Gå til innhold

"Systematic Chaos", Dream Theater's nye album


Skrufkongen

Anbefalte innlegg

"Systematic Chaos" er tittelen på det nye albumet til Dream Theater.

Albumet mener jeg skal slippes 7. juni.

Turnéen for albumet begynner allerede 2.juni, 5 dager før albumet gies ut. Siden Dream Theater kommer med nytt album, bestemte de seg altså for å komme på EUropa-turné, så de kommer nok til NOrge i løpet av hesten. KAnskje rundt september en gang. :D (Gjett hvem som reiser da fra Bergen til Oslo for å se dette? :dribble: )

De senere albumene til Dream Theater har relatert vært tyngre materiale enn de gamle albumene. Men dette albumet, skal ifølge bandet's beskrivelser, være mer tradisjonelt og gammeldags, og bevege seg innenfor mange sjangre. Så med andre ord, man kan glede seg :)

 

Sangtitlene ser imidlertid tyngre ut enn det vanlige stoffet:

 

In The Presence of Enemies Pt.1

Forsaken

Constant Motion

The Dark Eternal Night

Repentance

Prophets of War

The Ministry of Lost Souls

In The Presence of Enemies Pt.2

 

På dette albumet kan vi forhåpentligvis regne med å få høre Portnoy's fortsettelse på 12-stegs programmet innenfor alkohol-terapi (han ahr gått gjennom 7 av stegene på 6DoIT, ToT og Octavarium). Så det blir spennenede å høre utviklingen :)

 

For informasjon om konserter og datoer, besøk www.dreamtheater.net

post-48893-1176506691_thumb.jpg

Endret av larsmega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt, dette er en konsertbilett jeg bare må skaffe meg. Hva slår vel en gjeng langhårete menn i junivarmen? :D

 

Høsten, ja. Det er uansett alltid plass til mer Dream Theater... Bare ikke LaBrie prøver seg på de helt høyeste tonene denne gang. Har hørt noen skrekkelige konsertopptak der han voldtar stemmebåndene sine... :nei:

Endret av Morth
Lenke til kommentar
Genialt, dette er en konsertbilett jeg bare må skaffe meg.  Hva slår vel en gjeng langhårete menn i junivarmen? :D

 

Høsten, ja.  Det er uansett alltid plass til mer Dream Theater... Bare ikke LaBrie prøver seg på de helt høyeste tonene denne gang.  Har hørt noen skrekkelige konsertopptak der han voldtar stemmebåndene sine...  :nei:

8379900[/snapback]

 

Bare slapp av, han har fått fiksa stemmebåndene. Han klarer til og emd å komme opp på de høyeste notene på Images & Words. DU kan jo blant annet ta en kikk på Score-dvd, så ser du det ;)

SÅ du kan glede deg :)

Lenke til kommentar
På dette albumet kan vi forhåpentligvis regne med å få høre Portnoy's fortsettelse på 12-stegs programmet innenfor alkohol-terapi (han ahr gått gjennom 7 av stegene på 6DoIT, ToT og Octavarium). Så det blir spennenede å høre utviklingen :)

 

Jeg håper virkelig de disker opp med noe mer spennende enn The Root Of All Evil fra Octavarium, for selv om den var en fortsettelse fra This Dying Soul, så ble det litt for mye bein rip-off i stedet.

 

Selv om jeg er på vei til å slutte å like Dream Theater så gleder jeg meg likevel en liten smule til det nye albumet. Men hvorfor høres alle låtene ut som powermetal-låter, sånn tittelmessig? ;_;

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302
By the way. For de som skal til Sverige i mai, kan de få med seg Dream Theater der. De skal opptre på Sweden Rock festival!

8379725[/snapback]

Hvor står dette?

 

Gleder meg sinnsykt til det nye albumet, blir sikkert konge :p

Håper å få dratt på konserten og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...