror det kan bli aktuelt, så lager jeg en liste over interesserte så ser vi derfra. Skriv gjerne navn og alder, slik at vi også har en oversikt over det.

2) Hvis folk kunne skrive litt om når de vil/kan dra. Ønsker noen å ta turen allerede denne sesongen (etter nyttår) eller skal vi eventuelt drøye det og se neste sesong?

 

For å nevne pris: En tur denne sesongen på en hjemmekamp som ikke er mot de fire store og heller ikke mot Everton, vil koste mellom 5000 og 6000 på de aller fleste kamper inkludert kampbillett, hotell og fly. Altså hele totalpakken utenom lommepenger. I tillegg regner jeg med at de aller fleste vil ha med seg en omvisning på Anfield og Liverpool-museet, og dette koster ca. 120 kroner.

 

Når det kommer til reise, er det mange måter å komme seg til Liverpool på. Vi bor jo alle forskjellige steder i landet, så reisen blir kanskje litt tricky å finne ut av? Et alternativ er jo at folk kan komme seg dit selv og vi møtes på hotellet i Liverpool, men da er jo egentlig litt av poenget med en tur for Diskusjons LFC-supportere litt bortkasta hvis vi ikke reiser sammen? Det jeg synes er greiest når det kommer til reiserute er om alle som blir med på en eventuell tur kan komme seg til Sandefjord, og så kunne vi møtes på Torp flyplass og ta flyet med RyanAir til Liverpool. RyanAir er både billig i forhold til andre flyselskap, og de flyr direkte til John Lennon Airport i Liverpool så vi ville sluppet stress med tog fra et sted i England til Liverpool. Men slike ting kan selvsagt planlegges bedre når vi eventuelt er kommet litt lenger i interesseprosessen, nå tenker jeg bare høyt for at dere som tenker på en reise skal ha noe å forholde seg til.

 

Det blir neppe noe særlig billigere neste sesong selv om vi eventuelt er tidligere ute (kan kanskje spare noen hundrelapper, men det er hvert fall ikke snakk om store summer), men mange har kanskje et ønske om å drøye det til neste sesong for å spare opp penger eller noe? Uansett, det finner vi ut når dere melder interesse.

 

Interesserte

  • Hewitt - 18 år, Stavanger
  • ErlendRU - 17 år (18 før evt. tur), Tønsberg
  • Benitez - 16 år (17 før evt. tur), Trondheim
  • OlaTK - 20 år, Trondheim
  • Thorsø - 19 år, Levanger
  • Veritas_ - 26 år, Haugesund
  • kake111 - 18 år, Stord
  • Prebo - 19 år, Ulsteinvik
  • Swome - 19 år (going 20), Bergen
  • Superparanoid - 32 år, Elverum
  • danno_O - 19 år, Lillehammer
  • vanquish - 15/16 år, Trondheim

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig med på dette! Sign me up, er 17 nå, blir 18 rett over nyttår, så er jo da 18 når vi reiser i så fall. :)

 

Jeg stemmer for at vi reiser i starten av neste sesong mot et lag som hører til hjemme midt på tabellen. Newcastle falt meg først inn, eller West Ham, Aston Villa, Blackburn eller noe. Jeg er med på å reise på våren nå en gang også, men tviler på at det er så lett med billetter og sånt, trenger jo ikke å betale unødvendig mye.

 

Som det også står i sitatet der, så foreslår jeg at vi hvertfall hører med Tage i TIA-Travels. Han er en norsk kar som bor 100 meter eller noe fra Anfield, og ordner med billetter, tar inn folk hjemme hos seg og alt mulig. Jeg TROR han kan ordne med gruppereiser og sånt. Det går hvertfall ann og høre om han kan ordne noe sånt for oss.

Lenke til kommentar

Jess, da er det notert.

 

Jeg har veldig lyst til å reise allerede nå til våren. Men hvis alle ønsker å ta det neste år, så gjør vi det. Jeg vil for øvrig også være med neste år selv om vi eventuelt skulle dra denne sesongen.

 

Nå tar jeg utgangspunkt i en tur til våren, og har et eksempel (da regner jeg med at Tage ikke har flere plasser igjen og at han er uaktuell i dette tilfellet, da det er relativt liten kapasitet på kampene hos han, hvis jeg tar rett? Men veldig interessant å høre med han):

 

Har sjekket litt rundt, og synes Reiseshop ser veldig bra ut. Har sjekket andres erfaringer med dem, og det er bare positivt. For meg er hvert fall det at turoperatøren har et bra rykte og er seriøse, viktigere enn å spare noen hundrelapper i forhold til å velge en litt billigere turoperatør som noen kanskje har dårlig erfaring med. De har ledige plasser til de fleste hjemmekampene i år, og har også flere billetter til hver kamp. Men selvsagt vil vi eventuelt ta kontakt med de og høre om de har x antall billetter til Liverpool - x når vi eventuelt har en oversikt over hvor mange som skal være med.

 

Reiseshop skriver om billetter:

Fotball billettene:

Billettene får dere så samlet som mulig. Hvis dere er 2 eller 3 stk sitter dere samlet. Hvis dere er flere får dere 2+2 eller 2+3 osv. Ingen får singel billett. Alle våre billetter er hos hjemmelagets supportere dersom ikke annet er avtalt. De reisende må derfor av sikkerhetshensyn sørge for å ikke bære fargene til bortelaget i form av lue, drakt eller lignende. Dersom dette ikke etterfølges vil man bli nektet adgang til stadion. Hvis man heier på bortelaget under kampen blir man kastet ut av stadion. Vi refunderer ikke penger i slike tilfeller.

 

En kamp jeg har sett meg ut som et aktuelt eksempel, er Liverpool - Newcastle, lørdag 8. mars. Passe grei motstander, uten at det er for dyrt. Dette koster 3790,- for to netter på hotell (fredag - søndag) eller 4490,- for tre netter på hotell (fredag - mandag). Hvilket alternativ som er aktuelt er noe som må diskuteres eventuelt. Tre netter på hotell er uansett ikke dumt, da Reiseshop skriver:

NB! Vi anbefaler alle på det sterkeste å bestille 3 netter fra fredag til mandag da alle kamper kan flyttes til søndag dersom den aktuelle kampen skal sendes på tv. Dette er noe som kan gjøres helt opp til 2 uker før kampstart.

... og samtidig er det veldig greit å ha en ekstra dag i Liverpool, blant annet til å gå på omvisningen på Anfield og Liverpool-museet (går vi på omvisningen på kampdagen, får vi ikke omvisning inne på Anfield, og da er jo ganske mye av poenget borte).

 

Priser i dette tilfellet:

 

Kampbillett og hotell, Reiseshop: 3790,- (4490,-)

Fly RyanAir, Torp - Liverpool: 1813,- inkl. alle gebyr (1813,-)

 

Prisene i parantes er for 3 netter på hotell, altså vil totalprisen for turen bli på 5603,- (6303,-)

 

Dette er bare et eksempel jeg har sett på. Som sagt, det er opp til alle som eventuelt vil være med å finne ut om det i det hele tatt blir tur i år eller til neste år, og evt. kamp, dato, priser, osv osv. Men det er et konkret eksempel man kan forholde seg til.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert, med bosted (de som ikke har sagt det har jeg tatt fra profilene deres, si ifra hvis dere evt. har flytta til et annet sted og glemt å endre det). Vel, vi begynner å få en liten gruppe nå da, så en tur til neste sesong bør vi vel hvert fall få til?

 

Jeg så at Tage i år hadde holdt av 5-6 kamper til spesielle grupper (Kop Forum, et annet forum, et fotballag, osv.), så dette kan jo være et alternativ for oss også? At vi tar kontakt med Tage før neste sesong, og spør han om det er muligheter for at han kan sette av en kamp til en gruppe fra Diskusjon.no?

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Jeg så at Tage i år hadde holdt av 5-6 kamper til spesielle grupper (Kop Forum, et annet forum, et fotballag, osv.), så dette kan jo være et alternativ for oss også? At vi tar kontakt med Tage før neste sesong, og spør han om det er muligheter for at han kan sette av en kamp til en gruppe fra Diskusjon.no?

9321011[/snapback]

Jepp, akkurat det jeg har tenkt på. ;) Stemmer forøvrig at vi drar fra Torp i så fall. :D Jeg bor i Tønsberg, så det er bare ca. 20-30 min til Torp. :wee: RyanAir flyr jo direkte fra Torp til Liverpool. Veit ikke åssen det er fra gardermoen jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg stemmer også for det, det er det enkleste. Jeg bor i Stavanger, men selv da er det mye enklere å bare ta toget til Drammen -> Sandefjord, og så komme seg til Torp. Er så mye enklere å fly direkte til Liverpool, isteden for å havne i London, evt. Manchester. Da er det bare buss fra Liverpool John Lennon Airport og inn til sentrum, denne tar ca. 45 min og går hver halvtime. I tillegg er RyanAir billigere enn om vi skulle flydd med et annet flyselskap, så utgiftene de av oss som bor lenger borte bruker på togreise, spares uansett inn der.

 

Fra Gardermoen er det vel kun London, tror jeg. Mulig det er noen andre steder i England også, men ikke Liverpool hvert fall.

Lenke til kommentar
Hadde det vært mulig om dere etter turen kunne lagt ut bilder her? Sende inn bilder slik at det kommer i et The Kopite blad?

9321118[/snapback]

Det er jo en selvfølge å legge ut her, hvert fall. Bilder kommer det jo til å knipses i fleng, så å legge dem ut for resten av medlemmene ville vi nok gjort ja. Kopite-bladet aner jeg ikke, men det hadde ikke gjort meg noe altså å sende inn til dem og se om de vil bruke dem. Men først må det bli tur da. ;)

Lenke til kommentar

Det er også en mulighet, å lande i Manchester er ikke så ille. Men jeg tror nok ikke det blir så aktuelt for en slik tur, dog, hvis det blir slik at vi skal reise samlet (og ikke bare møtes i Liverpool, men som jeg har sagt tidligere - da forsvinner store deler av poenget med en fellestur for medlemmene her), da majoriteten av brukerne her nok bor på Østlandet eller lenger nord i landet, slik at det for de fleste blir kortere vei til Sandefjord enn til Bergen. Men slike punkter er jo en del av det vi må diskutere i god tid før en tur.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Det er slike spørsmål som er vanskelig på en slik tur hvor folk kommer fra hele landet. Folk vil helst reise fra den nærmeste flyplassen, og greier vi ikke å løse det slik at vi reiser sammen fra samme sted, så mener nå jeg at det egentlig er bortkastet med en slik tur. Da kan man jo like gjerne reise alene på Liverpool-kamp. På stadion kunne jeg glatt sittet alene, der er det så god stemning uansett, men mye morsommere med en felles reise hvor alle er med fra "starten" av.

 

Men jeg vet ikke, kanskje bare jeg som har det synspunktet? Uansett, håper alle som er interessert i en slik tur kommer med alle sine synspunkter på alt mulig, slik at vi får "kartlagt" og diskutert det.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er enig i at en slik tur må foregå i fellesskap fra starten av. Bare tenk på stemningen og diskusjonen på flyturen til og fra? I tillegg til det sosiale. Blir litt kjedelig å reise alene nedover.

 

Selv bor jeg på Sunnmøre i Møre og Romsdal, men selv om det er et godt stykke til Sandefjord, så hadde jeg ikke nølt med å reist ned dit viss turen starter der i fra. Vet ikke om det går fly fra Vigra eller Hovden til Sandefjord, men regner nesten med det.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i at er det beste så klart, men jeg veit at jeg ikke gidder og dra til Bergen, for så ta flyet til Manchester, så tog eller buss til Liverpool når jeg kan dra til Torp 20min unna og ta fly direkte til Liverpool. :p Så derfor stemmer jeg Torp, og kommer nok til å dra fra Torp uansett. :)

 

Edit: Skjønner jo så klart at ikke alle er interessert i og dra landet rundt for å dra fra det og det stedet, så det er jo et dilemma.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Jeg er med på den. Håper ikke det blir en stor krangel når en eventuell tur skal diskuteres og planlegges nærmere, for det kan kjapt ende i at alt går i dass eller at det splittes opp/møtes i Liverpool, og da er mye av poenget borte.

 

Selv er jeg villig til å ta toget fra Stavanger til Sandefjord, 8 timer eller noe sånt, for å komme til Torp, da jeg ser på Torp som det mest sentrale i dette tilfellet og også det billigste og enkleste. Synes de 8 timene på tog (som er så billig nå for tiden) er en liten pris å betale for en morsom fellestur og Liverpool-kamp, men det er nok ikke alle som kommer til å se på det slik.

 

Prebo: Tolker jeg innlegget dit dithen at du er interessert, eeeller? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...