Gå til innhold

Tråden for filmer som er "Disturbing"


Kriss-O

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for filmer du synes er ekstremt groteske/voldelige eller en film som inneholder en scene som er ekstremt grotesk/voldelig.

Her en liste over de mest kjente, har selv sett de fleste:

Ichi the killer (Koroshiya 1)

Cannibal Holocaust

Irréversible

Cannibal ferox

Man Bites Dog

High Tension (Haute tension)

I Spit on Your Grave

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hostel (man ser ikke så mye, men er ekkel..)

Saw 3.. (har noen ekle scener..)

Disturbia? :p

8654360[/snapback]

De der er ingenting sammenlignet med filmer som f.eks. Salò o le 120 giornate di Sodoma... (Den eneste filmen jeg har sett innen "syke disturbing filmer". Prøvde meg på cannibal holocaust (tror jeg det var), men nei, klarte ikke å se igjennom den)

Endret av Pug
Lenke til kommentar
De der er ingenting sammenlignet med filmer som f.eks. Salò o le 120 giornate di Sodoma... (Den eneste filmen jeg har sett innen "syke disturbing filmer". Prøvde meg på cannibal holocaust (tror jeg det var), men nei, klarte ikke å se igjennom den)

8654642[/snapback]

Var en venn av meg som prøvde å kjøpe de, han var 15, funka ikke :( Husker vi prøvde å "fiske" for å få kjøpt dvd filme :no:

Lenke til kommentar

Hva? Har ingen nevnt House of 1000 Corpses enda? Den er passe forstyrrende. Samt oppfølgeren The Devil's Rejects.

 

Så har vi jo Svidd Neger også da. Synes det er fint at lille Norge klarer å lage en så forstyrrende film. Utvide grensene litt.

 

edit: Ang. ryktene om at Cannibal Holocaust er fake eller ikke, altså om de faktisk spiser menneskekjøtt, så stiller jeg meg sterkt skeptisk til det. Har sett filmen to ganger, ikke fordi jeg blir opphisset av den, men en gang måtte jo være den første og da måtte jeg se den med en kompis også senere. Det med skilpadden tror jeg godt kan være ekte, men ikke menneskene.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

saw filmene er ingenting i forhold til flere nevnte, denne "sjangeren" hvis jeg kan kalle det er ikke bare blod og gørr som i brain dead og bad taste osv men scener som er helt horrible som f. eks når de får deg til å lure på om de er ekte. Jeg er på jakt etter slike filmer siden jeg ikke har no problemer med å se sånt(så jeg prøver å finne en som kanskje gir meg det) , cannibal holocaust kom nærmest siden dyrene de dreper blir drept i virkeligheten.(menneskene blir ikke det)

Men guinea pig filmene er ganske høyt på lista, tortur og nål gjennom øyet og slik...

Lenke til kommentar
Filmer trenger overhodet ikke inneholde overdrevent mye vold/gørr for å gi magen vreng.

 

Den filmen jeg har sett som absolutt har den værste slutten er "Requiem for a dream".

8657227[/snapback]

Åh, ja. Første gang jeg fikk en ekkel følelse i magen etter å ha sett en film. Den er så utrolig bra.

Lenke til kommentar

Viktig poeng at forstyrrende kan være flere ting. Jeg synes det er verre med voldtektsscenen i Irreversible enn store blodmengder og kannibalmåltider. Likevel er folk som blir psykologisk nedbrutt, f eks i Requiem eller Oldboy, det som forstyrrer meg mer enn lakterende brystvorter blandet med kjønnsvæsker i Visitor Q.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...