Gå til innhold

Goodbye wow, hello Guild Wars?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann alle sammen,

Har nettopp spilt meg fullstendig lei på world of warcraft, av en hel haug med grunner skal jeg nå gi opp dette spillet helt! Har spilt det helt siden sin realese, men nå er det altså slutt!

Det jeg da lurer på er som følger:

Er det noen her som har spilt både wow og Guild wars, som kan gi sine meninger om hvem de liker best etc?

Og om det er noen som bare har spilt GW, og hvordan spillet er? Har Ingen erfaring med GW, så jeg veit nesten ingen ting. Men hvordan er PVE og PVP der for eksempel?

Hvordan er det å få levels etc. hvis man i hele tatt får det der da? :!:

Hvor mye har gear/items å si,i forhold til skills og hvor god du er til å spille? hva teller mest?

Rett og slett gi meg masse info om dere har det :) , leser også så klart på www.guildwars.com selv men trenger erfaringer og info fra dere som har spilt det :D

Håper på mange svar :thumbup:

Edit: Typo :blush:

Mvh,

Christoffer :)

Endret av Intoxikeyn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I GW er den høyeste levelen du kan få 20, noe som du vil få garantert før du er ferdig med halvparten av spillet. Dermed har det liteå si om du har spilt lenge eller ikke, det er skillsa og armoren og attributs pointa som bestemmer om du vinner eller ikke da.

det finnes veldig mange skills men du kan bare bruke åtte om gangen.

Når du spiller PvE er det maks 8 personer i en party du vil spille i, det savve i GvG dvs lag mot lag.

Jeg spiller ikke så mye GW selv, mest bare når det er en evening dvs at det er jul eller noe sånt.

Sjekk en annmeldelse av spillet ett eller annet sted hvis du vil se mer.

Det største minuset med spillet synes jeg, er at du ikke kan hoppe, eller gå ned bratte bakker. Ofte vil du gå på usynlige vegger som hindrer deg å gå helt intil ett fjell eller gå ned en bakke.

I GW er det også mye "running" dvs at du eller andre vil prøve å løpe gjennom ett område uten å drepe alle som er der

Skrevet
I GW er den høyeste levelen du kan få 20, noe som du vil få garantert før du er ferdig med halvparten av spillet.  Dermed har det liteå si om du har spilt lenge eller ikke, det er skillsa og armoren og attributs pointa som bestemmer om du vinner eller ikke da.

Når du spiller PvE er det maks 8 personer i en party du vil spille i, det savve i GvG dvs lag mot lag.

Jeg spiller ikke så mye GW selv, mest bare når det er en evening dvs at det er jul eller noe sånt.

Det største minuset med spillet synes jeg, er at du ikke kan hoppe, eller gå ned bratte bakker. Ofte vil du gå på usynlige vegger som hindrer deg å gå helt intil ett fjell eller gå ned en bakke.

I GW er det også mye "running" dvs at du eller andre vil prøve å løpe gjennom ett område uten å drepe alle som er der

7636786[/snapback]

Andre kan runne deg også eller du kan runne dem til nye områder og då betalt for det

Skrevet
I GW er den høyeste levelen du kan få 20, noe som du vil få garantert før du er ferdig med halvparten av spillet.  Dermed har det liteå si om du har spilt lenge eller ikke, det er skillsa og armoren og attributs pointa som bestemmer om du vinner eller ikke da.

7636786[/snapback]

Andre kan runne deg også eller du kan runne dem til nye områder og då betalt for det

7636794[/snapback]

Okei, takk for masse god info :thumbup:

Men lurer bare på dette anngående de tilleeggs pakkene som har kommet til GW(Expansions packs eller noe :hmm: ), må man ha alle disse eller kan man abre kjøpe orginalen og det nyeste?

Eller hvordan fungerer dette? :blush:

Mvh,

Skrevet

Hei.

Eg har spilt GW nå ei stund, vett ikkje kossen det funke me dei expansion pakkane. Men eg kan anbefale Gw på det høyaste. Det blir ekstra kjekt viss du blir me i ein grei guild, så hjelpe deg me forskjellige ting. Så løp å kjøp.

Å lykke te

Skrevet
Hei.

Eg har spilt GW nå ei stund, vett ikkje kossen det funke me dei expansion pakkane. Men eg kan anbefale Gw på det høyaste. Det blir ekstra kjekt viss du blir me i ein grei guild, så hjelpe deg me forskjellige ting. Så løp å kjøp.

Å lykke te

7637097[/snapback]

Kult, men kunne du vært så vennlig og gi litt mer info om spillet? :) Trenger litt mer info får å bli overbevist lissom, hehe :!:

Mvh,

Christoffer :thumbup:

Skrevet

Hei igjen. Ska prøva. Ska me se, når du starte så ska du velga to forskjellig klasser ein som main å ein secong. Noe så e ganske hendigt. Grafikken e god, ikkje samme type som på wow, ikkje så tegneserie aktig. Du må nok ha ein guild for å klara å ronda spillet, kan jo sikkert klara det uten, men kan bli litt stressandes å kjedelig( har sjøl prøvd, mye venting). Selve spilldelen ganske lik wow sin syns nå eg, der du klikka for å angripa å sånt. Når det gjelde running, så trenge det ikkje å værr så mye av det, i noen oppdrag blir det lettare men ikkje nødvendig.Vett kje om detta hjalp deg eg. Sei hellår ifraviss det e no spesielt du lure på.

Mvh ,

Håkon

Skrevet
De andre Guild Wars spillene er ikke expansion packs. Du kan fint klare deg med f.eks bare Nightfall, uten å måtte ha Prophecies.

7637344[/snapback]

Takk! Endelig fikk jeg det bekreftet :) Ble litt demotivert på tanken av å måtte kjøpe alle, hehe :!:

Mvh,

Skrevet
Vent heller på Age of Conan  :thumbup:

7637417[/snapback]

Njaaaa, har hørt en del dårlige ting om det i en tråd her tror jeg :hmm:

Har også et problem med en ikke helt ny pc :( men, men...Tror jeg prøver GW først, siden det er gratis etc.

Så kan vi kanskje ta Conan i neste omgang, takker for svar!

Mvh,

Christoffer :w00t:

Skrevet (endret)
De andre Guild Wars spillene er ikke expansion packs. Du kan fint klare deg med f.eks bare Nightfall, uten å måtte ha Prophecies.

7637344[/snapback]

Takk! Endelig fikk jeg det bekreftet :) Ble litt demotivert på tanken av å måtte kjøpe alle, hehe :!:

Mvh,

7637425[/snapback]

Ikke noe problem. Men det skal visstnok være best å starte med 1ern (Prophecies, eller bare Guild Wars), siden det får man mest ut av. Men jeg startet rett på Nightfall (nyeste), og jeg er totalt hekta.

Endret av Stish
Skrevet (endret)

Hvis det skulle være noe interessangt, så åpner Vanguard beta for alle i morra. 4. Jan. Men det koster 60 kroner å bli med, da fra fileplanet.

Ikke helt noe for meg, da jeg er ganske så lei PvE MMOs, men tilbudet ligger jo der..

Btw Intoxikeyn: Angående Age of Conan. Man skal ikke trenge ett atom kraft verk av en PC for å spille det. Muligheten for å skru diverse ting vil selvfølgelig ligge der. ;)

Endret av o(O)phus
Skrevet

Jeg begynte å spille Guild Wars og holdt vel på med det i 7-8 mnd før jeg fant ut jeg skulle prøve WoW siden alle sa det var så bra. Tok meg 1-2mnd før jeg var dritt lei WoW og avslutta kontoen min der.

Spiller ingenting akkurat nå da jeg ble smålei av GW igjen etter 2år spilling eller noe, men i MINE øyner er GW bedre.

Elsker det at man kun har 8 skills (7vanlige +1 Elite) samtidig. Gir spillet et mer taktisk preg, spesielt i PvP. Samtidig gir det rom for mange forskjellige utfordringer med å finne builds for å farme med.

Eneste jeg synes var bedre med WoW var utstyr og våpen. Er vel litt magert med forskjellige våpen og utstyr i GW sammenlignet med WoW.

Synes også det norske miljøet rundt GW er meget bra. GW Norge

Skrevet
Eneste jeg synes var bedre med WoW var utstyr og våpen. Er vel litt magert med forskjellige våpen og utstyr i GW sammenlignet med WoW.

7638251[/snapback]

Det er vel gjort 100% med vilje sånn at folk ikke skal få for stor belønning for å farme etter items. Eller sånn at de som spiller veldig mye ikke skal få en for stor fordel i forhold til de som spiller mindre.

Skrevet

Jeg har spilt Wow i 2 år, Guild Wars i ca. 1 1/2 år. Spillene er ganske forskjellige, og det spørs helt hva du er ute etter egentlig...

PvP er fokus i GW. Med en egen ladder, og et verdensmesterskap sier det seg selv at det er "seriøs business" for å si det sånn.

PvE delen i GW er ganske grei. Har spilt gjennom Prophecies og Factions (holder på med Nightfall for øyeblikket), og det er en veldig lineær prosess. Missions leder deg gjennom så og si hele spillet. I Nightfall har de gjort det litt annerledes. Her må du bruke tid på å farme rank poeng for å komme deg videre i quests/missions etc.

En annen ting jeg personlig synes er en negativ ting med akkurat Nightfall er Heroes. Du får dine egne "henchmen helter" som du lvler opp, kjøper skills og utstyr til, noe som i og for seg høres fint ut. Problemet er at jeg synes det er med på å gjøre GW ennå mindre sosialt. Det er ikke lenger grunn til å skaffe seg grupper, siden man stort sett bare tar med seg sine helter og et par henchmen i tillegg. Synes dette "tvinger" spillet inn i en mye mer single player modus, og jeg hadde helst sett at de hadde gått andre veien i stedet. Jeg spiller ikke online spill for å gjøre ting på egenhånd hele tiden.

Uansett, det er mye bra med GW også, for all del. Liker man PvP (noe man bør gjøre) er Guild vs Guild matcher både spennende og moro. Man har også flere andre PvP moduser å boltre seg i (mine favoritter er Heroes Ascent og Alliance Battles, men sistnevnte krever dog at du har Factions)

Endgame i PvE er noe begrenset i forhold til Wow, men så er som sagt fokus lagt på PvP, i motsetning til Wow som helt klart er et PvE spill i bunn og grunn. Du har Fissure of Woe og Underworld, som i og for seg stort sett går raskt nok unna i forhold til f.eks Blackwing Lair eller Ahn'Quiraj. Ellers er det vel et og annet Elite mission i Nightfall, uten at jeg har kommer så langt. Elite missions i Factions er ihvertfall greie nok, og tar gjerne lenger tid å komme seg gjennom.

Personlig har jeg gått litt lei begge spillene (spiller mest Wow, og kommer til å spille Burning Crusade en stund ihvertfall), og venter i spenning på Age of Conan, som virker helt sykt bra. Guild Wars kan uansett være noe å ta med seg, kanskje spesielt siden du kun betaler for å kjøpe spillet.

Skrevet
Hei igjen. Ska prøva. Ska me se, når du starte så ska du velga to forskjellig klasser ein som main å ein secong. Noe så e ganske hendigt. Grafikken e god, ikkje samme type som på wow, ikkje så tegneserie aktig. Du må nok ha ein guild for å klara å ronda spillet, kan jo sikkert klara det uten, men kan bli litt stressandes å kjedelig( har sjøl prøvd, mye venting). Selve spilldelen ganske lik wow sin syns nå eg, der du klikka for å angripa å sånt. Når det gjelde running, så trenge det ikkje å værr så mye av det, i noen oppdrag blir det lettare men ikkje nødvendig.Vett kje om detta hjalp deg eg. Sei hellår ifraviss det e no spesielt du lure på.

Mvh ,

Håkon

7637262[/snapback]

Hørtes bra ut :thumbup:

En liten ting jeg lurer på, kan man skaffe seg "mounts" eller ride dyr om du vil?

Mvh,

Christoffer

Skrevet
Jeg har spilt Wow i 2 år, Guild Wars i ca. 1 1/2 år. Spillene er ganske forskjellige, og det spørs helt hva du er ute etter egentlig...

PvP er fokus i GW. Med en egen ladder, og et verdensmesterskap sier det seg selv at det er "seriøs business" for å si det sånn.

PvE delen i GW er ganske grei. Har spilt gjennom Prophecies og Factions (holder på med Nightfall for øyeblikket), og det er en veldig lineær prosess. Missions leder deg gjennom så og si hele spillet. I Nightfall har de gjort det litt annerledes. Her må du bruke tid på å farme rank poeng for å komme deg videre i quests/missions etc.

En annen ting jeg personlig synes er en negativ ting med akkurat Nightfall er Heroes. Du får dine egne "henchmen helter" som du lvler opp, kjøper skills og utstyr til, noe som i og for seg høres fint ut. Problemet er at jeg synes det er med på å gjøre GW ennå mindre sosialt. Det er ikke lenger grunn til å skaffe seg grupper, siden man stort sett bare tar med seg sine helter og et par henchmen i tillegg. Synes dette "tvinger" spillet inn i en mye mer single player modus, og jeg hadde helst sett at de hadde gått andre veien i stedet. Jeg spiller ikke online spill for å gjøre ting på egenhånd hele tiden.

Uansett, det er mye bra med GW også, for all del. Liker man PvP (noe man bør gjøre) er Guild vs Guild matcher både spennende og moro. Man har også flere andre PvP moduser å boltre seg i (mine favoritter er Heroes Ascent og Alliance Battles, men sistnevnte krever dog at du har Factions)

Endgame i PvE er noe begrenset i forhold til Wow, men så er som sagt fokus lagt på PvP, i motsetning til Wow som helt klart er et PvE spill i bunn og grunn. Du har Fissure of Woe og Underworld, som i og for seg stort sett går raskt nok unna i forhold til f.eks Blackwing Lair eller Ahn'Quiraj. Ellers er det vel et og annet Elite mission i Nightfall, uten at jeg har kommer så langt. Elite missions i Factions er ihvertfall greie nok, og tar gjerne lenger tid å komme seg gjennom.

Personlig har jeg gått litt lei begge spillene (spiller mest Wow, og kommer til å spille Burning Crusade en stund ihvertfall), og venter i spenning på Age of Conan, som virker helt sykt bra. Guild Wars kan uansett være noe å ta med seg, kanskje spesielt siden du kun betaler for å kjøpe spillet.

7638508[/snapback]

Takk, masse god info :thumbup:

Mvh,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...