Gå til innhold

AMD 64 X2 5000+ eller Intel Core2duo E6600?


Anbefalte innlegg

Hei :D

 

Står fast i valg av prosessor og lurer derfor på HVA som er best. Valget står mellom Intel Core2Duo E6600 og AMD athlon 64 X2 5000+. Føler at hovedkortene til Conroe ikke er helt "ferdige", mens AMD AM2 hk er bedre tilpasset. Lurer også på om jeg har klart å finne riktig hk til prosessor.

 

Mitt oppsett er som følger:

 

Intel

AMD

 

Noen forslag til hvilket oppsett jeg burde gå for?

 

Takker på forhånd! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier så er AMD litt bedre etablert med AM2-sokkelen sin enn Intel er med sine Core 2 Duo-prosessorer, men tidlige tester viser at det spiller liten rolle hva du velger hvis du ikke overklokker.

 

Nå kommer nForce 590 til Intel også hvert øyeblikk, og da vil det virkelig vise seg, da det er samme plattform.

 

Velg akkurat hva du selv føler for. Om få dager sitter jeg med en rigg av hver sort og da skal jeg heller gi beskjed hva jeg føler.

Lenke til kommentar
Som du sier så er AMD litt bedre etablert med AM2-sokkelen sin enn Intel er med sine Core 2 Duo-prosessorer, men tidlige tester viser at det spiller liten rolle hva du velger hvis du ikke overklokker.

6542379[/snapback]

 

Nå er vel AM2 en nyere sokkel en intel sin 775 sokkel så hvor riktig det er vet jeg ikke. Men som Mr.SS sier ville jeg ventet på E6600.

Lenke til kommentar

Hey, takk for kjappe svar! :thumbup:

 

Kommer ikke til å gå til innkjøp før midten av august, så satser på at jeg har funnet ut hva jeg går for. Bra hvis du kan gi beskjed oysfaerg! morro å høre resultatet! :D Uansett hva jeg går for tror jeg ikke at jeg blir skuffet. Blir det Intel må man vel overklokke littegranne muligens :hmm: Har jo også slått AMD i de fleste tester :)

Lenke til kommentar
Som du sier så er AMD litt bedre etablert med AM2-sokkelen sin enn Intel er med sine Core 2 Duo-prosessorer, men tidlige tester viser at det spiller liten rolle hva du velger hvis du ikke overklokker.

6542379[/snapback]

 

Nå er vel AM2 en nyere sokkel en intel sin 775 sokkel så hvor riktig det er vet jeg ikke. Men som Mr.SS sier ville jeg ventet på E6600.

6542873[/snapback]

 

Les denne som kjaks posten i en annen tråd her i forumet:

 

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797&p=14

 

Er testet med endel forskjellige HK, og det viser seg at disse ikke er helt optimale mtp på Conroe helt enda, spess mtp klokking.

Endret av vembi
Lenke til kommentar
Som du sier så er AMD litt bedre etablert med AM2-sokkelen sin enn Intel er med sine Core 2 Duo-prosessorer, men tidlige tester viser at det spiller liten rolle hva du velger hvis du ikke overklokker.

6542379[/snapback]

 

Nå er vel AM2 en nyere sokkel en intel sin 775 sokkel så hvor riktig det er vet jeg ikke. Men som Mr.SS sier ville jeg ventet på E6600.

6542873[/snapback]

 

Riktig det, men AM2-CPU'ene er direkte overført fra S939, så det finnes ytterst få arkitektuelle forandringer annet enn DDR2-støtte.

 

En fordel med AM2 sokkel er at det sies at du vil kunne kjøre AM3 CPU på AM2 kort.

6543241[/snapback]

 

Riktig det, da DDR2 og DDR3 er så og si same shit different wrapping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...