Gå til innhold

Sliter med Vista-leveranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er greit å få det man har rett og krav på innen rimelig tid.

 

Kjøpte selv en Lenovo T60 med rett til "gratis" oppgradering, og bestilte oppgraderingen. Ikke fordi jeg har tenkt å oppgradere foreløpig, venter minst til SP1 er klar, muligens aldri. Men fornuftig å bruke den rimelige muligheten, i og med at man kan bli tvunget til å oppgradere på sikt.

 

Nei MS/PC-leverandørenes sitt system her har vært alldeles håpløst. Egentlig fortjener de store oppslag i de fleste medier for håreisende kundebehandling.

 

Bestilte oppgraderingen 19.2, 5.4 fikk jeg beskjed om at den var godkjent og ennå er det ikke antydninger til avsendelse.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Virker som et svært dårlig gjennomtenkt opplegg dette her. Bestilte pc til en kompis av meg, han hadde ikke råd til nok minne ipc'en til at Vista var aktuelt, men hadde uansett rett på en gratis kopi av Vista, trudde vi. Dell nektet plent for at vi hadde det, grunnet var at vi ikke hadde merket av for et alternativ under bestillingen. Jeg gikk inn i etterkant for å sjekke, men noe sånt fant jeg ikke.

 

Noe senere fant jeg ut at jeg kunne skaffe den direkte fra Microsoft, men da var det for seint, var vist en tidsfrist man måtte være innom.

Da jeg bestilte en XP OEM til min eks derimot, var det ikke noe problemer. Fikk alle papirer og instrukser jeg trengte fra komplett, klart for henne del var det uansett uaktuelt å oppgradere til Vista.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å benytte meg av denne oppgraderingen, men til liten nytte.

jeg fikk en email dagen før fristen gikk ut om at jeg måtte legge inn ny bestilling ettersom jeg hadde bestilt 64-bit. Litt synd jeg så e-mailen en dag for sent.

 

Da slapp de hvertfall unna meg ...

Lenke til kommentar

Denne posten er litt lang, men jeg har holdt på i 6 måneder med saken ...

 

Jeg kjøpte en laptop fra HP (MPX) i oktober i fjor. De sa jeg hadde rett på oppdatering til Vista. Jeg fant ut etter 1 måned og diverse support-telefoner at jeg måtte bestille Vista gjennom Moduslink. Det var det ingen i HP support som visste. Da hadde de allerede henvist meg til Telehuset, og mye annet rart. Linken til Moduslink funka ikke før langt ut i desember. Når den først var oppe, var det ingen mulighet for meg å velge xp home som mitt nåværende system, bare xp pro. Jeg ringte til HP support, som sa at det var greit for meg å velge xp pro da. Jeg gjorde så, og lurte i tillegg på om jeg kunne bestille engelsk utgave, men det kunne jeg ikke, siden jeg allerede hadde norsk XP home. (pga at jeg kjøpte en pc fra mpx som var b-vare, og noen allerede hadde valgt norsk der, da ble den engelske versjonen slettet). Jeg valgte så norsk Vista, eller Norrman, som de kaller det på moduslinks sider.

 

Nå en av de siste dagene i april fikk jeg beskjed om at min ordre var ugyldig, og siden jeg hadde home og ikke pro. Jeg svarte at deres system ikke hadde noen opsjon for XP home da jeg bestilte i desember/januar, hvorpå de svarte at ordren min var ugyldig pga. tekniske problemer. Etterpå fant jeg ut at de nå har en opsjon for xp home, og at man bare da har rett på vista basic, som jo er greit, men de skulle ha 320 kr for det, som jo ikke er gratis (og er mer enn transporten koster). Så da gav jeg opp, etter 6 måneder med denne saken.

 

HP ser nok ikke mer til meg.

 

(Edit: Grammatikk)

Endret av grohn
Lenke til kommentar
Bestilte for lenge siden, har fått min allerede. Men jeg er likevel litt ufornøyd, måtte betale toll/moms på den :( 250kr ekstra i tillegg til det jeg allerede hadde betalt..

8586768[/snapback]

 

det slapp jeg, jeg har fått min vista oppgradering etter lang stund... men du skulle snakket med posten, før hentet pakken, for du skulle ikke betale toll/moms på den...

Lenke til kommentar
Bestilte for lenge siden, har fått min allerede. Men jeg er likevel litt ufornøyd, måtte betale toll/moms på den :( 250kr ekstra i tillegg til det jeg allerede hadde betalt..

8586768[/snapback]

 

det slapp jeg, jeg har fått min vista oppgradering etter lang stund... men du skulle snakket med posten, før hentet pakken, for du skulle ikke betale toll/moms på den...

8587061[/snapback]

 

Ja, varen er kjøpt til norsk pris så det skal allerede være beregnet toll og moms, mener jeg. DVDen blir i så måte bare en etterleveranse.

Lenke til kommentar

15 mailer og 5 telefonsamtaler, 4 ganger er orderen stoppet pga tekniske problemer.

 

Endte med at jeg skrev en harsk mail der jeg forklarte at jeg var medlem i norges ledende nettforum for data, med 250 000 aktive brukere, og at saken kom til å bli presentert i en planlagt reportasje om moduslink sin elendige service.

 

Dagen etter, 16 april, ble ordren sendt :!:

 

Fortsatt ikke fått den, hvor lang tid tar posten fra Nederland egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har nå lenge ventet forgjeves på min Vista. Har forsøkt å sende flere mailer til dette selskapet som står bak, men får ikke noe svar. Ved å sjekke min ordre på nettsiden deres finner jeg nå ut at min ordre er kansellert!

Hvordan kan de gjøre det uten å engang gi noen tilbakemeldinger til kunden.

Dette begyner å ligne på disse Nigeria svindel sakene. Jeg er rasende. Hva kan man gjøre for å få ut varene sine fra slike firmaer?

Lenke til kommentar
Jeg har nå lenge ventet forgjeves på min Vista. Har forsøkt å sende flere mailer til dette selskapet som står bak, men får ikke noe svar. Ved å sjekke min ordre på nettsiden deres finner jeg nå ut at min ordre er kansellert!

Hvordan kan de gjøre det uten å engang gi noen tilbakemeldinger til kunden.

Dette begyner å ligne på disse Nigeria svindel sakene. Jeg er rasende. Hva kan man gjøre for å få ut varene sine fra slike firmaer?

8587335[/snapback]

 

Det er Microsoft i samarbeid med PC-produsentene som har laget denne ordningen. Foreslår at du sender en mail til MS i Norge, med kopi til PC-produsent, Moduslink, og eventuelt FBI og Forbrukerrådet.

 

I utgangspunktet har vel du kjøpt en vare med en rettighet til oppgradering av programvaren på særkilte vilkår. Det at du ikke får denne er vel å se på som avtalebrudd.

Lenke til kommentar

Ser forresten på min kvitering fra ModusLink at de beregner ganske sen levering av Vista.

Oppgraderingsprogramvaren vil leveres innen ca. 68 uker fra den siste av (a) dato du fullførte innløsningsbestillingskravene eller (b) utgivelsen av den gjeldende språkversjonen for forespurt oppgraderingsprogramvare i ditt land. Mottak av oppgraderingsprogramvare er også underlagt tilgjengelighet og produktforsyninger
Lenke til kommentar
Noen mailadresse til MS Norge som kan brukes?

 

Jeg har nå lenge ventet forgjeves på min Vista. Har forsøkt å sende flere mailer til dette selskapet som står bak, men får ikke noe svar. Ved å sjekke min ordre på nettsiden deres finner jeg nå ut at min ordre er kansellert!

Hvordan kan de gjøre det uten å engang gi noen tilbakemeldinger til kunden.

Dette begyner å ligne på disse Nigeria svindel sakene. Jeg er rasende. Hva kan man gjøre for å få ut varene sine fra slike firmaer?

8587335[/snapback]

 

Det er Microsoft i samarbeid med PC-produsentene som har laget denne ordningen. Foreslår at du sender en mail til MS i Norge, med kopi til PC-produsent, Moduslink, og eventuelt FBI og Forbrukerrådet.

 

I utgangspunktet har vel du kjøpt en vare med en rettighet til oppgradering av programvaren på særkilte vilkår. Det at du ikke får denne er vel å se på som avtalebrudd.

8587375[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg fikk min i går, ikke noe tillegsavgift. Alt ok, er fornøyd selv om det tok 2-3 måneder, husker faktisk ikke når jeg bestilte. Men kommer uansett ikke til å legge det inn på den bærbare det hører til. Har en helt ny stasjonær pc med Vista og kan ikke si at jeg er noe fornøyd. Enkelte ting går utrolig tregt i forhold til XP.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min i går, ikke noe tillegsavgift. Alt ok, er fornøyd selv om det tok 2-3 måneder, husker faktisk ikke når jeg bestilte. Men kommer uansett ikke til å legge det inn på den bærbare det hører til. Har en helt ny stasjonær pc med Vista og kan ikke si at jeg er noe fornøyd. Enkelte ting går utrolig tregt i forhold til XP.

8587450[/snapback]

 

 

Jeg fikk min i går oxo, det tok bare 5mnd. 15.januer bestilte jeg.

fungerte fint på den maskinene jeg installerte den på. stod at den kun var til packard bell, men jeg ville ikke ha vista på den bærbare, ville heller ha det på den stasjonære jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...