Gå til innhold

Nakenbildene dine videresendes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tallene viser at omtrent halvparten av alle de spurte sender bilder av seg selv med sensitivt innhold til andre. 32 prosent av de spurte guttene oppgav å ha sendt slike bilder videre til andre. 16 prosent av jentene har gjort det samme.

 

Halvparten? 32 % av guttene har gjort det, 16 % av jentene. Det er jo en tredjedel og en sjettedel, ikke halvparten. :dontgetit:

Lenke til kommentar
32% + 16% = 48%

 

48% = ca. halvparten

7795085[/snapback]

 

Kan tolkes på flere måte. Slik setningen til amobil er skrevet så kan man ikke legge sammen 32 + 16. De skriver at 32 % AV de spurte guttene, og 16 % AV de spurte jentene. Guttene må da tolkes som 100 % ikke 50 %, det samme med jentene. Man tolker da at ca 1/3 av guttene og 1/6 av jentene.

 

Hadde teksten til amobil vært at "Tallene viser at omtrent halvparten av alle de spurte sender bilder av seg selv med sensitivt innhold til andre. Av disse er 32 % gutter og 16 % jenter" da kan man begynne å legge sammen.

 

Litt kverulering, men rett skal være rett :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ER da det det står!

 

"Tallene viser at omtrent halvparten av alle de spurte sender bilder av seg selv med sensitivt innhold til andre." .. altså halvparten av de som ble spurt.. Gutter og Jenter.. Mulig at du tenker "gutter" når noen sier "alle" :tease:

 

Deretter står det at 32% var gutter, og 16% var jenter...

 

Skjønner ikke at det skulle være så vanskelig å forstår.

Lenke til kommentar
Det ER da det det står!

 

"Tallene viser at omtrent halvparten av alle de spurte sender bilder av seg selv med sensitivt innhold til andre." .. altså halvparten av de som ble spurt.. Gutter og Jenter.. Mulig at du tenker "gutter" når noen sier "alle" :tease:

 

Deretter står det at 32% var gutter, og 16% var jenter...

 

Skjønner ikke at det skulle være så vanskelig å forstår.

7795847[/snapback]

 

Håper dette var ironisk ment.

 

Slik amobil skriver det er det 24% (altså nesten en fjerdedel) av de spurte som har sendt slike bilder, forutsatt at de spurte like mange gutter som jenter...

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke noe av hva DU sier, men når jeg leser quoten pånytt så ser jeg at, iallfall jeg, har lest feil.

 

 

Tallene viser at omtrent halvparten av alle de spurte sender bilder av seg selv med sensitivt innhold til andre. 32 prosent av de spurte guttene oppgav å ha sendt slike bilder videre til andre. 16 prosent av jentene har gjort det samme.
Lenke til kommentar
Det ER da det det står!

 

"Tallene viser at omtrent halvparten av alle de spurte sender bilder av seg selv med sensitivt innhold til andre." .. altså halvparten av de som ble spurt.. Gutter og Jenter.. Mulig at du tenker "gutter" når noen sier "alle" :tease:

 

Deretter står det at 32% var gutter, og 16% var jenter...

 

Skjønner ikke at det skulle være så vanskelig å forstår.

7795847[/snapback]

 

Håper dette var ironisk ment.

 

Slik amobil skriver det er det 24% (altså nesten en fjerdedel) av de spurte som har sendt slike bilder, forutsatt at de spurte like mange gutter som jenter...

7795868[/snapback]

 

Helt enig her :thumbup:

Lenke til kommentar

Aha, nå er jeg også med.

 

Halvparten av de spurte sender av seg selv, mens 24% sender videre det de får fra andre. Capiche :)

 

24% fikk jeg fra et annet morsomt regnestykke jeg satt opp i hodet, men som ikke egner seg på trykk. Her er det vinkelbein og variabler så brøken flyr.

 

Redigert;

Joda, nå egner det seg på trykk:

 

La oss si det var 2000 personer som ble spurt i undersøkelsen. 1000 var jenter, og 1000 var gutter.

 

Jentene:

16% av 1000 = 160

 

Guttene:

32% av 1000 = 320

 

160+320=480

 

480 av 2000 er 24%

 

Der fikk jeg det regnestykket, 16%+32%=24%, dersom antallet spurte i hver kategori er lik :)

Endret av OML
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...