Gå til innhold

Tundra 1032X -Et godt kjøp?- 9.000,-


Anbefalte innlegg

Skal ha meg en rimlig allaround lapp...

 

Thundra får hederlig omtale der jeg har lest og til pen pris. Sitter og vurderer om jeg skal klikke på "bestill" oss psdata og gå for den...

link

http://psdata.no/ps.asp?it=128676

 

 

Så innspill og oppsumeringer om hva som er bra/negativt med denne settes pris på.

 

Den vil bli mest brukt til internett og litt enlere jobb relaterte oppgaver. Men at den kan kjører spill sånn generelt greit nok er et pluss (spiller dog ikke så ofte...)

 

Skjerm er viktig for meg. dvs. at den funker greit med litt dagslys etc. Og at den har et godt keybord til skriving (sikkert litt smakssak dette da men..).

 

 

Så, skal jeg gå for denne til drøye 9 store lapper?? :hmm:

 

:w00t:

 

 

 

Edit: (*trøtt!, fixe litt...)

 

Edit pris: prisen er nå ned juster til 8495,- oss psdata for denne. Er vel kun for å få en markeds veiledene pris. dataverden er jo kjapp når det kommer til pris... ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sett litt på denne nå, har akkurat solgt mac så nå vil jeg ha en bærbar som jeg kan spille litt på :)

 

Bor rett ved psdata så tror jeg kommer til å "hente" meg en slik når jeg får pengene for mac'n :)

 

Hvordan kan denne sammenlignes med en stasjonær pc med xp2400, 512ram og radeon 9700 non-pro kort?

Lenke til kommentar

Prøver å finne en produsent til tundra laptopene, men finner ikke! Noen som vet?

 

Tenkte jeg skulle finne hjemmesiden til fabrikanten og se om de hadde manuler som kan lastes ned og detalje info på maskinen... ;)

 

Edit: lurte bla. på om det er 2x512 eller en 1 GB brikke (i tilfelle 1gb brikkke så lurer jeg på om det da er et til minne spor/sokkel...?)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Den støyer bittelitt mer enn min gamle Aopen 1557 GLS, men det er ikke slitsomt, men bare glem å ha denne oppå dyna. Da smelter den siden den har luftinntak under. Enterknappen og Fn-knappen er heeeeelt feil på dette tastaturet. Sikkert en vanesak, men entertasten er like liten som backspace. Fn-knappen MÅ være mellom Ctrl og windows-tasten. Den er plutselig der Ctrl skal være. Driverene til laptop-skjermkort er noe herk. Med denne er det ikke noe unntak. Faktisk er driverne til laptoper med ati-skjermkort bedre siden man kan bruke omega-driverne, men de er jo et år gamle for nVidia. Håper fyren som står bak omega-driverne lager en ny driverpakke snart for nVidia.

 

Skjermen har kanskje litt liten oppløsning. Batteriet virker av laber kvalitet, men så bruker jeg beta-programvare for å lese av batteridata også da! Gjevnt over er dette litt mer enn det man betaler for. Dog litt pussig at den bygger på sonoma, men bruker DDR-333. Skulle tro den støtta DDR-2.

 

Løp å kjøp hvis dere overlevde kritikken min! Det er et bra kjøp.

 

Må legge til at brenneren brenner ikke raskere enn 2x på DVD-RW. Jeg holdt på å dø av aggresjon. Må finne en oppdatering sånn at jeg i allefall får 4x!

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en link til en side med oppdaterte drivere, bios osv? Det at den er levert med en giga med ram, er jo vel og bra, men ikke når den kommer med 2x512 og ikke med en giga brikke. Gjør det dyrt å oppgradere til to giga med ram. Men det er vel litt derfor den kan selges så billig. Ser jo at hvis man skal bygge/komponere med komponentene selv, med 2Ghz prosessor og ram, kommer man fort opp i 14000 tusen.

Lenke til kommentar

tror jag skal selge ramen og kjøpe 2 stk på 1gb. Men må først få sakene i hus da!

 

Joda er klar ober at alt ikke bare er superduper til en 9000 laptop. Men virker som noe av det bedre i den prisklasse.

 

Tiden vil vise for min del. Har hatt samme laptop i 7 år nå (P450mhz 128mb ram osv..) så blir nok uannsett som himmel for min del.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...