Gå til innhold

Picasa nå på norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt at det kommer norskspråklige versjoner av programmer. Det liker jeg :yes:

 

Men nå er jeg ikke noen fan av Picasa akkurat. Det er faktisk det bildevisningsprogrammet jeg har vært mest misfornøyd de siste årene. Etter å ha sluttet med ACDSee (pga pris) så har jeg prøvd Picasa og to andre programmer (i tillegg til Paint og MS Picture viewer som er rimelig strippet for funksjonalitet). De to andre programmene jeg har testet i det siste er Irfanview og Faststone, der jeg er mest fornøyd med sistnevnte. Faktisk mye mer fornøyd enn jeg har vært med ACDSee. Det finnes dessverre ikke på norsk, men jeg håper det kommer en oversettelse snart.

Lenke til kommentar

Første gang jeg prøvde Picasa mislikte jeg det sterkt, og det tok ikke lang tid før jeg slettet det.

Men jeg ble tipset av en kamerat som er fotograf at Picasa var veldig greit å bruke hvis du har mange bilder du må gjennomgå og ikke så mye tid.

Så jeg lastet det ned igjen for et par uker siden, og bruker det nå veldig mye.

Hvis jeg bare skal rette på bilder går det kjapt og enkelt å gjøre det i Picasa, istedet for å bruke veldig lang tid i Photoshop.

 

Selvsagt velger jeg Photoshop hvis det er snakk om viktigere oppgaver, men til feriebilder og slikt er Picasa suveren.

Lenke til kommentar

Equerm: Jepp, det er brukervennlig hvis man har svært begrensede behov for funksjonalitet. Straks man trenger litt ut over minimumet så sliter man. Da blir redningen Paint om man ikke har andre 3.parts bildeprogrammer innstallert.

 

kjetil_b: Du tenker sikkert på batch-konverteringer. Slike ting er glimrende i det programmet jeg anbefalte. Ikke bare konverterer det batch JPEG-bilder fra kompaktkameraer men også RAW fra speilreflekser, endrer oppløsning, fargeprofiler osv.

Lenke til kommentar
Det er godt at det kommer norskspråklige versjoner av programmer. Det liker jeg :yes:

 

Men nå er jeg ikke noen fan av Picasa akkurat. Det er faktisk det bildevisningsprogrammet jeg har vært mest misfornøyd de siste årene. Etter å ha sluttet med ACDSee (pga pris) så har jeg prøvd Picasa og to andre programmer (i tillegg til Paint og MS Picture viewer som er rimelig strippet for funksjonalitet). De to andre programmene jeg har testet i det siste er Irfanview og Faststone, der jeg er mest fornøyd med sistnevnte. Faktisk mye mer fornøyd enn jeg har vært med ACDSee. Det finnes dessverre ikke på norsk, men jeg håper det kommer en oversettelse snart.

7453791[/snapback]

Enig!

Jeg også bruker Faststone, og har ikke funnet noe bedre (gratisprogram).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...