Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

(Bluecom/Ventelo) Problemer med oppgradering


Anbefalte innlegg

Oppgraderte linje mi til 6000/600 men alle mine målinger ligger fortsatt på 4000/400. Anbefaler www.tptest.se for verktøy til å måle hastigheten.

7451693[/snapback]

tror ikke den er helt god...

sitter med en grom linje på godt over 40 ut og inn nå...

jeg får beskjed om at jeg har 0,8Mbits linje :p

Mindre enn jeg har hjemme det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare henge meg på, og si at jeg savner catch. Overgangen fra catch til bluecom var til å leve med, når ventelo kom inn ble det bare rør.

Jeg fikk denne mailen fra dem:

"Planlagte endringer i Ventelos nett - referansenr: 364683"

Er det meningen at jeg skal skjønne sånn helt uten videre hva den mailen betyr? Ja mener support, uansett så forsvant internett dagen etter, klarte omsider å finne ut at de tok fra meg IP-adressen min og fikk dynamisk IP, etter dette så har nettet vært utrolig ustabilt, kommer ikke inn på min side på ventelos hjemmeside etc.

Nå har nettet vært nede siden søndag, etter å ha ringt support så konstanterte kisen der at feilen lå på ventelos nett, og at han skulle få en tekniker til å se på det, men jeg måtte regne med å bli belastet 1500,- for det.

Tror jeg skal begynne i den bransjen, høres lukrativt ut å lage feil, og fakturere kunden for det.

Lenke til kommentar

Oppgraderte linje mi til 6000/600 men alle mine målinger ligger fortsatt på 4000/400. Anbefaler www.tptest.se for verktøy til å måle hastigheten.

7451693[/snapback]

tror ikke den er helt god...

sitter med en grom linje på godt over 40 ut og inn nå...

jeg får beskjed om at jeg har 0,8Mbits linje :p

Mindre enn jeg har hjemme det...

7499406[/snapback]

 

Mye mulig du går via en proxy da de predefinerte destinasjonene er url'er. Ren 40/40 (mbit?) burde gi bedre resultater.

 

Har brukt programmet i en årrekke og alltid hatt gode målinger.

 

Tilbake til Ventelo.

 

Har ikke begynt å krangle om båndbredde enda da jeg bare krysser fingrene for at de klarer å få ting stabilt. E-post svarer de som noen tidligere nevnte ikke på og i likhet med andre leverandører er det vanskelig å komme nettverkskompetent personell i tale.

 

Angående å bli økonomisk belasted for utsendt teknikker er det vel ofte vanlig å ta en deal på at om det er din feil betaler du, men viser det seg å være leverandøren sin feil så dekker de det.

Lenke til kommentar

På Ventelo/bluecom sin hjemmeside stod det at det var problemer i Oslo området.

Dette var mandag 11 des. Den feilen skal nå være rettet.

 

Og ja, jeg falt ut av nett Mandag 11 og kom ikke inn igjen, selv uten utallige restartinger osv.

Jeg ringte support og da ble det fikset med en gang.

 

Nå er jeg lykkelig på nett med ADSL2.

Jeg er 1400m fra sentralen og får 15 mbit i hastighet på det meste.

Stort sett ligger jeg på 11-14 mbit.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

oppdatering. fikk melding fra ventelo at "Hei, har sendt deg et nytt modem, splitter og kabler. skulle det forstastt være problemer ta kontakt......"

Skjønner ikke hvordan det skal kunne løse problemene mine. Men nå skal det sies at linjen har vært helt stabil med tanke på ping. Hastigheten er fremdeles 3800/430 som egentlig skal være 6000/600, men har vært helt stabil i 2-3 uker nå. ip-adapteret er rimeli stabilt men må restartes et par ganger i uken.

Mottok det nye modemet og som jeg trodde ble det ingen endring i hastigheten.

Tror egentlig at hastigheten aldri er blitt endret til 6000/600.

Får ta en telefon til ut på nyåret.

Endret av tovalb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...