Gå til innhold

Forlag til endringer vedrørende lyd-relaterte fora


Anbefalte innlegg

Hei.

Som en aktiv saumfarter av forumet Lydkort & PC-høyttalere har jeg sett en del forvirring rundt hva som skal postes i nevnte kategori, og hva som skal postes i andre spesialiserte underfora man finner her.

 

Derfor foreslår jeg å flytte over strickytråden "Fakta om lyd" til Lyddiskusjon, og bytte ut stickytråden "Ny forumkategori for MP3-spillere" med en tråd kalt "Hva kan jeg poste her?"- eller "Les meg før du poster!"-tråd slik som dette:

 

(jeg har endret beskrivelsen på noen kategorier)

Retningslinjer for lydkort & PC-høyttaler-forumet:

 

I denne kategorien kan man diskutere lydkort og PC-høyttalere. Med PC-høyttalere menes små, kompaktanlegg som hører til PCen og PC-pulten, eksempelvis Creative og Logitec. Hifi-anlegg og høyttalere har egne kategorier (se under).

- Lurer du på hva som skal postes hvor kan du benytte oversikten under.

 

 

Oversikt over lydrelaterte kategorier:

 

 

Bærbart (MP3-spillere, CD-spillere osv)

- Her kan du diskutere alt om bærbare enheter som MP3 og CD-spillere.

 

Hodetelefoner

- Her kan du diskutere hodetelefoner, headsett og alt annet om faller natulig inn under hodetelefoner.

 

Stereo- og surroundanlegg

- Hifi stereo- og surroundanlegg. Diskuter forsterkere, CD-spillere, og alt som faller naturlig under denne kategorien.

 

Høyttalere

- Hifi-høyttalere, subwoofere, spikes, elementer, høyttalermerker og alt annet som faller naturlig inn under høyttalere.

 

Lyddiskusjon

- Diskuter alt som har med lyd å gjøre. Formater, akustikk, resonans, og alt annet som faller inn under denne kategorien.

 

Bilstereo

- Lurer du på hvordan du skal kople til stereoen i bilen din? Er du usikker på hva slags anlegg du skal kjøpe?

 

Til slutt vil jeg også foreslå å legge inn enn lenke til Lydkort & PC-høyttalere i oversikten av underfora i Lyd, slik som lenken til Bilstereo nederst.

 

Edit: Når jeg tenker over det er det kanskje mest naturlig å flytte Lydkort & PC-høyttalere til Lyd-delen av Lyd & Bilde, og heller ha en lenke til Lydkort & PC-høyttalere i oversikten av hardware-forumet?

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant, er tilsynelatende få som leser "les meg"-stickyer. Men når folk først poster feil tiltross for at man har en svært klar og tydelig "les meg"-tråd kan man henvise til denne om man stenger eller flytter tråder. Selv om folk ikke gidder å lese "les meg"-trådene ligger ansvaret hos trådstarterne når de gjør ting som disse postene sier man ikke skal.

 

De som faktisk leser slike poster vil jo også kunne hjelpe moderatorer i å holde ting i orden ved å rapportere ting som ikke er i henhold til "les meg"-tråden.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...