LarsP Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Har bestilt en par saker hos en bedrift og skal betale via nettbank (og dermed slippe gebyr for VISA-tjenester). Hva og hvordan skal jeg fylle det ut i nettbanken. Et skjermbilde hadde vært meget behjepelig. Informasjonen jeg fikk fra selskapet: Aksjeselskapnavn - Butikknavn Gateadresse Postnummer Sted Konto: xxxxxxxxxx Bank: Navn på bank Noen som kan hjelpe?
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du fyller inn kontonummer, KID, og beløp. Det er alle feltene som banken og mottaker trenger for å identifisere overføringen. Du kan naturligvis fylle inn Mottakers navn og adresse, for din egen del. Skjermbilde? Bare å fylle ut. Hvilken butikk gir forbrukerne gebyr for å betale med VISA/Mastercard? Det er ikke lov ihht. kortselskapenes krav.
LarsP Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Har ikke fått noen KID-nr. Det er nettopp det som forvirrer meg. Det er visstnok gebyr (VISA - 3%) på kjøp over 10 000,-.
PlatinumFlyer Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Du trenger jo ikke KID-nummer, hvis butikken ikke har så mange som betaler over nettbank er det kein problem å ta det på navene(og beløpet). Ville skrevet navn, eventuelt brukernavn hos aktuelle butikk, i "melding til mottager"-feltet. Endret 30. juli 2006 av JoachimR
LarsP Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Det ordnet seg. Måtte bare manne meg opp til å faktisk gjennomføre hele betalingen.
PlatinumFlyer Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du?? Norsk butikk? Er det butikken som krever inn VISA-gebyr? I såfall kan du ta kontakt med VISA(event. Teller AS) og gi dem beskjed. Det har de ikke lov til!
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Siden han har norsk kontonummer er det norsk butikk. Ellers ville han brukt et SWIFT kontonummer. Og nei; dette gebyret har vi konstatert er ulovlig.
the_lynx Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Er du sikker på at det ikke er lov å ta gebyr ved betaling med VISA? For det gjør Noextras også når jeg skal fylle opp ringekontoen min. Da koster det 4 kr ekstra for å bruke VISA kontra betaling via nettbank...
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Vi må skille mellom ulike produkter og tjenester, og dette skillet overlater jeg til kortleverandørene/bankene. Men fysiske varer som du kan kjøpe i butikken er det ikke lov til å ta gebyr for å betale med VISA/Mastercard. Ingen arresterer kassereren, men kortleverandøren bryter tjenestevilkårene til VISA/Mastercard. Når det gjelder virtuelle tjenester kan det være at de ikke har like regler. Eller om det gjelder å flytte penger, slik som du nevner; å flytte fra kredittkort til mobiltelefon. Her er det ingen fysisk vare, og ikke noen fysisk butikk heller.
Anbefalte innlegg