Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

(Bluecom/Ventelo) Problemer med oppgradering


Anbefalte innlegg

Har hatt endel problemer med Bluecom/Ventelo den siste måneden. jfr tidligere innlegg.Så da jeg fikk mail i dag (Hastighetsendring på samband [ xxxxxxxx ] er nå utført.) fra hastighet 4000/400 til 6000/600, Ble ikke overaskelsen stor da jeg etter forskjellige tester fant ut at hastigheten er nøyaktig den samme som den var før (3825/422).

 

Hva skal jeg gjøre? Å ringe support har jeg gjort ved tidligere sammenheng. De har aldri kunnet/villet hjelpe meg.

nb: har restarta modem og de greia der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ventelo er noe ***** dritt.. bytt leverandør så fort som mulig.. hadde MYE problem med de i sommer.. gjaldt fakturerering og de hadde fakturert meg for mye.. fikk etterhvert sagt opp og de skulle tilbake betale meg 600 kr (etter mange mail+ telefoner fram og tilbake..

 

trodde eg var ferdig med de, men fikk i dag en ny faktura fra de.. står på 600 kr og gjelder tilbakebetaling.. og det er en PURRING der de ber om betaling og truer med inkasso..

 

De kan jo bare prøve seg. eg jobber med inkasso og de har ingen sak.. De purrer rett og slett på sin egen utbetaling til meg..

 

Ringte inn og han på kundesenteret skjønte lite og sa eg kunne se bort fra den så skulle han sjekke opp. ga meg selvsagt ikke med det og forlangte SKRIFTLIG at eg skulle få på mail at eg ikke skyldte de noe som helst.. det skulle eg få, men ennå ikke fått noe..

 

Ringer de i morra.. hvis ikke fakturaen er sletta skal de få høre det :-)

Lenke til kommentar

Hvis de ikke gidder hjelpe meg med å løse mine problem har jeg ikke noe valg en å bytte abn. Litt dumt da jeg både har ip-telefon og bredband fra de. + 3mnd med oppsigelsestid.

Veldig irriterende da mitt problem sikkert lar seg løse av et par tastetrykk (av noen som har peiling)

Lenke til kommentar

Enten så roter du eller så roter ventelo :)

Ser du starter den andre tråden med å si at du ligger på Telenor sentral, nå sier du etterpå at du skal få 6000/600 som er en BlueCom sentral.

 

Eneste jeg vet om på ISPer er at dersom det et Telenor Sentral så kan oppgradering ta noen dager. Er det derimot dem sin egen sentral så kan de omtrent gjøre det med deg på telefonen.

Lenke til kommentar
Enten så roter du eller så roter ventelo :)

Ser du starter den andre tråden med å si at du ligger på Telenor sentral, nå sier du etterpå at du skal få 6000/600 som er en BlueCom sentral.

 

Eneste jeg vet om på ISPer er at dersom det et Telenor Sentral så kan oppgradering ta noen dager. Er det derimot dem sin egen sentral så kan de omtrent gjøre det med deg på telefonen.

7441425[/snapback]

 

Du tar feil der. Bluecom har/skal oppgradere de med telenor sin infrastr. også

se deres hjemmeside

 

I områder uten egen infrastruktur, tilbyr vi følgende bredbånd:

Kapasitet Per måned Per år

1500/300 Kbps 299,- 3588,-

3100/448 Kbps 349,- 4188,-

4100/448 Kbps 419,- 5028,-

6000/600 Kbps 499,- 5988,-

16000/700 Kbps 529,- 6348

Ventelo BlueCom bygger ut fortløpende....

Lenke til kommentar

Hstighetsendring fra Ventelo ordner seg bestandig innen kort tid. Aldri hatt noe problemer med det. Nå har jeg derimot et annet problem: Ganske så ofte går pingen min helt ammokk! Dette skjer stort sett på kveldstid (18-23) da jeg vanligvis koser meg med online gaming. Nå er det slutt på kosen! Har sendt de mail og klaget så får jeg inderlig håpe de fixer biffen!

Lenke til kommentar

nøyaktg det samme her mellom 18-19 til 23-24 er pingen (og hastigheten) helt kokos. Har ringt og skal sende inn et feilmeldingskjema (har en del andre ting).

sps til hwfreak. Hvor i landet bor du? Får du kjørt en normal traceroute (tracert)?

Endret av tovalb
Lenke til kommentar
Hstighetsendring fra Ventelo ordner seg bestandig innen kort tid. Aldri hatt noe problemer med det. Nå har jeg derimot et annet problem: Ganske så ofte går pingen min helt ammokk! Dette skjer stort sett på kveldstid (18-23) da jeg vanligvis koser meg med online gaming. Nå er det slutt på kosen! Har sendt de mail og klaget så får jeg inderlig håpe de fixer biffen!

7446381[/snapback]

Det er jo akkurat denne tiden belastningen på nettet er størst. Spørsmålet er om det er kapasitetsproblemer mellom sentralen og 'internett' eller noe mere lokalt.

Lenke til kommentar
nøyaktg det samme her mellom 18-19 til 23-24 er pingen (og hastigheten) helt kokos. Har ringt og skal sende inn et feilmeldingskjema (har en del andre ting).

sps til hwfreak. Hvor i landet bor du? Får du kjørt en normal traceroute (tracert)?

7446434[/snapback]

 

Bor i Lillehammer.. Nei, tracert er helt rar her også! Ikke fått noe svar fra de i dag heller og jeg akter ikke å sitte flere timer i telefonkø! Snart så jeg ikke gidder mer! Abonnementet går heldigvis ut i januar... Pingen har vært slik hver dag denne uken.. veldig frustrerende! Tipper det er en skokk med andre kunder som har det sånn også, men hvermansen bryr seg jo ikke om ping så. Heldigvis er hastigheten min i orden, men er vel ikke lenge før den også går bananas!!

Lenke til kommentar

Har laget en batchfil som pinger hw.no uendelig og oppgir tidspunkt. Resultatet lagres i et tekstdokument. Skal finne ut nøyaktig når katastrofen inntreffer og opphører!

 

Filen heter pingtime.bat og inneholder følgende:

 

time /t

ping -n 60 hw.no

pingtime

 

kommandoen kjøres slik:

 

pingtime > resultat.txt

Lenke til kommentar

høres bra ut, sitter og skriver en utfyllende feilmeldingsskjema som jeg skal sende til support. Det jeg er litt redd for er at tross min innsats i denne rapporteringen kan jeg godt få til svar (etter mange dager):

Vi kan ikke se noe galt........punktum

da er det over og ut for Ventelo (håper min misstillit kommer til skamme)

Lenke til kommentar

Opplever det samme som OP.

Er en tidligere svært fornøyd Catch-kunde og har lite positivt å si om Ventelo etter at de kjøpte opp denne glimrende linjeleverandøren.

 

Først mistet jeg min faste IP-adresse grunnet at det ikke lenger teknisk sett var mulig å levere denne.

Aner ikke om de er begynt med å kjøre en eller annen form for tunnelering. I hvertfall virker det som om linja ikke takler like mange sesjoner som tidligere. Merker mye mer treighet på linja når jeg laster ned torrents enn jeg gjorde tidligere.

 

Har hatt 2 brudd i kommunikasjonen med sentralen. Sistnevnte strakk seg over 4 dager før de klarte å fikse problemet. Ingen beklagelse og jeg ble opplyst om at man ikke har noen garantier som privatkunde og at man i verste fall måtte kunne tåle en nedetid på 14 dager.

 

Kan legge til at jeg ikke hadde noen problemer overhode med Catch - og de benyttet samme infrastrukturen.

 

Oppgraderte linje mi til 6000/600 men alle mine målinger ligger fortsatt på 4000/400. Anbefaler www.tptest.se for verktøy til å måle hastigheten.

 

Responstiden på supporten er bra - når man først kommer igjennom den lange telefonkøen.

Endret av Norm74
Lenke til kommentar

batchfila kjører fortsatt, men har ikke regisrert noe merkelig.. pingen ligger stabil på 8ms, men tracert er fortsatt like rar:

 

Sporer rute til www.tomshardware.com [66.39.107.248]

over maksimalt 30 hopp:

 

1 8 ms 9 ms 7 ms 193.69.35.1

2 123 ms 126 ms 123 ms www17.tomshardware.com [66.39.107.248]

 

håper det ordner seg for deg tovalb.. hold oss oppdatert om hvordan det går, skal bli interessant å høre hva de har å si til alt dette! Hvis det ikke bedrer seg her, skal jeg få sendt inn et slikt feilskjema. Forhåpentligvis tar de hintet når stadig flere klager.

 

Ellers må jeg si meg enig med Norm74: catch var genialt! Hadde de i 1 år mens jeg bodde på hybel.. Aldri noe bøg..

Lenke til kommentar

oppdatering:

venter enda på tilbakemelding fra ventelo. nettet er det samme. stabilt 3800/430 (skal på papiret ha 6000/600). ca Halve innhastigheten mellom 19-23 (2000/430).

+at pingen går til værs mellom 19-23.

på dagtid/natt er pingen på 12 ms. nå på kveldstid er den...se tracert:

 

Tracing route to hardware.no [194.24.252.207]

over a maximum of 30 hops:

 

1 8 ms 8 ms 7 ms 193.69.143.1

2 71 ms 70 ms 70 ms kappa.hardware.no [194.24.252.207]

 

Trace complete.

 

ser at fram til sentralen ser det greit ut, men videre er det noe rart. Irriterende at eg ikke får skikkelig tracert.

Det er ikke mindre merkelig at hos mine naboer som har telenor er pingen og hastigheten like bra og stabil hele døgnet. Samme sentral, samme linjelengde.

Eneste forskjellen er at jeg har ventelo (på telenor sin infrastruktur!)

 

Så hvis tilbakemeldingen fra Ventelo ikke er positiv så har jeg ikke så mye valg enn å bytte isp (betaler ikke for ei 6000/600 linje for å få det raske her).

 

savner tiden da jeg hadde catch :(

Lenke til kommentar

Ikke bedre her heller, det er faktisk langt verre: De siste par dagene har problemene begynt kl 17 og varer helt til midnatt! Lurer virkelig på hva de driver med! Loggen min viser at pingen har vært over 400ms(!) flere ganger. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å investere i IP-telefon, men nå er jo det utenkelig!

 

Avventer svaret fra Ventelo tovalb. Er ikke det lovende, gidder jeg ikke sende inn feilskjema.. nå er jeg bare dritt lei! Svært skuffende Ventelo, dere har virkelig blitt en lusen ISP i mine øyne. Kommer nok uansett til å si opp mitt abonnement.. De gidder jo ikke svare på mail en gang, samme hvor mange purringer jeg sender!

 

Kan jo nevne at jeg endelig kom gjennom på telefonsupport og det første den "hyggelige" karen gjorde, var å sette meg over. Bare så synd han trykket "feil" og la på i stedet. Skal ikke si om dette var bevisst eller ikke, men han presterte i hvertfall å gjøre meg enda mer forbanna!

Lenke til kommentar

ja det blir faktisk værre fra dag til dag. Han jeg pratet med på support forrige torsdag sa at jeg skulle få tilbakemelding pr sms når dem har sjekket linjeproblematikken min. Han antok det kom til å ta en til to dager. Enten så visste han ikke bedre eller så var det ren løgn. Skal ringe igjen på torsdag når det har gått en uke hvis jeg ikke har fått noen tilbakemelding til da.

Lenke til kommentar

ringte til Bluecom i dag. det han sa var at han kunne se at teknisk hadde mottat feilrapporten jeg sendte, men ikke kunne si når den ble behandlet. Han regnet med 1-4 dager før jeg fikk tilbakemelding. Han kunne se at jeg skulle vært oppgradert til 6000/600 (slik jeg fikk brev om for 14 dager siden) men var ikke blitt det. Han kunne ikke si hvorfor jeg ikke var blitt oppgradert men regnet med at teknisk fant en løsning på det.

Nå har linjen min helt stabil på 3800/430 og fin ping siden søndag så jeg har tålmodighet å vente litt til. Stabiliteten og pingen er det som er viktigst for meg.

Håper ikke det er noe midlertidlig som du HWFreak nevnte i en annen post.

Da er det bare å vente hva som skjer videre i hastighets- og TracertMysteriet

 

To be continued..........

Lenke til kommentar

er alltid stress med ventelo.

Når det først funker, så funker det bra, men hvis det er det minste krøll på linja, så skjærer alt seg.

Sisst gang ventelo hadde oppgradering av linja, fikk vi oppgraderingen i høst... bedre seint enn aldri :p

 

Har de nedetider på linja som følge av oppgraderinger i sentralen får man ingen beskjed om det, mens derimot NGT sier ifra flere ganger og på mange måter til sine kunder, mens vi stakkars ventelo kunder sitter med noe viktig på nett, og poff, så har du ikke nett, og blir til slutt ståendes og kjefte på en i telefonen hos ventelo som egentlig ikke har skylda, men som får den...

 

Men det har jo ikke alltid vert slik...

Husker vi fikk bredbånd, vi bor litt langt unna sentralen, og bluecom var den eneste ISP-en som var villig til å gi oss bredbånd. Det var litt krøll i starten med stabilitet osv, men det ble ordna, og kundeservicen var helt på topp, var så vidt du selv fikk legge på før problemet var fikset.

Var også en gang da de ringte meg hver dag i ei uke for å høre om linja mi fremdeles var stabil. Men nå ser det ut som om de har glemt hvordan det gjøres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...