Gå til innhold

Children of Men - Diskusjon om filmen


the_zombie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Children of Men er desidert et av årets største overraskelser innen filmen. Positivt, sådan.

 

 

Krigsscenene kom som et utrolig slag i ansiktet. Har sjelden sett krig skildret så realistisk på film, og i tillegg i en futuristisk-apokalyptisk setting? Gosh.

 

 

Lar denne tråden leve som en diskusjon rundt denne fantastiske filmen, den fortjener såpass :)

 

Edit: Endret tittelen på emnet litt, etter ønske.

Lenke til kommentar

Her er diverse sitater fra filmjournalen.no om filmen:

 

"Logikk, det er en ting denne filmen mangler"
"Som en apokalyptisk film er dette heller ikke vellykket"
"men den har lagt logikk og intensitet til side for å få plass til klisjeer og et par vellagde men unødvendige scener hvor volden tar overhånd."
" Veldig urealistisk og ulogisk dommedagsfilm. Plottet virker egentlig ganske lite gjennomtenkt."
Dette lokkende konseptet kunne vært utrolig mye bedre gjennomført.

 

WHAT!!??

 

Er det noen andre her som støtter slike utsagn og kan komme med en forklaring?

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg totalt uforstående til de utsagnene der. Filmen var særdeles gjennomført og logikken manglet da ikke (eneste jeg kan sette fingeren på er litt uklarhet rundt hva "terroristene" ville ha Clive Owen til å gjøre til å begynne med, men jeg tror jeg forstod det etter hvert). Urealistisk? Verste jeg har hørt.

 

Sitter her på en bedriten ISDN-linje, men følte at dette var for sjokkerende til å ikke kommentere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...