Gå til innhold

Mobilen kan bli den nye DVD-spilleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor putter man DVD-platen inn i mobilen? :p

 

Men seriøst: Jeg tror ikke dette blir noe mer enn en gimmick de nærmeste 5 årene. Det vil nok gi store ulemper i form av vekt og størrelse på batterier på grunn av høyt strømforbruk. I tillegg så er det vel en stund til det kommer TVer med støtte for trådløs overføring av skjermbilder fra mobiltelefonen. Dvs. at de som satser på dette for tidlig må nøye seg med store og klumpete mobiler samt adapterdingser som henger og slenger bak TVe og som krever sin egen strømkontakt. Med andre ord mye ledninger og rot.

 

Etter 2012 tror jeg det kan bli mer brukervennlig og fungere fullstendig trådløst og enkelt fra selv små mobiler. Men selv da vil nok lagringskapasitet være et problem i mange år med mindre man lagrer det på smartere måter: f.eks i en sentral server med tilgang via mobilnettet. Dvs. at man må streame innholdet fra sitt eget lagringsområde når man skal bruke det.

Lenke til kommentar
I tillegg så er det vel en stund til det kommer TVer med støtte for trådløs overføring av skjermbilder fra mobiltelefonen. Dvs. at de som satser på dette for tidlig må nøye seg med store og klumpete mobiler samt adapterdingser som henger og slenger bak TVe og som krever sin egen strømkontakt. Med andre ord mye ledninger og rot.
Hva med UPnP? :)

 

Av praktiske årsaker er jeg rimelig sikker at mobilen ikke blir den nye DVD-spilleren med det første. Det er rett og slett mye enklere å ta med seg en DVD-film enn å bruke mobilen som avspiller.

Lenke til kommentar
Vi vil heller ha flash minnekort på 32 GB og fylle denne opp med serier og filmer. :)

7956430[/snapback]

Hvis du ser prislappen på 32GB flash og sammenligner med lagring på nettet (harddisker) så tror jeg du vil endre mening raskt. ;) Begge deler utvikler seg omtrent like raskt så prisforholdet vil ikke endre seg så mye de neste årene heller. Flash vil nok forbli rundt 100 ganger så dyrt per GB som harddisker i mange år fremover.

Lenke til kommentar

har du et eksempel på det? for et år siden kostet en 1 gb memory stick pro duo det samme som 4 gb idag.

 

sånn omtrent.

 

32 gb flash (hvis du tenker på nand for pc) koster vel det det gjør på grunn av blant annet kravet om hastigheten? hvis man heller sammenligner utviklingshastigheten vanlige, godt etablerte produkter med konkurranse fra mange produsenter, istedet for hvor mye så mange gb på så stor overflate koster idag, så tror jeg forholdet kanskje blir litt anerledes. men jeg er ikke sikker. har ikke sjekket selv. :)

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

hva er vitsen med å koble mobilen til tven?? hvis man bruker kabler så er det vanskelig hvis noen ringer deg/ sms mottas, og hvis man overfører over upnp så tar det noe strøm, og man kan ikke gå i et annet rom eller så langt unna for å ha samtalen privat før båndet til tven brytes og man må spole/finne det samme stedet man så på. hvis man er borte laster man ned filmen mens man forflytter seg mot nærmeste tv og musikkanlegg.

hvis man har filen tar man minnekortet ut og putter i tven, eventuellt kopierer til tven.

hvis man er der kan man streame over internett til tven, mens man sjekker kun nyheter man interreserer seg for når man vil. man trenger ikke så mye som en pc for å legge til internettfunksjonalitet på en tv eller? eller? (hvis man ikke skal lagre eller endre noe annet enn å manøvrere med f.eks mus og fylle inn skjemaer eller ruter med tekst for å søke/ påvirke, altså som tekst- tv. du fyller inn sidenummeret.) man plugger nettverkskabelen inn i tven, og tar fram det trådløse tastaturet og musen, og man er igang. eller?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...