Gå til innhold

Rapport fra Elektro World i Lillestrøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har vært en tur innom Elkjøp sitt svar på Expert sin årlige messe, Elektrofil. Her stiller produsenter ut det de har av krydder og flere gode varer selges til enda bedre priser.

Savner noe tilbakemelding om hva Pentax driver med... De hadde visst med seg en (preproduksjons-)modell av K10D, og er mye mer spennende enn gammelt nytt om Nikon-objektiver og TV-er fra Elkjøp...
Lenke til kommentar
Vi har vært en tur innom Elkjøp sitt svar på Expert sin årlige messe, Elektrofil. Her stiller produsenter ut det de har av krydder og flere gode varer selges til enda bedre priser.

Savner noe tilbakemelding om hva Pentax driver med... De hadde visst med seg en (preproduksjons-)modell av K10D, og er mye mer spennende enn gammelt nytt om Nikon-objektiver og TV-er fra Elkjøp...

7066910[/snapback]

 

Du glemmer vist at det er hos Akam du leser dette. Akam skriver heller om gamle nyheter enn om nye modeller fra Pentax :-)

Lenke til kommentar

Tja, nå er vel ikke akkurat salgsmessen til Elkjøp noen nyhet i seg selv heller akkurat. Det er jo ikke annet enn en real reklame og salgs jippo hele greia. Hvilke verdensnyheter kan man forvente å finne på et sånt sted?

Hadde det enda vært en messe som elektronikkforbundet eller andre bransjeorganisasjoner hadde samlet seg om hadde det vært greit, men å vie plass til en salgsmesse for en enkelt kjede blir for meg helt feil.

Lenke til kommentar
Tja, nå er vel ikke akkurat salgsmessen til Elkjøp noen nyhet i seg selv heller akkurat. Det er jo ikke annet enn en real reklame og salgs jippo hele greia. Hvilke verdensnyheter kan man forvente å finne på et sånt sted?

Nå var både Olympus, Pentax og Nikon representert med en del utstyr, bl.a. hadde Pentax med seg en pre-produksjonsutgave av K10D (i følge Anew), og sånne ting hadde vært interessant om Akam tok seg bryet med å sjekke ut. At Nikon viste frem 200mm f/2 VR er egentlig mindre interessant, selv om det er et heftig objektiv...
Lenke til kommentar

Poenget er tatt.

 

Selv om dette bare var en slags stemingsrapport skal vi være flinkere til å undersøke slike saker på forhånd. :)

 

I Januar går en fagmesse av stabelen i Oslo Spektrum som jeg planlegger å være mye på. Dere kan jo begynne å tenke på hva dere vil se mer av der. Litt tidlig kanskje men... ;)

 

http://www.llb.no/index.php?cat=18764

Lenke til kommentar

Var en tur innom messen på lørdag. Må si jeg ble skuffet over innholdet. Noen nyheter var det ikke, og heller ikke noe særlig data relaterte produkter. :no:

Tv, HiFi og kamera.. Jo artig det og, men det er det samme de har på Elkjøp.

Noen savnede nyheter: Om noen få år kommer det digitale bakkenettet, kanskje noe info og intrykk fra dette hadde vært artig å få med seg..

Alt i alt føler jeg at jeg betalte 125kr for å komme inn på¨en elkjøp butikk på sterioder.

:( Gadd ikke kjøpe noe, siden jeg vet at mange ting, kan kjøpes billigere ved å bruke en kveld på nettbutikkene. Aldri mer Elkjøpmesse på meg!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Først - tven hadde førpris 14995,- :).

 

Av ting man kunne kjøpe der var det kanskje mye av det samme som elkjøp selger - men om man gikk det for å se og for å LÆRE - ja da var det mye bra.

 

Alle standsene hadde folk fra de ulike produsentene som kunne svare på ting, nikon hadde utrolig mye bra om foto, og det var veldig mange demonstrasjoner og foredrag om ting.

 

Ellers var hifi-center-kjeden, hifiklubben og bang og olufsen der..disse tviler jeg på hadde samme varer som elkjøp ;).

 

Så - hva man ønsker å få ut av messen avgjør om man blir fornøyd. Om man ønsker at man skal ha bredere utvalg enn en nettbutikk og til lavere priser - så finnes det ingen slik messe, da elektromesser har hovedfokus på å SE, og å LÆRE.

 

Så er det selvfølgelig salg av et smalere antall messeprisprodukter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...