Gå til innhold

Dette er ikke et fotografi


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
As a style, Photorealism has a few detractors, who often dismiss it as pointless, or non-art. They fail to realize that many photorealistic paintings are not mere copies of photographs, but interpretations of reality based on the artist's vision. The act of merely copying a photograph has no artistic merit except to hone one's artistic skills. Most of my aviation paintings would be impossible to photograph, such as Timing is Everything for example. This painting of Tica is not just a copy of a photograph, but is a product of many artistic decisions, whereas I deviated from the reference photo for more aesthetic appeal.

 

Tja, er ikke dette bare tidkrevende photoshopping? :-)

Lenke til kommentar

Hva er poenget når foto gjør AKKURAT samme nytten?

 

Skal man male så skal man male, ikke leke fotograf. Heia Edvard Munch og Picasso sier jeg. :p

 

EDIT: Ikke at jeg har noe i mot malere med realisme, men disse har som regel en god del særpreg som gjør at det selv om det er realistisk overhode ikke ser ut som fotografi. Han som har laget dette bilde har kanskje som han selv sier gjort mange avgjørelser, men bilder hat INGENTING spesielt med seg og gir meg ingenting. Ingen stemmning, og om jeg så hadde sett på det som fotografi hadde det vært det samme. Det har ingenting. Jeg driter i hvor flink han som malte det er, bildet suger. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Imponerende til tusen det der. Hvis det tar 10 timer å gjøre det der kan motemagasinene kaste de dyre modellene på dør og heller leie inn malere som gjør samme jobben uten å måtte betale flyreise, makeup-artister, frisører, fotografer, lydmenn, photoshoppere samt masse dyrt foto og lys-utstyr.

 

Tenk muligheter dere! :p

Lenke til kommentar
Imponerende til tusen det der. Hvis det tar 10 timer å gjøre det der kan motemagasinene kaste de dyre modellene på dør og heller leie inn malere som gjør samme jobben uten å måtte betale flyreise, makeup-artister, frisører, fotografer, lydmenn, photoshoppere samt masse dyrt foto og lys-utstyr.

 

Tenk muligheter dere!  :p

8682971[/snapback]

Det tok 70 timer, gjorde det ikke?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...