Gå til innhold

disk.tråd for"hvilken distro passer for meg?"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt usikker på om jeg forstår hva du mener lomz ...

 

mener du at linkene til infosidene som kommer i innleggende også skal linkes i første tråd ?

eller bommer jeg styggt nå ?

isåfall kan jeg gjøre det , men jeg gjør det kun i denne tråden, det betyr at du må skrive mer og utfyllende og i riktig tråd for å få linkene dine der :-)

Lenke til kommentar

ok tror nå jeg skjønte hva du mente :blush: og det skal du få ! etterhvert som innleggende kommer inn så skal jeg lage linkeliste i GNU/linux delen .

stigfjel er trådstarter på BSD siden , så der får det bli hans sak !

 

 

ja selvfølgelig når jeg er ferdig med å tenke helt feil så ..... :dribble: et lite øyeblikk nå ...

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Om Fedora Core 6

Skrivebordsmiljøet er Gnome som standard... Men det er inget problem å laste ned Xfce4 eller KDE fra standard repo.

 

Denne bør vel omformuleres litt, eller utdypes. KDE og Xfce (hvis jeg husker rett) ligger med på installasjonsdvd'en, og kan byttes ut under installasjonen. Så det er ikke nødvendig og installere Gnome først, for så og laste ned og installere noe annet etterpå.

Lenke til kommentar

Du burde kansje ta med at Arch er ganske mye basert på idealene bak Slackware og er ganske lik dne distroen, det eneste Arch har til felles med Gentoo er at den optimert, ingen ting annet.

Kansje også nevne at Arch er ment for avanserte bruker pga modularisert acpi osv, og pakkene er ikke i tgz kompersjons format, de er i gz formatet, du burde kansje nevne som ulempe at Arch er veldig eksperimentel som kan føre til at den blir ustabil i ny og ne, og at det kommer så mange oppdateringer at hvis mann ikke oppdaterer på en uke kan mann risikere å oppgradere absolutt hele systemet.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...