Gå til innhold

Command & Conquer 3 Tiberium Wars Worldbuilder

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Det har seg slik at jeg er litt nybegynner på worldbuilder til C&C 3. Lasta det ned i dag og skulle prøve å lage en bane. Jeg har hittil fått til å lage størrelsen, border, gress, trær , bygninger og slikt. I tillegg fikk jeg til å lage forhøyninger og fordypninger ved å bruke height brush og de andre greiene. Men jeg skjønner ikke hvordan man lager vann, sjø eller noe av det. I tillegg finner jeg heller ikke ut hvordan man lager plasser der man begynner å bygge, prøvde waypoint tool, men vet ikke om det er det som skal brukes eller ikke. Banen vil heller ikke vises inne på spillet når jeg starter et skirmish spill. Hvordan får jeg banen min til å komme i denne lista slik at jeg kan få prøvd den?

Og hvordan lager jeg tiberiumfields?

Foreløbig ser det slik ut. :p Dere ser sikkert at jeg ikke forstod så mye av det, vet ikke hvilken tool jeg skal bruke heller.

post-97607-1179072258_thumb.jpg

Fant ikke noen guider på nett heller, prøvde å søke litt og fant noen videotutorials, men ingen av de jeg fant viste dette. Dette ang hvor spillerne begynner å bygge fant jeg en tutorial på, men den tok for seg Zero hour, og her stemte det ikke slik at jeg var akkurat like langt.

Endret av Brian_N
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:w00t: Fant ut hvordan man lager sjø, samt startplass for alle spillerne. :) Men nå står det igjen et stort spørsmål, og det er det eneste som mangler før banen min kan spilles på. Nemlig, hvordan lager jeg tiberiumfields?

Så langt ser det slik ut, og for å illustrere hvor stort dette er, så ser dere en construction yard midt på banen. Så langt er dette bare en veeeldig grov skisse, og den skal bli bra etterhvert. Prøvde å legge nye texturer på en del av fjellene for å se hvordan det ble, og jeg vet ikke om jeg skal ha det slik enda, eller om jeg skal ha gress i det hele tatt. Det jeg elsker med denne banen er at den ikke blir symmetrisk slik som alle de andre banene, og at det her blir varierte baser og landskap.

post-97607-1179101919_thumb.jpg

Mulig jeg legger ut denne når den blir ferdig. :)

Endret av Brian_N
Skrevet (endret)

Tror det er litt snevert akkurat nå for øyeblikket, men det begynner så smått å vokse frem, er jo relativt nytt dette her. Hvor mye har du fiklet med det? Såpass at du har laget et helt map?

Satt til kl 5 i går natt og prøvde og feilet, så til slutt fant jeg ut hvordan jeg lager mye forskjellig som vann, startplass for spillerne og hvordan jeg lager tiberiumfields. Men plutselig fikk jeg problemer med at den ikke ville vises inne på skirmish lista, så jeg fant ut at det bare var noen innstillinger som jeg måtte forandre på. Så til slutt kom det vanskeligste, hvordan få maskina til å bygge. Fant omsider ut det også, men den var litt værre. :) Så det er bare å spørre hvis noen lurer på de tingene så kan jeg forklare så godt jeg kan.

Det eneste som gjenstår nå er å plassere bygninger, trær og alt mulig annet landskapsobjekter. Begynner sakte å ta form banen også, blir en 7player bane dette. Har også modifisert bana litt slik at den ikke ser akkurat helt likedan ut nå.

Endret av Brian_N
  • 2 uker senere...
Skrevet

Blåser litt liv i denne tråden igjen, har kommet et stykke lengre med bana mi nå, har bare tatt det litt når jeg ikke har hatt annet å gjøre. Begynner å se enden, men mangler kansje litt detaljer. Men er gått litt tom for ideer på hva jeg kan putte på bana. Mangler også et navn på den, men det er kansje logisk å ta med den mystiske byen i midten av bana. Det skal ha skjedd noe der, men hva er et mysterium, og samtidig har tiberiumet begynt å innvadere byen og fjellene. Er helt blåst her, kommer ikke på noe. :)

Oversiktsbilde

post-97607-1180296755_thumb.jpg

Noe har iallefall skjedd her, synes det ble bra sviddfeeling på fjellene.

post-97607-1180296764_thumb.jpg

Byen som jeg snakket om.

post-97607-1180296775_thumb.jpg

Samling av ting ved basene.

post-97607-1180296784_thumb.jpg

Havnen, ble litt lei av å sette ut en og en kontainer etterhvert. :)

post-97607-1180296793_thumb.jpg

Litt andre bilder som viser tiberiumet som inntar landskapet.

post-97607-1180296803_thumb.jpg

post-97607-1180296815_thumb.jpg

Setter gjerne pris på tilbakemeldinger om banen også, noen ting jeg kansje burde ha med eller ikke. Må bemerke at dette er første banen jeg lager, og at jeg har måttet lære mye selv underveis mens jeg bygde den.

Hvis noen har lyst å prøve den så kan jeg legge den ut her, den er fullt spillbar siden jeg har testet den flere ganger selv.

Skrevet (endret)

Du laster den ned, bare google Command & Conquer 3 Worldbuilder så finner du den.

Edit: i tilfelle du ikke orker å søke så er den HER

edit 2: bytta link

Endret av Brian_N
Skrevet

Fant en grei en her da som viser grunnleggende saker og ting.LINK. I tillegg er det sikkert noen viedotutorials der ute, men det har jeg ikke oversikt over. Det er ikke så vanskelig å bruke denne, bare prøv litt så går det. :)

Skrevet

må nesten leke meg med den i et par dager først for å bli vant til hvordan det fungerer. skal prøve å slenge opp bilder, hvis jeg husker det :p

Skrevet (endret)

Ja, og da var vi igang med en ny bane :) Vet ikke helt hvordan den skal bli, men det skal liksom være noe tropisk greier på en måte, sanddekte øyer var det jeg tenkte på. Ser et bilde her da, men det er fremdels på prøvestadiet, prøver å finne ut hvordan jeg skal ha det. Muligens driter jeg i bruene og lager sandbruer over istedet.

Tenkte også jeg kansje skulle fikle mer med den andre banen, men er litt tom for ideer akkurat der, så jeg håpet at de som har prøvd den kan komme med innspill, eller er den perfekt fra før?

Som sagt, veldig grovt enda, dette er etter en halvtime med spekulering og litt prøving. Er ikke sikker på hvordan det skal bli enda.

post-97607-1180478253_thumb.jpg

Uten bruer, men sandoverganger istedet.

post-97607-1180478704_thumb.jpg

Endret av Brian_N
Skrevet (endret)

Den første banen din ser veldig bra ut Brian_N. Jeg ser at du har gjort en god jobb med layouten på landskapet i enkelte områder. Bare sørg for at du klarer å opprettholde den samme standarden på hele kartet. Da ser det naturlig ut. Det er også lurt å balansere de ulike startposisjonene. Slik at ingen har fordeler/ulemper ovenfor de andre.

Og ja, en ting til. Bruk gjerne humor på kartene. Sivile, dyr og eksposiver er alltid en gøy kombinasjon.

Jeg har ikke spilt C&C3 selv, men jeg fiklet mye med mapeditoren til Tiberian Sun og Red Alert 2 i sin tid. :)

Endret av Mr. Gnom
Skrevet

Takk, gikk med en del tid på å lage byen og havna på den første bana ja. Den var egentlig laget til meg og en til her som spiller sammen, så derfor er to av basene bare litt bedre enn de andre, men mener å ha gitt maskina ganske gode baser også jeg da.

Tenkte også på en humorbane som ble diskutert her på hybeln, ikke på forumet altså. Da var ideen å lage en kjempekølle av tiberium midt på bana, og kalle den for "The almighty tiberiumtiss", ikke mitt forslag altså. :D Kansje å ta litt vel i det da. Får se hva jeg får til med den nye bana her nå da, liker best å lage fjellbaner, men skal prøve meg på ei bane med øyer, så får vi se hvordan det blir.

Skrevet
Takk, gikk med en del tid på å lage byen og havna på den første bana ja. Den var egentlig laget til meg og en til her som spiller sammen, så derfor er to av basene bare litt bedre enn de andre, men mener å ha gitt maskina ganske gode baser også jeg da.

Tenkte også på en humorbane som ble diskutert her på hybeln, ikke på forumet altså. Da var ideen å lage en kjempekølle av tiberium midt på bana, og kalle den for "The almighty tiberiumtiss", ikke mitt forslag altså. :D  Kansje å ta litt vel i det da. Får se hva jeg får til med den nye bana her nå da, liker best å lage fjellbaner, men skal prøve meg på ei bane med øyer, så får vi se hvordan det blir.

8736523[/snapback]

he he :p stå på!

Skrevet

Er det bare meg som synes denne bana ble ganske "flat" for å si det sånn, lite liv på den. Den ble så øde og forlatt i motsetning til den forrige, men det var vel egentlig det som var meningen også. Forlatte bygninger, og sandøyer egentlig. Dessuten var det veldig begrenset med objekter og annet som reflekterte temaet jeg var ute etter, så det var rett og slett ikke flere ting å finne på her med denne bana. Så jeg kan egentlig si meg nesten ferdig da, må prøve den først og slikt senere også. :D

post-97607-1180571503_thumb.jpg post-97607-1180571494_thumb.jpg

post-97607-1180571512_thumb.jpg

zeox: Kommet lengre, eller kommet igang med bana di da?

Skrevet

har ikke kommet i gang enda. er så mye hektisk akkurat nå, så det blir lite tid foran pc'en. får se hva jeg får til i helga.

er litt flat ja :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...