Gå til innhold

Process Monitor 1.2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg slår deg der - har ikke hatt virus jeg heller på min XP-maskin. Jeg avinstallerte InternettSecutity i 2003 fordi den ikke klarte å stoppe et virus som gjorde at jeg måtte formatere og da la jeg ikke inn noe AV-system.

Jeg kjører streng coockiepolitikk og har W.Defender, SpywareBlaster og CCleaner.

Null virus på 3-4 år skulle tyde på at AV-systemer er overflødige ?

Leser jo at det er en viss øket aktivitet "der ute", men merker ikke noe til det.

Lenke til kommentar

"Det er en kombinasjon av programmene Filemon og Regmon, og har en rekke funksjoner i tillegg. "

 

Nei. Det står at den har lignendes funksjonalitet som dei gamle/utgåtte verktøya Filemon og Regmon

 

"Det brukes gjerne sammen med andre programmer som Process Explorer og Autoruns."

 

Nei. Den har lignandes funskjonalitet som dei, men er skrevet fra grunnen av som et sjølstendig program.

 

 

Her burde artikkelforfatter lese nøyere....

Lenke til kommentar
Du trenger strengt tatt ikke noe mer enn NOD32 på en Vista-maskin hvis du har god kjennskap til Internett og sjekker linker osv før du trykker på de.
Strengt tatt trenger man ikke AV i det hele tatt. Sunn fornuft er alt som behøves. Jeg har kutta ut AV, SW-brannmur, anti-spyware etc. på alle untatt en maskin her i huset(lillesøsters laptop)og har ikke hatt et eneste virus eller annet søppel innenfor husets fire vegger på minst 5 år.

 

Er det fortsatt Mark Rusinovich som utvikler disse programmene, eller har MS assimilert de fullstendig (tenk Borg fra Star Trek)?

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Du trenger strengt tatt ikke noe mer enn NOD32 på en Vista-maskin hvis du har god kjennskap til Internett og sjekker linker osv før du trykker på de. NOD32 har ikke funnet noe som helst av virus helt siden jeg fikk Vista Ultimate..

9148692[/snapback]

NOD32 er det beste AV programmet jeg vet om men, at NOD32 ikke finner virus, er ingen garanti for at pc'en er virusfri.

Er ikke lenge siden jeg hadde et par meget hissige trojanere på besøk som nyoppdatert NOD32 ikke fant for alt i verden.

Jeg lot NOD32 sjekke aktulle katalog både når dem var aktive og etter at jeg hadde deaktivert dem.

Lenke til kommentar
Du trenger strengt tatt ikke noe mer enn NOD32 på en Vista-maskin hvis du har god kjennskap til Internett og sjekker linker osv før du trykker på de. NOD32 har ikke funnet noe som helst av virus helt siden jeg fikk Vista Ultimate..

9148692[/snapback]

NOD32 er det beste AV programmet jeg vet om men, at NOD32 ikke finner virus, er ingen garanti for at pc'en er virusfri.

Er ikke lenge siden jeg hadde et par meget hissige trojanere på besøk som nyoppdatert NOD32 ikke fant for alt i verden.

Jeg lot NOD32 sjekke aktulle katalog både når dem var aktive og etter at jeg hadde deaktivert dem.

9150904[/snapback]

 

Dette er jeg fullstendig klar over, men etter at jeg har sjekket med både NOD32 og diverse andre online scanne-programmer finner de ingenting. Andre programmer jeg har prøvd finner heller ingenting så da er jeg ganske sikker på at jeg faktisk ikke har virus...

Lenke til kommentar

vel, må nesten kommentere dette selv..

 

Jeg har personlig for mindre enn 3 mnd siden blitt utsett for et veldig ekkelt lite virus/trojaner.. og for å si det sånn.. det pløyet rett igjennom nod32, ingen reaksjon i det hele tatt.. Tak og lov at det ikke var denne maskinen..

 

Så jeg tok ut disken, lagde en klon og puttet skitten i test maskinen min med clean install mellom hvergang og testet litt med symantec, avg, avast, f-secure og et par til jeg har tilgang på fra jobb.. Det eneste som fant noe var Kaspersky.

 

viruset var seigt å få bort.. ble faktisk ikke kvitt det før jeg nuket ALT ink MBR..

 

Jeg er og har lenge vært veldig forsiktig, men dette kom så langt jeg har klart å finne ut av fra nettet. Ikke en link eller side min som en innkomende fil.. ingen reaksjon fra os eller noe sånt, bare kom opp en boks som rebootet maskinen.

Og før noen sier det.. jeg er alltid helt oppdatert på alle fronter.. merkelig sak egentlig.. fant aldri ut hva det var.

 

Moralen her er at uansett hvor trygg man tror man er så er man sårbar så lenge man er koblet til nettet..

 

For moro skyld så har jeg og en kompis gjort en liten test.. en clean install maskin koblet rett på nett.. installer var winxp SP2 med alle oppdateringer. Ikke noe AV ol.. overvåket den kontinuerlig.. i snitt så ble den smittet av ett eller annet på rundt 11 min, max tid var 23 min og min var 5 min og noen sek. Skummelt er det rett og slett..

 

Huff.. nok blabring for i kveld..

 

Natta

 

Taleg

Lenke til kommentar

Dagens virus vil dere ikke merke, men det vil heller ikke antivirus. Så ja...disse kan vel kalles overflødige, men de er nok uansett flinkere enn en person. Virus kunne man få av å besøke www.asus.com en gang i tiden. Uansett Linux/Windows, IE/Firefox så er dere ikke tryggere. Å tro dette er å indirekte lene seg på security by obscurity.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...