Gå til innhold

Kaller tilbake batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste spesielle med Apple er vel at dette er tredje gang det skjer på to år. Jeg vil heller si at dette er negativt i forhold til Apple og det kan jo virke som om andre produsenter har bedre kvalitetssjekk.

 

http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/...batterier/28154

http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/...batterier/16145

http://www.hardware.no/nyheter//apple_tilb...k_maskiner/9485

Lenke til kommentar

TV Østfold hadde en sak om den og.

 

Men makan, skulle likt å hatt like store oppslag hver gang en ikke-mac maskin tar fyr eller eksploderer. Det blir litt som hver gang sikkerhetshull i OSX oppdages, det slås stort opp i nettavisene. Hadde man skrevet en artikkel hver gang det ble funnet ett sikkerhetshull i Windows eller IE hadde man jo ikke hatt plass til annet.

Lenke til kommentar

Gidd å dra dette inn på en sak om MAC vs vanlige pc'er..? Det har vært oppslag tidligere på vanlige pc'er som eksploderer og jeg tviler på at media henger ut Apple her.. Er bra at Apple tilbakekaller batteriene for enkelte typer kan jo være livsfarlige! Har sett flere videoer på youtube og det er ikke noe pinglete fyrverkerishow disse batteriene kan lage! Kom med sikre batterier sier nå bare jeg :) Og til dere som har begynt å få et litt slitt batteri er jo dette bare en finfin ting!

 

- hsds

Lenke til kommentar

Si meg har dere leste artikkelen FFS?

De tilbakekaller batterien for at de yter for dårlig, ikke for at de er farlige. detter gjelder 15" Macbook Pro. Altså den flett nye intelsaken.

 

Maskina som gikk opp i røyk er en G4 12" Powerbook. De har særdeles lite med hverandre å gjøre. STAY ON TOPIC!

 

Jeg syns det er flott at Apple gjør dette og det skulle bare mangle egentlig.

 

edit: legge til et par ord her og der.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
TV Østfold hadde en sak om den og.

 

Men makan, skulle likt å hatt like store oppslag hver gang en ikke-mac maskin tar fyr eller eksploderer. Det blir litt som hver gang sikkerhetshull i OSX oppdages, det slås stort opp i nettavisene. Hadde man skrevet en artikkel hver gang det ble funnet ett sikkerhetshull i Windows eller IE hadde man jo ikke hatt plass til annet.

6612032[/snapback]

 

Noe av grunden til at Apple blir hengt ut på den måten er fordi de påstår at de ikke har sikkerhetshull, de mener også at pcene dems er overlegene over alle andre pcer. Mår de kommer med slike påstander er det bare rett og rimelig at de får noen smekk over fingrene.

 

Angående det med at de dekker mer av de brennde macene, hvor stor anndel av pcparken i værden er macer og hvor stor anndel er vanelige pcer? Ja det er flest vanelige pcer som tar fyr, men det har noe med hvor mange det er av dem. Desuten er det lettere for en leser og huske at et mac tok fyr enn en dell først, så en Ibm osv.

Lenke til kommentar
TV Østfold hadde en sak om den og.

 

Men makan, skulle likt å hatt like store oppslag hver gang en ikke-mac maskin tar fyr eller eksploderer. Det blir litt som hver gang sikkerhetshull i OSX oppdages, det slås stort opp i nettavisene. Hadde man skrevet en artikkel hver gang det ble funnet ett sikkerhetshull i Windows eller IE hadde man jo ikke hatt plass til annet.

6612032[/snapback]

Nå er vel ikke dette noe stort oppslag i forhold til den Dell-maskina som gikk i lufta på en konferanse i Japan for noen uker tilbake og har fått oppslag i media over hele verden.

 

Apropos pressedekningen av sikkerhetshull og microsoft:

Nye Windows-oppdateringer underveis - Skal tette kritiske hull

 

De tilbakekaller batterien for at de yter for dårlig, ikke for at de er farlige. detter gjelder 15" Macbook Pro. Altså den flett nye intelsaken. Maskina som gikk opp i røyk er en G4 12" Powerbook. De har særdeles lite med hverandre å gjøre. STAY ON TOPIC!

6612199[/snapback]

Jeg leste artikkelen ja. Den handlet om Apple og batterier. Noe diskusjonen har handlet om hele tiden med unntak av han som syntes at apple ble hengt ut og savnet at andre også skulle bli hengt ut på samme måte. Jeg vet hvordan apple har brukt å legge en demper på tabber før og tok derfor påstanden deres med at dette ikke har noe med sikkerhet å gjøre med en stor klype salt. LiIon-batterier ER farlige uansett hvilken maskin de sitter i. At der dukket opp en Apple-maskin som gikk i lufta kort tid etterpå er bare med på å forsterke misstanken om at "batteriytelse" ikke var den egentlige grunnen for tilbakekaldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...