Gå til innhold

Telenor og WoW


Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg med Telenor som sliter med høy latency (300-600) når de spiller WoW? Fra tidlig på dagen til rundt kl 2 er latencyen rundt 100, men ut over kvelden går den opp til rundt 400-500. Dette suger, siden jeg ikke kan spille 100% i dueller osv.

 

 

Snaga

Level 60 mage

Sylvanas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her. Går greit med norske servere i spill/nettsider (speedometeret på HW og itavisen gir meg den hastigheten jeg skal ha), men det virker som om tilkobling til utenlandske servere er fucka. Skjedde for en tid tilbake, bare mye verre.

 

Det som da er underlig er at noen får det, og noen ikke. Har selv Canal Digital, men det er jo Stjelehor in disguise.

Lenke til kommentar
Samme her. Går greit med norske servere i spill/nettsider (speedometeret på HW og itavisen gir meg den hastigheten jeg skal ha), men det virker som om tilkobling til utenlandske servere er fucka. Skjedde for en tid tilbake, bare mye verre.

 

Det som da er underlig er at noen får det, og noen ikke. Har selv Canal Digital, men det er jo Stjelehor in disguise.

7400942[/snapback]

ms og båndbredde blir som å sammenligne bensin motorer og disel motorer.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Samme her. Går greit med norske servere i spill/nettsider (speedometeret på HW og itavisen gir meg den hastigheten jeg skal ha), men det virker som om tilkobling til utenlandske servere er fucka. Skjedde for en tid tilbake, bare mye verre.

 

Det som da er underlig er at noen får det, og noen ikke. Har selv Canal Digital, men det er jo Stjelehor in disguise.

7400942[/snapback]

ms og båndbredde blir som å sammenligne bensin motorer og disel motorer.

7401113[/snapback]

 

:roll:

Lenke til kommentar
Problemet ligger tydeligvis hos Telia. Halve Europa virker som har det samme problemet, så feilen ligger nok ikke hos Telenor denne gangen...

7401553[/snapback]

 

Feilen har aldri vært hos Telenor. Men fordi Telenor og Telia er partnere, benytter Telenor seg av Telia sine linjer for å route oss ut til Europa. Fordi så mange spiller WoW, så er det litt routing-problemer; Telia er klar over disse, men gidder ikke gjøre noe med det før Blizzard/Vivendi betaler dem for å gjøre det.

 

Kort og godt, grådige svensker ødelegger spillopplevelsen for maaange av oss...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tråd om dette oppe for en ukes tid siden, og trodde det ble ordnet da min høye latency plutslieg forsvant... I dag er den tilbake, og jeg hadde nettopp stabil latency rundt 2000ms (ja, to TUSEN) :(

 

Sitter med NGT, tracert avslører at problemene sannsynligvis oppstør først hos Telias routing-noder.

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, og dette gjør meg rett og slett sur og grinete, fordi jeg vet at det sannsynligvis ikke er noe jeg kan gjøre annet enn å finne meg i at min spillopplevelse ødelegges! Dette er værre enn grinding-bots!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke Telenor men har fortsatt massivt lag.

Har sliti med det i en periode nå. Var kanskje bra i en tre fire dager for ca en uke siden, før og etter det som sagt jævelig lag.

 

NGT målt hastighet 1747ned 374opp.

WOW latency under måling 712

 

Stort sett samme tall hver eneste måling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...