Gå til innhold

SATA-problem løst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk et problem som kan ha vært dette når jeg installerte windows xp første gangen. Men trodde det var min cd det var noe galt med. Men når jeg tenker etter så hadde jeg jo kopiert inn installasjons filene lokalt først.

 

Men når jeg prøvde en gang til så gikk det bra, har ikke merket noen problemer siden eller....

Lenke til kommentar
Det er ikke første gangen dette er et problem på et nvidia basert hovedkort. Sliter med akurat det samme selv på et Nforce2 basert epox kort. Opplevde aldri dette på mitt tidligere via baserte kort. Men har dette blitt fikset? neeeei.

7526466[/snapback]

 

Jeg vet, og nforce4 hadde problemer med at nettverk-delen korrumperte pakker. (dvs det var vel noe offloading som var i overkant aggresiv). Slike ting irriterer meg, dataintegretet er noe av det viktigste på en PC, jeg er litt lei av at sånne ting slipper igjennom. Jeg hadde gjerne sett et sted med anmeldelser med mer fokus på at ting fungerer og stabilitet, istedet for alle overklokkingsfunksjonene til et hovedkort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er ikke første gangen dette er et problem på et nvidia basert hovedkort. Sliter med akurat det samme selv på et Nforce2 basert epox kort. Opplevde aldri dette på mitt tidligere via baserte kort. Men har dette blitt fikset? neeeei.

7526466[/snapback]

 

Jeg vet, og nforce4 hadde problemer med at nettverk-delen korrumperte pakker. (dvs det var vel noe offloading som var i overkant aggresiv). Slike ting irriterer meg, dataintegretet er noe av det viktigste på en PC, jeg er litt lei av at sånne ting slipper igjennom. Jeg hadde gjerne sett et sted med anmeldelser med mer fokus på at ting fungerer og stabilitet, istedet for alle overklokkingsfunksjonene til et hovedkort.

 

AtW

7526577[/snapback]

 

Helt enig ATW, men hadde det ikke blitt litt kjedelig i lengden? HW-testing med kommunalt tilsnitt frister jo lite ;) Se for dere testen:

 

"Installasjon av XP gikk fint. Dag 1 - stabilt, Dag 2 - stabilt ... Dag 30 - stabilt. Konklusjon - dette er et stabilt hovedkort!"

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Det er ikke første gangen dette er et problem på et nvidia basert hovedkort. Sliter med akurat det samme selv på et Nforce2 basert epox kort. Opplevde aldri dette på mitt tidligere via baserte kort. Men har dette blitt fikset? neeeei.

7526466[/snapback]

 

Jeg vet, og nforce4 hadde problemer med at nettverk-delen korrumperte pakker. (dvs det var vel noe offloading som var i overkant aggresiv). Slike ting irriterer meg, dataintegretet er noe av det viktigste på en PC, jeg er litt lei av at sånne ting slipper igjennom. Jeg hadde gjerne sett et sted med anmeldelser med mer fokus på at ting fungerer og stabilitet, istedet for alle overklokkingsfunksjonene til et hovedkort.

 

AtW

7526577[/snapback]

 

Helt enig ATW, men hadde det ikke blitt litt kjedelig i lengden? HW-testing med kommunalt tilsnitt frister jo lite ;) Se for dere testen:

 

"Installasjon av XP gikk fint. Dag 1 - stabilt, Dag 2 - stabilt ... Dag 30 - stabilt. Konklusjon - dette er et stabilt hovedkort!"

 

*Tronaldo*

7526604[/snapback]

 

Hehe, det er ihvertfall det jeg personlig trenger å vite (jeg vil helst at hovedkortet skal være "kjedelig" i betydningen problemfritt), synes det er mer interessant enn "se vi fikk overklokket 8% med disse minnebrikkene til 4000 kr etter å ha tweaka biosen i 48 timer i strekk", men jeg er kanskje litt utenfor det den vanlige nerd mener her. Jeg synes ihvertfall det er vansklig å få tak i tester som der stabiliteten er grundig sjekket og langt lettere å få tak i tester der man kjører på med klokking. Om bare jeg fant noen sider som gjorde det, så hadde jeg vært fornøyd, så kan alle de andre drive med klokking.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er ikke ekslusivt til EVGA sitt kort. EVGA har fått mesteparten av pressedekninga fordi de rett og slett har flest kort på markedet akkurat nå. Kortet er bygd ut fra nVidia sitt reference design, og har fått gode kritikker hvis man ser bort i fra det nevnte problemet. Jeg har ikke hatt noen SATA problemer på mitt 680i enda, takk og pris for det.

Lenke til kommentar
Dette er ikke ekslusivt til EVGA sitt kort. EVGA har fått mesteparten av pressedekninga fordi de rett og slett har flest kort på markedet akkurat nå. Kortet er bygd ut fra nVidia sitt reference design, og har fått gode kritikker hvis man ser bort i fra det nevnte problemet. Jeg har ikke hatt noen SATA problemer på mitt 680i enda, takk og pris for det.

7527800[/snapback]

 

Føler ikke det gjør saken så mye bedre, snarere tvert imot, det er jo veldig lite gunstig om det er chipsettet sin feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Installerte denne oppdateringen selv om jeg ikke er direkte berørt av dette problemet. Jeg hadde riktignok problemer med at den ene disken min til stadighet ble flagget som "dirty" i chkdsk, men dette løste seg ved å flytte pagefile.sys fra denne disken til en annen.

 

Det jeg har lagt mest merke til at CPU-temperaturen viser 5 grader mindre enn tidligere, mest sannsynlig har en bug ved feil avlesning av CPU-temperatur blitt fikset. Ellers merker jeg stort sett ikke noen andre ting foreløplig.

 

Men der hvor den virkelig store buggen ligger, er i NVIDIA sin programvare. Systemet var konstant ustablit (blåskjerm samt plutselige frys) med nettverksprogramvaren deres installert, og da jeg avinstallerte denne forsvant stabilitetsproblemene mine som dugg for solen. Ja, de kan lage gode grafikkortdrivere, men de bør skjerpe seg på chipset-programvaren sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...