Gå til innhold

Hjelp, 0% på bittorent som seedes!


Evelen

Anbefalte innlegg

Hei!, har lastet opp en torrent nå, men det står at jeg seeder 0,0% av denn.

Prøvd med både bitlord og bitcomet, i forige uke hadde jeg samme prob, hvalp og bytte til bitlord.

Hva kan være problemet?

hva skal jeg gjøre?

Her ser dere, 0,0%

Målmappen er helt rett, men alikavel tror programmet at jeg ha 0,0%:( manuel hach-sjekk er g deaktivert :no:

 

utennavnul4.gif

Hva skal jeg gjøre``?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kanskje en firewall eller router med NAT ? Hvis svaret er ja, er torrenten din mest sannsynlig usynlig for den verdenen som befinner seg utenfor routeren din.

 

De portene som ditt bittorrent program må åpnes i brannmuren. I tillegg må de samme portene omdirrigeres i din router.

 

Eksempelet er gjelder spesielt for Azureus, da det er dette jeg bruker. Mesteparten kan og brukes på andre bittorrent klienter.

 

1) Velg at din bittorrentklient skal bruke en ledig port, f.eks. 65001

2) Åpne port 65001 for UDP og TCP i brannmuren

3) Omdirriger portene i din router, slik at alle TCP og UDP henvendelser til port 65001 til din router sendes til port 65001 på din interne IP

 

Har du NAT, har du to IPadresser å forholde deg til: Den ene er ekstert, og kan f.eks. være 85.200.65.134. Den andre er intern og brukes av routeren din. Denne adressen begynner som regel på 192.168 eller 10.0.

Lenke til kommentar

Nei, du må bruke en ledig port. Bruker du samme port som messenger blir det kræsj. Se for deg at IPadressen din er adressen til en boligblokk. Portnummerene er da leilighetsnumrene i blokken.

 

Postbudet må vite hvilken dør han skal levere pakken på, og dersom det er feil person som åpner døren så snur postbudet ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...