Gå til innhold

Quadro Plex 1000 fra NVIDIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende løsning. Tøft at den også kan brukes i et SLI oppsett.

Jeg har etter AMD/ATi fusjonen tenkt mye på nVidias mulige fremtid.

Etter som svært mange analytikere og forstå_seg_på-ere regner med at dedikerte grafikk kort vil forsvinne og CPU/GPU hybridene vil ta over x86 markedet innen 5-6 år, kan en sette spørsmålstegn ved nVidias fortsatte eksistens. Vel lager de også brikkesett, men vil sjefene være tilfreds med å bli "degradert" til kun dette markedet?

 

Jeg ser en mulighet for nVidia å slå seg inn på markedet for tyngre grafikk løsninger, også *nix delen. Quadro serien er vel markedsleder. nVidia har etterhvert fått god *nix kompetanse på driversiden. Nå kommer de med Quadro Plex 1000.

 

Jeg ville ikke bli overrasket om nVidia forsøker å bli noe opp mot vår tids SGI etterhvert.

 

---

 

Appropo Quadro Plex 1000s SLI muligheter, kan ikke la være.

 

ZOMG!!1! Tenk deg å spille HL2 på Quadro Plex 1000 SLI a! 1337

:grin:

Lenke til kommentar
Spennende løsning. Tøft at den også kan brukes i et SLI oppsett.

Jeg har etter AMD/ATi fusjonen tenkt mye på nVidias mulige fremtid.

Etter som svært mange analytikere og forstå_seg_på-ere regner med at dedikerte grafikk kort vil forsvinne og CPU/GPU hybridene vil ta over x86 markedet innen 5-6 år, kan en sette spørsmålstegn ved nVidias fortsatte eksistens. Vel lager de også brikkesett, men vil sjefene være tilfreds med å bli "degradert" til kun dette markedet?

 

Jeg ser en mulighet for nVidia å slå seg inn på markedet for tyngre grafikk løsninger, også *nix delen. Quadro serien er vel markedsleder. nVidia har etterhvert fått god *nix kompetanse på driversiden. Nå kommer de med Quadro Plex 1000.

 

Jeg ville ikke bli overrasket om nVidia forsøker å bli noe opp mot vår tids SGI etterhvert.

 

---

 

Appropo Quadro Plex 1000s SLI muligheter, kan ikke la være.

 

ZOMG!!1! Tenk deg å spille HL2 på Quadro Plex 1000 SLI a! 1337

:grin:

6607909[/snapback]

 

Virker som de ønsker å konkurere på tyngere grafikk ja, også med fordelen at dette virker i et pc trolig også intel mac miliø.

Dette er etter det jeg forstår fire Quadro kort i sli men de er koblet til et egen kort inne i den boksen og de bruker et interface kort i pci-e plassen som bare sender pci-e dataene.

Noen tanker slår meg med en gang, kan du bruke flere kort som 8 eller 16 når du ikke er avhengig av pci-e spor på hovedkortet?

Må programvaren støtte sli? Kan tenke meg at der vil være et problem.

Regner også med at denne teknologien kommer til forbruker markedet snart.

 

Når det gjelder gpu integrert på cpu brikken er jeg skeptisk. Gpu jobber veldig uavhengig av cpu, hvis ikke ville integret grafikk med gpu på north bridge hatt store fordeler pga mindre forsikelse av å måtte gå via pci-e.

 

Hadde nok vært lurer å lagt til flere kjerner eller mer cache på cpu og behldt gpu på eget kort eller northbridge.

 

Det som kan sje er at man legger inn mer funksjonalitet for å behandle masse data som de 8 små prosessorene i cell. De kan brukes til å rendre grafikk men også behandle video og annen tung databehandling som prosesserer veldig mye data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...