Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & showcase, Billy Bobs Gølf -90


Anbefalte innlegg

Da har jeg sannelig fått meg en Golf, en bil jeg hatet tidligere. Det var fordi jeg ville ha en bil som en fant umiddelbart igjen på en parkeringsplass o.l. Dette er som de fleste kjenner ikke tilfelle med Golf ettersom det sikkert er en av verdens mest solgt biler.

 

Hva har skjedd? Jo, jeg har vel forandret mening om forskjellige ting. Jeg sparer til hus, derfor må jeg ha en bil som går. Golfen er jo en pen bil å se på, så hvorfor ikke?

 

Anyway, nok snakk.

 

 

 

 

 

 

Bilen ble kjøpt på impuls ettersom jeg merket at eieren hadde begynt å prute seg selv ned på finn.no.

 

Betalte 15.000,-, alle servicer er tatt fram til 220k, neste på 250k. Det meste funker som det skal, til og med sentrallås! Eneste er grøftelysene, som jeg begynte å plukke på en sen og våt kveld, som jeg skal fikse en dag jeg har tid og det er litt mildere.

 

Planer framover:

 

- Få grøftelysene på stell med xenon-wannabe-pærer.

- Montere den bedre spilleren min fra min forrige bil.

- Mulig slenge på en F&F-wannabe-potte.

- Luftfilter.

- Gi bilen masse kjærlighet.

 

Kommer med bedre oppdateringer, denne ble litt i farten. Bildene er "stjålet" fra salgsannonsen.

 

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager dårlig oppdateringer, jobber sinnsykt mye for tiden, skal ta noen bilder av den innvendig og litt bedre bilder utvendig når jeg får tid.

 

Så fin ut den!

 

Ser ut som om den er lakkert om?

 

Hvordan står det til med rust osv. ?

8163960[/snapback]

 

Det er flere som har nevnt akkurat dette. Jeg tror faktisk ikke den er det, tidligere eier virket ikke som den som hadde mest peiling, tror heller den er blitt tatt godt vare på og har stått i garasje. Det hjelper vel også på at de polerte den før bildene ble tatt.

 

Eneste av rust er der som bilen har vært borti. Det er en bulk på bakre hjørne og det er skrapt på det ene hjulbuen. Planen er å ta dette til våren.

 

hvor lenge den beholder du denna a?? må jo være som å komme til himmelriket etter polo'n, hehe. ser jo veldig pen ut på bildene da..

8164838[/snapback]

 

Hehe, joda, jeg håper da å beholde denne litt lenger enn tidligere biler. Men målet er 1,5-2 år. ;) Faktisk så er det stor forskjell til Poloen, selv om de er i noenlunde samme prisklasse. Den ser veldig pen ut ja, men går en litt nærmere, dukker det opp små skavanker her og der. Men det er ingen som ser. ;)

 

Ut av bildene så dette ut til å være et pent eksemplar :)

8167227[/snapback]

 

Takk skal du ha.

 

Golfen såg kjempe fine ut. Når du legger ut nyebilder må du legga ut av invendi og. Noe så hadde vore tøft på den bilen er å lakert blinklisa svarte. Men då blir den ikkje lika Orginal så den e nå.

8169073[/snapback]

 

Jeg kommer ikke til å sote blinkersene, kanskje skifte til hvite. Bilder innvendig kommer.

 

kanskje jeg også kommer til å skifte mening, og gå for golf en gang til slutt også ;)

 

men sitter med samme oppfatning enda, som du gjorde før..

8174898[/snapback]

 

Jeg har slått meg selv litt til ro på det området. En bil er ikke bare en bil, men det er ikke så viktig som før å skille seg ut. Golf har jo alltid vært et godt utgangspunkt for diverse modifiseringer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ennå ikke fått tatt noen bilder, beklager det, jobber 12-timers dager for tiden, men det kommer snart.

 

Det er derimot dukket opp et problem. Jeg har fått en hakkespett i bilen. Dette er en "hakkende" lyd som kommer oftere jo høyere hastighet bilen har. Når jeg i tillegg trekker i brekket under fart, forandrer lyden seg til det bedre.

 

Noen som har vært borti lignende? Jeg har dessverre ikke tid til å skru av trommelen, men er redd jeg må gjøre det når jeg skifter dekk.

Lenke til kommentar

Nå vett eg ikkje heilt ka lyd det er, men det er ein pakkning inni lufte systeme som kan ha godt?. får å finne ut det er det berre og prøve med stor og litten fart. med mindre fart vil det ikkje komme så mykje lyd om det er det så gjer det!.

 

Lykke til:D

Lenke til kommentar
Når jeg i tillegg trekker i brekket under fart, forandrer lyden seg til det bedre.

 

 

Nå vett eg ikkje heilt ka lyd det er, men det er ein pakkning inni lufte systeme som kan ha godt?. får å finne ut det er det berre og prøve med stor og litten fart. med mindre fart vil det ikkje komme så mykje lyd om det er det så gjer det!.

 

Lykke til:D

8251815[/snapback]

 

Tviler på at det er noe med luftfilteret. Lyden kommer fra siden, bak.

Lenke til kommentar
Når jeg i tillegg trekker i brekket under fart, forandrer lyden seg til det bedre.

 

 

Nå vett eg ikkje heilt ka lyd det er, men det er ein pakkning inni lufte systeme som kan ha godt?. får å finne ut det er det berre og prøve med stor og litten fart. med mindre fart vil det ikkje komme så mykje lyd om det er det så gjer det!.

 

Lykke til:D

8251815[/snapback]

 

Tviler på at det er noe med luftfilteret. Lyden kommer fra siden, bak.

8252899[/snapback]

 

Ok då har jeg ikkje peiling men lykke til med og finne feilen.

Lenke til kommentar
Utrolig pen bil! Godt utgangspunkt!

 

Gewinde og dekkstrekk på 14-15" ;)

8284115[/snapback]

 

Gewinde?

 

Har 15" sommer, så de kommer på. Når jeg tenker meg om, er det vel de bilen er avbildet med. Kommer et par bilder når jeg skifter hjul.

 

Fant forresten ut av feilen. Håndbrekkwiren lå og gnisset til innsiden av felgen. Midlertidig reparert med strips. :innocent:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fin bil det der, jeg kjører en 92-modell Golf 2 selv. Etter en tur i grøfta har jeg noen småskader som må tas, bl.a. lakke støtfanger forran og bak og lakke en skade på panseret (håper jeg slipper å lakke HELE panseret). Ellers er det noe steinsprut-skader og småflikk som må fikses. Har også vurdert å style den litt, men det blir vel bare at jeg monterer inn et par grøftelys :p

Lenke til kommentar
Utrolig pen bil! Godt utgangspunkt!

 

Gewinde og dekkstrekk på 14-15" ;)

8284115[/snapback]

 

Gewinde?

 

Har 15" sommer, så de kommer på. Når jeg tenker meg om, er det vel de bilen er avbildet med. Kommer et par bilder når jeg skifter hjul.

 

Fant forresten ut av feilen. Håndbrekkwiren lå og gnisset til innsiden av felgen. Midlertidig reparert med strips. :innocent:

8286620[/snapback]

Kjekt å fiinne feilen ja :)

 

Gewinde er kort sagt høydejusterbart senkesett.. går det under navnet coilovers kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ettersom det begynner å skrante på bilens tekniske tilstand, tenkte jeg det var på tide å se realistisk på livet og få en tilstandsrapport. Når jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at mekanikeren ikke fikk tid til å skrive feilen over på skjemaet, så jeg fikk den håndskrevne A4-siden. :blink:

 

* Ingen bremsevirkning høyre side bak.

* Lastkjerneventil (?) står fast.

* Bremsevæske har for lavt kokepunkt.

* Håndbrems har ingen virkning.

* Mye rust på bremseskjold foran.

* Bremseslange venstre side bak skadet.

* Rustet hull i travers venstre side foran.

* Bærearmsforingen slitt foran. (Rust på bærearm.)

* Bærearmsforinger bak utslitt.

* Stabilisatorstagsforinger foran slitt.

* Eksoslekkasje ved fremste flens ved manifold.

* Mangler skruer i eksosklemme bak katalysator.

* Varmeskjold mangler ved tank og oppheng er dårlig.

* Oljelekkasje motor.

* Lite vann på motor.

* Vannrør ved starter er svært rustet.

* Hovedlys er feil innstilt.

* Høyre skiltlys virker ikke.

* Ekstralys i spoiler virker ikke.

* Steinsprang i frontrute.

* Tilhengerkontakt mangler.

* Skade på venstre forskjerm og ved dørhåndtak høyre foran.

* Rustskade høyre forskjerm.

* Dårlig oppheng håndbremswire.

* Feil dekk høyre side bak.

* Liten slakk i hjullager bak. (Justering.)

* Treghet i vindusheis høyre side bak.

 

Ja. Det var det. Alt er selvfølgelig ikke av alvorlig karakter, men jeg er litt i stuss om jeg gidder å legge ut penger på dette. Bilen kjøpte jeg i vinter for ikke så altfor mye peng, så jeg vurdere å kjøre til den stopper.

 

Hva sier dere, er dette noe dere vil ha begynt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...