Gå til innhold

An inconvenient truth - se den!


^fmj

Anbefalte innlegg

Vil oppfordre alle til å se denne filmen.

 

Merkelig samfunn vi lever i. Her blir man flamet for å anbefale en film som tar for seg en problematikk som er høyst reell, og som har en stor innvirkning på planeten vi lever på.

 

Nei jeg skulle holdt kjeft, det nytter ikke uansett. Det går til helvette, vi klarer aldri å gjøre noe med det. :roll:

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imdb: lnik

 

Jeg kan gjerne gi et resymè, om det er det du er ute etter?

 

Filmen handler da om global oppvarming, som frp enda mener ikke er menneskeskapt. En viss variasjon er naturlig (det ville vi sett uansett om vi var her eller ikke), men det som vi opplever idag er langt utenfor det som faller inn under normal variasjon.

 

De aller fleste er ikke ukjent med problemstillingen, men det som mange kanskje ikke har i like stor grad er konkrete holdepunkter.

 

Hva med en ny istid i europa innen 100 år? Kan det faktisk skje?

 

En stigning i vannstanden på opptil ca. 13 meter, er det noe som vi trenger å bekymre oss for?

 

Det faktum at nordpolen etter all sannsynlighet er borte innen ca. 50 år, er det noe som du var klar over? Hvilke konsekvenser vil det føre med seg?

 

Hva er egentlig worst case scenario?

 

Kan vi gjøre noe med den utviklingen som vi ser idag?

 

Dette handler blant annet "An inconvenient truth" om, men den handler også om så mye mer. Er ikke dette temaet verdt halvannen time av ditt liv?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det er er et foredrag om global oppvarming. Om den har underholdningsverdi blir vel opptil hver enkelt å bedømme, en fra frp hadde vel ledd seg gjennom den.

 

Det er budskapet som er viktig, ikke om Al Gore er kjedelig eller ei.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den filmen skal jeg få med meg, og takk til trådstarter for å gjøre meg oppmerksom på denne :thumbup:

 

Lurer forøvrig på om en del av trådkritikerne sympatiserer med FRP?

Frp reagerer ikke før de blir våte på beina, og det skal mye til siden de har iført seg sjøstøvler og skyggelapper :p

 

Her er forøvrig linken til nominasjoner og priser som denne "dritadårlige" klinkekulefilmen har oppnådd.

Awards

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med drittpartiet FRP å gjøre. Dette har med realisme og virkelighetsforståelse. Når det oppstår, ikke bare global, men universiell oppvarming, så sier det seg selv at vår venn Al Gore ikke klarer å snu denne trenden ved å vise til en dokumentar han selv står bak.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Den er langt mer engasjerende enn de fleste folk tror.

 

Dette er ikke en Michael Moore dokumentar, hele foredraget hans er basert på de harde fakta ifra verdens ledende forskere, med mere.

 

Filmen bør sees.

 

Man kommer ikke langt med tankegangen: "Jeg er kun et enkeltindivid, hva kan jeg gjøre med dette?"

 

En og hver av oss i den industrielle verden kan forandre på vaner, miljøvennlighet osv, det uten å være Greenpeace aksjonister.

Lenke til kommentar

Poenget er at for å stoppe den globale oppvarmingen må vi i vesten legge om vår egen livsstil dramatisk. Samtidig må vi nekte millioner av mennesker i fremadstormende land som Kina og India samme levestandard som oss. Det kommer aldri til å skje. Vi er som enkeltindivider ikke villige til å synke i levestandard. Til det har vi det altfor godt.

 

Altså er det politikerne som må tvinge oss til å endre livsstil. Og da er det ikke snakk om at vi skal kildesortere litt mer. Vi må bli tvunget til å endre hverdagen vår i en retning som for mange er ganske utenkelig. Å tenke noe annet er naivt.

 

At "An Inconvenient Truth" er en god og interessant dokumentar er fullt mulig. Men trådstarter var ikke akkurat overbevisende med sitt førsteinnlegg.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Poenget er at for å stoppe den globale oppvarmingen må vi i vesten legge om vår egen livsstil dramatisk. Samtidig må vi nekte millioner av mennesker i fremadstormende land som Kina og India samme levestandard som oss. Det kommer aldri til å skje. Vi er som enkeltindivider ikke villige til å synke i levestandard. Til det har vi det altfor godt.

 

Altså er det politikerne som må tvinge oss til å endre livsstil. Og da er det ikke snakk om at vi skal kildesortere litt mer. Vi må bli tvunget til å endre hverdagen vår i en retning som for mange er ganske utenkelig. Å tenke noe annet er naivt.

 

At "An Inconvenient Truth" er en god og interessant dokumentar er fullt mulig. Men trådstarter var ikke akkurat overbevisende med sitt førsteinnlegg.

7705960[/snapback]

Nå lurer jeg fælt på hva det første innlegget mitt har å gjøre med denne problematikken? Du kan jo se på mitt andre innlegg om det faller mer i smak?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...