Gå til innhold

ATI Radeon 9700 del 1


Anbefalte innlegg

Vi ser på noe av det råeste du får på skjermkortmarkedet i dag - ATi Radeon 9700 Pro.

 

Dette er del 1 av testingen - kortet er nå i "trygg" forvaring hos Lars og Kjell Erik. Når de har drept det - eller forsøkt i alle fall - vil det gis til den heldige vinneren av kronerulleringen.

 

Artikelen finner du her.

 

Mvh. Vidar Fagerjord, daglig leder ved http://www.overklokking.no

 

 

 

_________________

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-10-04 23:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy søren nå er jeg spent! Nesten litt urettferdig og ikke legge ut overklokkingsresultatene enda, for det er jo det vi er spent på... Men, men, thats life!

 

Håper det skal kjøles skikkelig ned til overklokkingen og ikke bare en større vifte på halv hastighet. Dere heter jo tross alt overklokking.no så jeg får vel regne med det!

 

Vi gleder oss til del 2!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-04 23:43, skrev yummy:

Større ribbe og vifte?? Hva tar du oss for - amatører????
:grin:
:grin:
:grin:
:grin:
:grin:

Nei, det er vel heller snakk om noe med peltier og en del kobber trur eg...



Det var det jeg hadde håpet... En del kobber høres spennende ut... Til ram'en kanskje?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle tror at det er 2,3NS minne på Ati Radeon,det er ikke tilfelle at 223 står for 2,3NS.Minnet på alle 9700 kortene levert med Samsung er 2,86=700Mhz.

Men på grunn av aggresiv timing eller lav volt til minne så er det ikke sikkert at alle når 350x2,jeg gjør det ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 00:08, skrev zn00ker:

Gleder meg til nVidia kommer med den nye NV30 chipen sin, så får vi se hva ATI kortet
virkelig
står for :wink:


 

 

det blir vel feil da og sammenligne med ati sitt kort. for da har jo det også tross alt vært litt lengre på markedet....

så det blir jo litt bakventd for de som sier at Nvidia sitt har nu vært lengre på marked....

 

slik vil det vel alltid være uansett....siden de neppe slipper 2 kort sammtidig.

Lenke til kommentar

Syns at Ti 4400 klarte seg overraskende bra mot 9700pro kortet, har sikkert en del med drivere å gjøre da, ihvertfall i lavere oppløsninger.

 

Personlig tror jeg ikke at Nvidia slipper NV30 før de slår ATI i samtlige tester. Men ATI har jo kanskje et ess i ermet?

 

Gleder meg likevel :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 14:14, skrev Kriger:

Quote:


Den 2002-10-05 00:08, skrev zn00ker:

Gleder meg til nVidia kommer med den nye NV30 chipen sin, så får vi se hva ATI kortet
virkelig
står for :wink:


 

 

det blir vel feil da og sammenligne med ati sitt kort. for da har jo det også tross alt vært litt lengre på markedet....

så det blir jo litt bakventd for de som sier at Nvidia sitt har nu vært lengre på marked....

 

slik vil det vel alltid være uansett....siden de neppe slipper 2 kort sammtidig.

 

Jeg trur du misforstå litt av hva jeg mente.

Det jeg mente var at da for vi se om ATI kortet klarer å vise muskeler mot en nyere nVidia kort.

Hvis ATI kortet viser seg å ligge jevnt mot NV30 chipen til nVidia, så er jo det et bevis på at ATI Radeon 9700 Pro virkelig er bra.

 

Og ja selvfølgelig blir det feil å sammenligne Radeon 9700 Pro mot "GeForce 5".

Lenke til kommentar

http://www.samsungelectronics.com/semicond...d26323ra-gc.htm

 

Minnebrikkene er sertifisert for 700MHz så ved riktig spenning bør det være gode muligheter for "overklokking".

 

Mulig at timingene er for aggresive som ble nevnt tidligere.

 

Synd at ikke K4D26323RA-GC25 brikka blir brukt. Den er sertifisert til 800MHz med 2.5ns

_________________

Abit IT7-MAX

Pentium 4 2GHz @ 2.8GHz

TwinMos 512MB CL2 DDR-RAM @ 140/280MHz

ELSA GLoria DCC @ 240MHz/520MHz

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-10-05 21:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...