Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote desktop - trenger rask hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har åpnet for porten i routeren og i speedtouch-modemet, samt aktivert for remote desktop; får tilgang via lokalt nettverk, men ikke over internett.

 

Kan det være speedtouch-modemet som automatisk overstyrer (kan ikke helt se hva dette ellers skulle komme av)?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Bruker du retomote desktop fra arbeidsplassen?

Kan hende porten er stengt gjennom systemet der.

8329461[/snapback]

 

Forsøkte fra samme PC som ga meg tilgang via nettverket hjemme.

Man skal kun aktivere for remote desktop - ikke remote assistance, right?

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet ditt ligger i at du har forwardet porten i både modemet og routeren. Det høres da ut som du har routermodem slik som f.eks. telenor gir sine kunder.

 

Konfigurer modemet til å være et bridgemodem, det gjør at all trafikk går videre til routeren. Da har du også bare én NAT å ta hensyn til. Dette forutsetter at du ikke har ekstremt stort behov for de LAN portene som er i speedtouchen.

Lenke til kommentar
Man skal kun aktivere for remote desktop - ikke remote assistance, right?

 

 

 

For Remote desktop holder.

Remote assistance bruker samme port men det fungerer med en invitasjon med Windows messenger,Email eller email vedlegg.Krever at to personer er samtidig tilstede ved begge maskinenene.Og en bekreftelse gies fra maskinen som er målet.

Har du åpnet Windows firewall.Har hørt at den må åpnes selv om barnnmuren er avslått.

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\services kan åpnes i notepad for å se om den er åpnet i Windows.

EDIT:Mulig det er feil at den skal synes her,oppdaget at ikke min står her selv om porten er åpnet.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Jeg tror problemet ditt ligger i at du har forwardet porten i både modemet og routeren. Det høres da ut som du har routermodem slik som f.eks. telenor gir sine kunder.

 

Konfigurer modemet til å være et bridgemodem, det gjør at all trafikk går videre til routeren. Da har du også bare én NAT å ta hensyn til. Dette forutsetter at du ikke har ekstremt stort behov for de LAN portene som er i speedtouchen.

8329560[/snapback]

 

Tar med meg dette videre. Kjenner du til en guide for oppsett av modem som bridge? ;)

Lenke til kommentar

Om du har et speedtouch modem kan det være lurt å logge inn via telnet når du skal port forwarde en port. Hadde selv store problemer med port forwarding via web grensesnittet. Selv om det stod at porten var forwarded der var det ikke slik når jeg logget inn via telnet. Benytt også en tjeneste på nettet å sjekk om porten du ønsker å koble til er åpen. For eksempel http://www.canyouseeme.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...